LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Phonehouse / Vodafone: corrupt samenwerkingsverband?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
yeetje

Phonehouse / Vodafone: corrupt samenwerkingsverband?

Ongelezen bericht door yeetje »

Tot juli 2010 was ik een tevreden klant van Vodafone, totdat ik de xperia niet via Vodafone bij een nieuw abonnement kon krijgen en dus besloot via de Phonehouse in Wageningen mijn abonnement om te zetten. Was geen probleem. De nieuwe smartphone werd direct verstrekt en ik kon direct gebruik maken van 't nieuwe abonnement, inclusief internet. Helaas de eerste maand werden hoge kosten voor internet in rekening gebracht.
Een paar maanden geleden schaft mijn zoon een smartphone aan via dezelfde Phonehouse in Wageningen met verkoper Elmar. Natuurlijk inclusief een bellen met internet abonnement, want anders schaf je zo'n telefoon niet aan. Mijn zoon tekent vol vertrouwen. Wat blijkt in de overeenkomst is het internet abonnement niet opgenomen. Wederom hoge kosten voor internet. Elmar geeft toe dat hij een fout heeft gemaakt, zegt toe het op te lossen, maar tot op heden is dat nog niet gebeurd. E-mails van Elmar kunnen we overleggen. Dus dat wordt helaas naar de Geschillencommissie. Natuurlijk niet handig om zonder controle zo'n overeenkomt te ondertekenen, maar nadat ik en nu mijn zoon besodemieterd zijn, vraag ik mij af of dit niet een slimme verkooptruc van de Phonehouse of Vodafone is. Walgelijk. Net alsof wij als hardwerkende burgers alle tijd hebben om ons hiervoor hard te maken. Schandalig! Ik zie sowieso op trosradar.nl dat de Phonehouse een onbetrouwbare partij is, maar van Vodafone had ik dit niet verwacht. Oftewel: Vodafone als jullie hier geen schuld hebben, stop dan de samenwerking met de Phonehouse.
Phonehouse: jullie zijn nog niet van ons af. Maak je borst maar nat de komende weken.

Gizmo©

Re: Phonehouse / Vodafone: corrupt samenwerkingsverband?

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Duidelijk gevalletje, het contract niet goed doorgenomen voor het tekenen.

Teunbosseman

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Gizmo© schreef:Duidelijk gevalletje, het contract niet goed doorgenomen voor het tekenen.

Jaja, das ff makkelijk zeggen zo.......net zo makkelijk als de fout van phonehouse......das ook een duidelijk geval van niet goed je werk doen.

Nu dus oplossen zonder dat de klant hier enig ongemak van ondervindt

GodsSon

Ongelezen bericht door GodsSon »

Teunbosseman schreef:
Gizmo© schreef:Duidelijk gevalletje, het contract niet goed doorgenomen voor het tekenen.

Jaja, das ff makkelijk zeggen zo.......net zo makkelijk als de fout van phonehouse......das ook een duidelijk geval van niet goed je werk doen.

Nu dus oplossen zonder dat de klant hier enig ongemak van ondervindt
Je tekent zelf een contract zonder internet, kan Vodafone weinig aan doen. Dat de phonehouse het probleem niet oplost kan Vodafone ook weinig aan doen lijkt me.

Kan me niet voorstellen dat de aanpassing zo moeilijk is dat een gang naar de geschillencommissie telecom nodig is, ik zou gewoon een keer naar de winkel gaan en daar het verhaal nogmaals uitleggen, communiceren via de email is ook niet ideaal me dunkt.

Hatertje

Ongelezen bericht door Hatertje »

In dit geval heeft Vodafone geen schuld. De verkopende partij (Phonehouse) heeft een fout gemaakt bij het aansluiten van het contract.

Als je zwart op wit (email) hebt staan dat de Phonehouse-medewerker een fout heeft gemaakt, dan zou je misschien de schade op de Phonehouse kunnen verhalen. De provider staat hier los van. Die sluit alleen maar aan wat de Phonehouse hun aanbied (in dit geval een contract zonder internet).

Dus: Ik zou de schade proberen te verhalen bij de Phonehouse.

Houd er wel rekening mee dat de Phonehouse wel het truukje achter de hand kan hebben en kan zeggen: Ja maar u heeft voor een abonnement zonder internet getekend. Dus heb niet al te veel hoop.

Succes

Gesloten