| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pretium doet zich voor als KPN
Pretium doet zich voor als KPN
Op dinsdag 20 maart ben ik gebeld door Pretium Telecom.
Pretium Telecom noemt de naam KPN Telecom in de eerste minuut van het gesprek wel drie of vier keer. Ze weten ook welk abonnement ik heb bij KPN. Ze zeggen en wekken de indruk dat zij namens KPN korting op je telefoon rekening kunnen geven iets van 16 euro abonnement in twee maanden inclusief btw. En enorme korting op de gesprek tarieven.
Dit klinkt goed. En je denk in eerste instantie dat je met KPN te maken heb. Daarna controleren ze je adres gegevens. Dit klopt natuurlijk allemaal. Daarna vragen ze je geboorte datum en dat is vreemd.
Daarna vragen ze je rekening nummer. En dat was het moment dat ik pas besefte dat ik niet met KPN te maken heb. Op de vraag zijn jullie van KPN krijg ik het antwoord dat zij gebruik maken van de lijnen van KPN.
Ik weet dat bijna alle telecom providers maken gebruik van de lijnen van KPN) Dus dat was weer een ontwijkend antwoord.
Nooit een rekening nummer doorgeven telefonisch!
Ik ben ik door gaan vragen. En ze wilde alleen automatische incasso anders konden ze korting niet geven. Tevens sturen ze de gegevens op en als je niet reageert binnen (als ik het goed begrijp) 5 dagen dan gaat de automatische incasso automatisch in werking. Ik wilde Pretium terug bellen voor bedenktijd maar zij wilde geen telefoon nummer doorgeven. Ik heb gevraagd vanaf welke locatie hij belde. En dat was vaag maar in Haarlem zit het hoofdkantoor.
Ik heb dus Pretium bedank voor het aanbod en gevraagd of ze mij terug willen bellen. Zodat ik het e.e.a. kon controleren.
Pretium is fout bezig. Ik zal KPN daar over informeren!
mvgr Lex
Pretium Telecom noemt de naam KPN Telecom in de eerste minuut van het gesprek wel drie of vier keer. Ze weten ook welk abonnement ik heb bij KPN. Ze zeggen en wekken de indruk dat zij namens KPN korting op je telefoon rekening kunnen geven iets van 16 euro abonnement in twee maanden inclusief btw. En enorme korting op de gesprek tarieven.
Dit klinkt goed. En je denk in eerste instantie dat je met KPN te maken heb. Daarna controleren ze je adres gegevens. Dit klopt natuurlijk allemaal. Daarna vragen ze je geboorte datum en dat is vreemd.
Daarna vragen ze je rekening nummer. En dat was het moment dat ik pas besefte dat ik niet met KPN te maken heb. Op de vraag zijn jullie van KPN krijg ik het antwoord dat zij gebruik maken van de lijnen van KPN.
Ik weet dat bijna alle telecom providers maken gebruik van de lijnen van KPN) Dus dat was weer een ontwijkend antwoord.
Nooit een rekening nummer doorgeven telefonisch!
Ik ben ik door gaan vragen. En ze wilde alleen automatische incasso anders konden ze korting niet geven. Tevens sturen ze de gegevens op en als je niet reageert binnen (als ik het goed begrijp) 5 dagen dan gaat de automatische incasso automatisch in werking. Ik wilde Pretium terug bellen voor bedenktijd maar zij wilde geen telefoon nummer doorgeven. Ik heb gevraagd vanaf welke locatie hij belde. En dat was vaag maar in Haarlem zit het hoofdkantoor.
Ik heb dus Pretium bedank voor het aanbod en gevraagd of ze mij terug willen bellen. Zodat ik het e.e.a. kon controleren.
Pretium is fout bezig. Ik zal KPN daar over informeren!
mvgr Lex
Re: Pretium doet zich voor als KPN
Afgelopen maandag 26 maart heeft Pretium terug gebeld volgens afspraak. Pretium vroeg weer of ik een abonnement had van KPN.
Dit met een 'ja' beantwoord te hebben kreeg ik te horen dat zij NAMENS Pretium Telecom korting konden aanbieden op mijn abonnement met KPN.
Ik weet niet hoe dat juridisch zit, maar kan een bedrijf korting aanbieden op een product waar ze geen eigenaar van zijn?
Ik vind dat misleidend. Dus ik heb gevraagd of ze van KPN waren waarop wel geantwoord was met 'nee'.
Ik reageerde meteen met de vraag "Jullie willen dus eerst het abonnement overnemen" ? Waarop stotterend geantwoord werd met ja.
Ik heb ze duidelijk verteld dat ik niet gediend ben van dit soort misleidende telefoongesprekken!
Heeft iemand dezelfde ervaring ?
Dit met een 'ja' beantwoord te hebben kreeg ik te horen dat zij NAMENS Pretium Telecom korting konden aanbieden op mijn abonnement met KPN.
Ik weet niet hoe dat juridisch zit, maar kan een bedrijf korting aanbieden op een product waar ze geen eigenaar van zijn?
Ik vind dat misleidend. Dus ik heb gevraagd of ze van KPN waren waarop wel geantwoord was met 'nee'.
Ik reageerde meteen met de vraag "Jullie willen dus eerst het abonnement overnemen" ? Waarop stotterend geantwoord werd met ja.
Ik heb ze duidelijk verteld dat ik niet gediend ben van dit soort misleidende telefoongesprekken!
Heeft iemand dezelfde ervaring ?
Er wordt zeker vanuit Pretium gebeld met de de informatie dat KPN de tarieven heeft verlaagd, en dat u daar NU gebruik van kunt maken. Sterker nog, ze hebben zullen in de gesprekken nooit Pretium noemen.
De laatste weken is het DRAMA met deze telecom provider, en ik kan het weten want ik zit bij nederlands grootste telecom provider. Naam wordt niet genoemd hier.
Pretium doet het fout de laatste maanden, en ze zijn hard op weg om weer een radar aflevering te vullen. Want de uitspraak van de rechter in 2005 (volgens mij) wordt de laatste weken teniet gedaan. Ik hou u op de hoogte.
Frank
De laatste weken is het DRAMA met deze telecom provider, en ik kan het weten want ik zit bij nederlands grootste telecom provider. Naam wordt niet genoemd hier.
Pretium doet het fout de laatste maanden, en ze zijn hard op weg om weer een radar aflevering te vullen. Want de uitspraak van de rechter in 2005 (volgens mij) wordt de laatste weken teniet gedaan. Ik hou u op de hoogte.
Frank
Hallo, even reageren op het onderwerp Pretium. Ben vandaag bij de primafoon geweest om het over schakelen naar Pretium te blokkeren. De verkooper bij de primafoon heeft naar hen gebeld, om te zeggen dat we niet over willen gaan naar pretium, echter kregen we te horen, dat het contract al in was gegaan op het moment van bandopname. De melding van hoe kan een contract nu ingaan als er nog geen diensten worden geleverd, werd niet duidelijk beantwoord. De officieele datum van afsluiting bij KPN zou 17 april zijn, dus volgens ons ook de datum van ingang contract Pretium. Het opvragen van de bandopname zou 14 dagen duren, dus daarna is het contract lopende. Het is bij Pretium een grote OPLICHTERS BENDE, die inderdaad zich voor als zijnde mensen van KPN, die veel verdriet en ergenis geven bij de mensen.
Bel zo snel mogelijk KPN op, om de uitportering tegen te gaan. 0900 - 0244, en vraag of Pretium geannuleerd kan worden. 75% wordt geaccepteerd van de kant van pretium, dus KPN is soms ook machteloos.
Maar je kunt het wel proberen toch?
Frank
Maar je kunt het wel proberen toch?
Frank
Ook ik ben zeker niet blij met Pretium. Wees eerlijk en neem gewoon de telefoon op van de helpdesk en geef antwoord maar laat de consument niet eerst 15 eurocent betalen en verbreek dan de verbinding. Dit is bij ieder gesprek weer. Het begint al goed ; WEL BETALEN MAAR NU AL GEEN SERVICE. Als je geen abonnement wilt na er op een slinkse wijze toch ingestonken te zijn en je kan binnen 5 dagen annuleren zoals in de papieren vermeld staat neem dan de telefoon op. En bel mensen niet onder de noemer van de KPN en Consumentenbond. Ik vind dat zulke bedrijven hun werkzaamheden niet op deze manier mogen uitvoeren. De burger is er de dupe van en het bedrijft PRETIUM TELECOM floreert er wel bij onder een valse noemer en belazert de mensen.
ik dacht dat ik nooit gebeld zou worden door dit soort bedrijven, maar heb zojuist een telefoontje van de Pretium gehad welke zich dus ook voordeed namens de KPN. Toevallig is een vriendinnetje werkzaam bij KPN en heb van haar een manier gekregen om te achterhalen of dit echt KPN is (kan die methode helaas niet publiceren).
De jongen aan de telefoon gaf echter een heel verkeerd antwoord en durfde daarna nog steeds te beweren voor KPN te werken.
Vind dit soort gesprekken altijd wel leuk dus ging er op in. Aan het einde van het liedje bleek het toch Pretium te zijn en toen ik vroeg naar welk adres ik een klacht hierover kon sturen werd het gesprek beeindigd met de mededeling dat ik geen interesse heb en zij mij neit langer wilde ophangen en toen was het tuut tuut tuut..
Zegt wel weer genoeg.
De jongen aan de telefoon gaf echter een heel verkeerd antwoord en durfde daarna nog steeds te beweren voor KPN te werken.
Vind dit soort gesprekken altijd wel leuk dus ging er op in. Aan het einde van het liedje bleek het toch Pretium te zijn en toen ik vroeg naar welk adres ik een klacht hierover kon sturen werd het gesprek beeindigd met de mededeling dat ik geen interesse heb en zij mij neit langer wilde ophangen en toen was het tuut tuut tuut..
Zegt wel weer genoeg.
-
sonjaspringplank
Ook mijn ouders (85 en 86) zijn gebeld in maart door pretium. Mijn moeder stond een uiterst aardige jongeman te woord. Het gesprek is opgenomen. Volgens mijn moeder heeft ze nergens mee ingestemd, maar wat later kreeg ze een brief waarin vermeld stond dat de telefoon door KPN zou worden afgesloten om via Pretium te kunnen bellen. Dat wilde zij niet en belde de KPN. Daar werd ze ook weer vriendelijk geholpen en werd haar verzekerd dat alles in orde was. Zij heeft ook een soort contract van Pretium gekregen, maar niet ondertekend en niet teruggestuurd. Zij dacht dat zonder handtekening er niets gedaan kon worden. Vandaag werd zij door een wat minder vriednelijke meneer gebeld met de mededeling dat ze achter was met betalen en dat het geld geïnd werd. Heel verbaasd reageerde mijn moeder, omdat ze geen handtekening, geen contract had teruggestuurd en volgens haar hadden ze haar rekeningnummer ook niet. Nou die hadden ze dus wel en er werd geínd, hoe dan ook.
Mijn moeder is hier overstuur van, want nu moet ze twee rekeningen betalen volgens haar: die van de KPN en die van Pretium.
Hoe komen we hier mee verder?
Mijn moeder is hier overstuur van, want nu moet ze twee rekeningen betalen volgens haar: die van de KPN en die van Pretium.
Hoe komen we hier mee verder?
-
MAXIEM
Dag sonjaspringplank,
Advies: direct na de automatische inning van Pretium het bedrag (laten) storneren door de bank van je moeder en tevens direct vragen om een selectieve blokkade voor het nummer van Pretium. Zij kunnen dan nooit meer geld innen.
Groetjes, Maxiem.
Advies: direct na de automatische inning van Pretium het bedrag (laten) storneren door de bank van je moeder en tevens direct vragen om een selectieve blokkade voor het nummer van Pretium. Zij kunnen dan nooit meer geld innen.
Groetjes, Maxiem.
Er zit nog een adder onder het gras bij Pretium want na hun brief heb ik direct terug gebeld en het abonnement laten vervallen dat is ook gedaan door hun,maar wel kregen we een twee tal weken later een afrekening dat er geld was afgeschreven na bellen naar Pretium bleek dat het abonnement wel was vervallen maar dat gespreks kosten door gingen terwijl ieder normaal mens denkt als je abonnement laat vervallen dat het dan afgelopen is maar niet bij Pretium nu brief gestuurd dat gesprekken ook bij hun niet horen.
Zo zie je maar hoe toch ergens gemeen hun werk wijze is,eerst onder voorwensel van KPN je overvallen en dan nog weer een streek daarna uithalen. Groetjes Jan.
Zo zie je maar hoe toch ergens gemeen hun werk wijze is,eerst onder voorwensel van KPN je overvallen en dan nog weer een streek daarna uithalen. Groetjes Jan.
Heb je daar wel een schriftelijke bevestiging van?direct terug gebeld en het abonnement laten vervallen dat is ook gedaan door hun
Of heb je het op een bandje opgenomen zoals zij ook doen??
Ik zou voor de zekerheid toch het advies van Kassa volgen, daar kun je een brief downloaden waarmee je (binnen drie maanden) kunt opzeggen.
Het advies van Maxiem over storneren en een selectieve blokkade is ook aan te raden.