Afgelopen maand sprak ik mijn moeder over bezuinigen op telefoonkosten.
Wij hebben besloten het KPN lidmaatschap op te zeggen en dat zij voortaan alleen nog mobiel bereikbaar is. Ik wilde de opzegging voor haar doen en ik vroeg haar om de rekening van KPN. Tot mijn grote verbazing krijg ik rekeningen van Pretium te zien.
Mijn moeder schijnt al meer dan een jaar klant te zijn van Pretium zonder dat zij zich bewust is ooit te zijn overgestapt naar een ander telecombedrijf, van KPN naar Pretium???
Ik heb eea onderzocht op internet en zodoende kom ik er achter dan ook mijn moeder van 83 jaar door Pretium is opgelicht. Mijn moeder zegt zich nooit bewust te zijn geweest met een ander telecombedrijf van doen te hebben gehad. Zij kan zich wel een telefoongesprek herinneren waarbij zij dacht dat KPN haar een redelijker abonnement wilde aanbieden. Zij heeft nooit toegestemd voor verandering van telecom provider. Kennelijk is mijn moeder gebeld door Pretium met een onduidelijke boodschap en hebben zij haar smoesjes verkondigd. Ik vind dit werkelijk bedrog en ik overweeg nog aangifte te gaan doen bij de politie.
Ik heb een opzeggingsbrief gestuurd met inachtneming van het door hun gedicteerde 30 dagen opzegtermijn.
Ik hoop dat alles goed mag verlopen.
Ik hoop wel dat je de opzegbrief aangetekend met ontvangstbevestiging hebt gezonden (dat kost € 9,-). Pretium ontvangt 'gewone' brieven in de regel niet. Het kan ook nog zijn dat ze beginnen over "opheffen" en "opzeggen" van het abonnement en dat je niet het juiste woord hebt gebruikt. Als dat zo is, dan moet je ze gewoon meedelen dat je opzegbrief voldoende duidelijk was en dat je op de einddatum, die je nu in je brief hebt genoemd) stopt met betalen en hun incassorekening laat blokkeren. Ga dus niet met ze in discussie.