| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pretium telecom laaienlichters 1e klas
-
teisterband
Pretium telecom laaienlichters 1e klas
in september 2009 het abonnement van Pretium van mijn 90 jarige moeder opgezegd per brief datum ingang opzegging 1-1-2010. Tot opheden juli 2010 wordt nog elke maand 15,95 afgeschreven van haar girorekening. Heb nu 2 maal gebeld met verzoek om terugstorting. Kreeg vandaag een oen aan de telefoondie mij vertelde dat in de brief sprake is van opzegging ipv opheffing en dat de telefoonaansluiting op het oude adres van mijn moeder nog steeds gebruikt kan worden. Ik had dus opheffing moeten schrijven ipv opzegging!!!! Ik heb gezegd dat ik dit kolderiek vind en wil dat het geld wordt teruggestort. Als ik begon met dreigen ging hij de verbinding verbreken. En dat deed hij dus. Dit zijn toch geen mensen!!! oude mensen benaderen en abonemmenten aansmeren waar ze vervolgens niet meer van af komen liederlijk is dat!!! Hoe krijg ik nu de 7x 15,95 terug die is afgeschreven TEN ONRECHTE!!!!
-
stofzuigertje
Re: Pretium telecom laaienlichters 1e klas
U of Uw moeder moet maandelijks de bank afschriften controleren en tijdig terug halen.
Nu is de termijn bij banken van 4 weken naar 6 weken gegaan dus laatste mogen retour.
Wel rekening houden met afsluiten en incasso terreur maar een prepaid van de Aldi is zij bereikbaar voor €9,99 per jaar....
Nu is de termijn bij banken van 4 weken naar 6 weken gegaan dus laatste mogen retour.
Wel rekening houden met afsluiten en incasso terreur maar een prepaid van de Aldi is zij bereikbaar voor €9,99 per jaar....
Heel goed dat je dit per brief hebt opgezegd. Opzegging is hier het juiste woord. Ik zou op hoge poten een brief sturen dat je het bedrag binnen 7 dagen op je rekening moet staan en als dit niet het geval is zij in verzuim zijn en jij daarnaast de wettelijke rente eist. Verder zou ik de bank bellen en het bankrekening laten blokkeren. Je kunt tot 56 dagen bedragen laten terug storten en daar zou ik ook zeker gebruik van maken. Als je nooit per post een machtiging heeft gegeven dan kun je het ze goed lastig maken, maar ik weet niet bij welk loket je dit moet doen.
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... he_incasso
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... he_incasso
Er bestaat geen verplichting om je bankafschriften maandelijk, of andersinds, te controleren.stofzuigertje schreef:U of Uw moeder moet maandelijks de bank afschriften controleren en tijdig terug halen.
-
teisterband
Het abonnement is per 1-1-2010 opgzegd en ze heeft allang andere telefoonansluiting van KPN dus de incasso van de maandelijkse 15,95 is tottaal overbodig. Slaat helemaal nergens op. ze hoeft dus niets anders ze heeft een huistelefoon op haar nieuwe adres van KPN die ze gewoon betaald. Maar van Pretium kom je niet af.
Als er onterecht geld is afgeschreven ,kan dat binnen 13 mnd teruggehaald worden.
-
Tis weer bijzonder
Ook al heb je dat wel gedaan, daarom bij een opzegging altijd bijschrijven:alfatrion schreef:Als je nooit per post een machtiging heeft gegeven dan kun je het ze goed lastig maken
.... en trek tevens de verleende machtiging tot automatische incasso per zelfde datum in.
Opzegging niet ontkend, dan is bovenstaande intrekking ook niet ontkend.
Heb je gelijk iets om (zelfs na maanden) te discuzeuren bij de bank.
Wie niet slim is, moet handig zijn.
Het kan misverstanden voorkomen, maar als het niet staat dan geld dit impliciet. De machtiging was gegeven in het kader van de overeenkomst. Als de overeenkomst ophoud, dan houd ook de machtiging op.Tis weer bijzonder schreef:.... en trek tevens de verleende machtiging tot automatische incasso per zelfde datum in.
-
Tis weer bijzonder
Ga dat een bank maar eens uitleggen.
Een kopietje van een opzegbrief die niets te raden over laat gaat m.i. iets sneller en beter bij de tegenwoordige callcenters.
Een kopietje van een opzegbrief die niets te raden over laat gaat m.i. iets sneller en beter bij de tegenwoordige callcenters.
-
MementoMori
Beste Teisterband,
Ha, ik zie de oude Pretium "opheffen-opzeggen" truc weer eens! Voor de aanpak van Pretium en het terugboeken van incasso's staat alles in De Telefoongids met recepten en voorbeeldbrieven en niet te vergeten de met Duitse grondigheid uitgewerkte geschiedenis en verwijzingen voor de echte liefhebber!
Dien vooral ook een klacht in bij de bank van moeder. De ING bank zal bij voldoende klachten het incassocontract met Pretium beëindigen en dan zijn we van Pretium verlost.
Groetjes,
MementoMori
Ha, ik zie de oude Pretium "opheffen-opzeggen" truc weer eens! Voor de aanpak van Pretium en het terugboeken van incasso's staat alles in De Telefoongids met recepten en voorbeeldbrieven en niet te vergeten de met Duitse grondigheid uitgewerkte geschiedenis en verwijzingen voor de echte liefhebber!
Dien vooral ook een klacht in bij de bank van moeder. De ING bank zal bij voldoende klachten het incassocontract met Pretium beëindigen en dan zijn we van Pretium verlost.
Groetjes,
MementoMori