LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium zwendelpraktijken

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Moonen

Pretium zwendelpraktijken

Ongelezen bericht door Moonen »

:evil: Vandaag, een tweetal weken na een vermeend (!) telefoontje van een KPN medewerker, zijn ook wij opgelicht door PRETIUM. Uiterlijk 7 werkdagen na ontvangst van het welkomstpakket (nooit ontvangen!) hangen we blijkbaar vast aan een abonnement van genoemde aanbieder. De helpdesk (al bereikbaar na 15 minuten) bestaat uit bitse dames die zo te horen de hele dag dit soort klachten ontvangen. Er wordt verwezen naar de gesprekstapes, welke alleen schriftelijk zijn op te vragen (abonnementen afsluiten kan uiteraard wél telefonisch). En dat niet ontvangen welkomstpakket waardoor de opzegtermijn verstreek... jammer dan. KPN gebeld, ook hier wordt men misselijk van deze aanbieder, kan niets betekenen. Dus maar gelijk de rechtsbijstand ingeschakeld en mogelijke incasso's worden direct gestorneerd. De 'vriendelijke' dame van de helpdesk dreigt al vast met verlies van telefoonnummer en deurwaarder. Dat dit soort activiteiten legaal is in dit land van regeltjes is te gek voor woorden. Ik hoop ten zeerste op een collectief antwoord op dit soort oplichtingspraktijken, maar tijdens de RADAR uitzending is de directeur van deze club bedonderaars blijkbaar 'onthutst' van de activiteiten. Goed management, weten wat er speelt in je bedrijf! Ik hoop dat onze rechtsbijstandverzekeraar een passend antwoord weet, van mij krijgen ze in elk geval geen cent. Desnoods tot in de rechtzaal, al is het maar voor die paar euro's, dit gaat om principes!

TdeHond

Re: Pretium zwendelpraktijken

Ongelezen bericht door TdeHond »

Er is een nieuwe wet aangenomen.

http://www.consumentenautoriteit.nl/Act ... u_verboden
hier wet oneerlijke handelspraktijken down te loaden.
------------
Door zich uit te geven voor KPN heeft het call center wat werkt voor Pretium deze wet overtreden wat voor u de tijd waarin u kunt annuleren verlengt naar 3 maanden.

Lees de wet en schrijft schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging een brief waarin u annuleert op grond van het feit dat Pretium zich uitgegeven heeft voor KPN en daardoor sprake is van oneerlijke handelspraktijk. Geeft aan dat u daarom langer de tijd heeft om alsnog te annuleren.
Vraag om schriftelijke bevestiging annuleren overeenkomst binnen 14 dagen. Geeft aan dat u tevens geen toestemming geeft of heeft gegeven tot automatische incasso, noch voor toezenden van het blad Pretium ( om te voorkomen dat u over een jaar stilzwijgend gaat betalen voor dit flut blad wat ook klanten stiekem in de maag gesplitst lijkt te worden)

Geeft aan dat mocht u geen schriftelijke bevestiging annuleren overeenkomst ontvangen binnen 14 dagen u deze zaak voorlegt aan de Geschillencommissie telecommunicatie of de rechtbank.

Moonen

Ongelezen bericht door Moonen »

Hartelijk dank voor de suggesties, ik zal deze zeker (mede in overleg met de rechtsbijstandverzekeraar) oppakken!

rfhenny

Ongelezen bericht door rfhenny »

Ook mijn vrouw werd gebeld op 9 Februari door Pretium. De boodschap was min of meer dat Pretium de lijnen van KPN overneemt! Tevens vroeg ze of ons bankrekening nog klopte omdat we in het verleden al eens ongevraagd lid zijn geworden. Al met al is ze er in geluist en heeft door alle misleidende verkooppraatjes 'JA' ergens gezegd met dien verstande dat na overleg met mij wij er nog wel af konden na 7 dagen. Wat zij niet wist is dat wij een zakelijke aansluiting hebben bij Atlantic Telecom welke onderdeel van KPN. Ik arriveerde +/- een half uur nadat het gesprek had plaatsgevonden en heb gelijk gereageerd en de helpdesk gebeld en werd ik door een bits vrouwspersoon bits te woord gestaan. Ik kreeg als antwoord de paparassen af te wachten en het schriftelijk op te zeggen. Het welkomstpakket werd na 9 dagen op vrijdag ontvangen en precies toen we wilden bellen waren ze niet meer bereikbaar door sluitingstijd. Op maandag daarna gelijk gebeld dat we er vanaf zien maar een mannelijk persoon in kwestie vertelde mijn vrouw datde lijn was overgezet juist op die maandag en wij er niet meer vanaf konden.
De woensdag daarna op 23 Februari werd ik gebeld door een vriendelijke medewerkster van Atlantic Telecom die wilde verifieren of ik bij hun wegging. Toen zij vertelde dat de lijn officieel pas op 16 Maart werd over gezet ging mijn (weinige) haar rechtop staan. Ik ben van het abonnement afgekomen met een waarschijnlijk duidelijk rechtskundig argument. Wie wil weten hoe ik er ben afgekomen moet mij maar eens mailen. Als laatste wil ik nog even kwijt dat het me stoort dat deze zwendelpraktijken nog steeds legaal zijn in onze rechtstaat en dat rechters er in mee gaan terwijl zij beter weten.

frenkievee

Ongelezen bericht door frenkievee »

Beste Moonen,
Op dit forum is al een lange draad over dit bedrijf. De link verwijst naar de laatste pagina met reacties op het moment van plaatsen van dit berichtje.

In deze lange discussie is De Telefoongids van Herr Doktor Oetker verschillende malen aan bod geweest. Deze bevat tot in detail diverse handelswijzen hoe te handelen bij de instinker, zoals jij die heb mogen meemaken.
Vergeet ook niet een klacht in te dienen bij Consuwijzer, dit om hen duidelijk te maken dat Pretium (en bijbehorende callcenters) gewoon nog steeds bezig zijn.

Hou er rekening mee dat er 'onder water' ook nog een koppelverkoop gedaan kan worden met Pretium Privilige. Dit is een blaadje waar je volgens kenners niks aan hebt, maar het tweede jaar wel ruim 60 euro gaat kosten. Dat wordt dan opeens van je bankrekening afgeschreven.
Zorg ervoor dat ook niet niet-bestaande contract niet geactiveerd wordt!! Ofwel: hou dit ook goed in de gaten.

Succes!

Gesloten