Beste inktvissevoet,
Ik heb het idee dat je een aantal dingen niet helemaal juist hebt opgevat. Graag verduidelijk ik een en ander voor je:
als mysteryshopper ben je niet helemaal objectief meer merk ik wel. maar goed. dat kan gebeuren.
Inderdaad is het soms moeilijk om objectief te blijven bij sommige ketens. Dat is gelukkig bij het rapporteren meestal geen probleem, omdat je je puur concentreert op de ervaringen van die keer, en je beweringen zoveel mogelijk staaft met gebeurtenissen in de winkel.
Ik denk dat iedereen in "onze" markt een voorkeur heeft voor bepaalde netwerken en toestelfabrikanten. Als je bijvoorbeeld voor KPN of T-mobile werkt kun je dat je professionele mening meer laten beinvloeden dan als je zo objectief mogelijk moet blijven, zoals ik.
en jou ervaringen zijn niet de ervaringen van anderen. dus spreek voor jezelf, en voor anderen.
Het was niet de bedoeling om te suggereren dat ik voor anderen kan praten. Waar ik op doelde, was dat ik het oneens ben met de stelling dat je "directeur van KPN Retail" moet zijn om een mening te kunnen vormen over hoe het service level bij de Primafoon winkels is. Naar mijn mening hebben klanten daar vaak een beter beeld van dan mensen die het bedrijf werken (en de "directeur van KPN Retail" schijnt het daarmee eens te zijn, aangezien volgens mij KPN zelf ook van mystery shoppers gebruik maakt om hun winkels te benchmarken)
overigens kan ik weinig dingen benoemen die daadwerkelijk mis zijn in tosbaga's opmerking c.q reacties.
Behalve de klanten "dom" noemen in een reactie, en de verantwoordelijkheid afwijzen om een klant erop te wijzen wat wel en niet ingeleverd moet worden omdat dit op het formulier staat? Service verlenen is meer dan zorgen dat een telefoon het weer gaat doen, in mijn opinie - het is ook het proces zo veel mogelijk begeleiden en zorgen dat de klant een goed gevoel overhoudt.
Maar goed, dat is mijn - persoonlijke - mening (ik zal het er nu maar bijzetten

)
en wie ben jij om te zeggen hoe primafoon medewerkers over hun klanten denken???
Wat dit betreft verwijs ik graag even naar de eerdere reactie van een van de twee Primafoon medewerkers, die klanten "vaak heel dom" noemt.
Voor de rest ben ik het met je eens dat ik niet alle Primafoon medewerkers ken, en wil ik daarnaast even melden dat er (gelukkig) een heleboel mensen werken die mij in het verleden als echte of "nep" klant wel goed geholpen hebben. Trek het je dus niet persoonlijk aan
[/quote]je werkt er zelf niet (je komt alleen kijken hoe anderen werken), maar je kent nog niet 1% procent van de mensen die er wel werken. laat staan hoe ze denken. niet zo heel erg slim van je vind je wel?[/quote]
Overigens heb ik vroeger wel zelf in een telecom-zaak gewerkt, maar niet in de Primafoon, inderdaad. Wat mijn persoonlijke en op verschillende ervaringen gebaseerde mening verder met mijn intellect te maken heeft is mij niet helemaal duidelijk.
ik ben het op 2 punten met je eens. beleefd blijven moet ten alle tijden. en ten 2e je vertelt inderdaad nooit waar je werkt. want het heeft altijd effect op dat bedrijf. (dat jij het vervolgens nog erger maakt door voor anderen te denken laten we dan maar even achterwege oric)
1. Ik denk dat beleefdheid vanuit (de medewerker van) een bedrijf (en andersom, van klant naar de vertegenwoordiger van een bedrijf) de basis is van hoe "we" met elkaar om moeten gaan. Fijn dat we het daarover eens zijn.
2. Ik heb geen bindingen met een mobiele winkel of netwerk. Ik voel dan ook niet de behoefte Primafoon (of een andere winkel/netwerk) te ontzien.[/quote]