| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ProAssist: absurd slechte service
-
pinkielady1
ProAssist: absurd slechte service
al ruim een jaar betaal ik ruim 10 euro per maand aan PROASSIST voor de verzekering van mijn Iphone 4. Nu is Iphone in Maastricht uit mijn tas getrokken, ik voelde de handen in mijn tas en heb ze er uit geslagen, helaas zag ik niet wie het was. Ik checkte of mijn portemonnee er nog in zat en liep opgelucht door. Later besefte ik dat ik mijn iphone miste. Ik heb in Maastricht aangifte gedaan en meteen proassist op de hoogte gebracht. Zij gaven mij aan dat er een imei nummer in moest staan en het serienummer. Omdat ikzelf uit Leiden kom, en dus weer terug was, moest ik via de telefoon de aangifte laten veranderen. Helaas was dit niet mogelijk op dezelfde dag omdat ik alleen mijn aangifte kon veranderen bij degene die hem had opgenomen. Na ruim 5 dagen kreeg ik contact met de desbetreffende agente en ze heeft dit netjes voor mij opgenomen. Ook heb ik ProAssist elke dag op de hoogte gehouden en ze het verhaal verteld. Niemand kon mij wat vertellen of ik uberhaupt in aanmerking zou komen voor een ander toestel. Toen ik na een week mijn aangifte via de post ontving heb ik hem direct bij iemand anders ingescand en opgestuurd, de volgende ochtend ontving ik een standaard reactie, hij was niet verzekerd omdat ik niet hardhandig beroofd was of inbraaksporen kon aantonen. Voor diefstal uit eigen huis heb ik gewoon een inboedelverzekering als ieder ander en wat betreft dat andere, had ik me eerste verrot moeten laten slaan? ontzettend slechte verzekering! Oplichters! Ik voel me ontzettend bedrogen, want ik heb altijd netjes geld overgemaakt, voor de katsestaart dus!
Re: ProAssist: absurd slechte service
in je eigen huis moeten er ook sporen van braak zijn, anders krijg je niks.
Ik wist dat wel van proassist,mijn zoon heeft daar ook een verzekering. Als hij gewoon gerold is dan krijg je niets. Dat staat toch in de voorwaarden?
isabel
Ik wist dat wel van proassist,mijn zoon heeft daar ook een verzekering. Als hij gewoon gerold is dan krijg je niets. Dat staat toch in de voorwaarden?
isabel
Ontzettend slecht de voorwaarden dus doorgelezen. Mag toch aannemen dat dit ook gewoon in de voorwaarden vermeldt staat. En tja, dat u altijd netjes betaald heeft lijkt me ook niets meer dan logisch, dat is uw deel van de overeenkomst richting pro assist. Vervolgens moet pro assist u de verzekering verlenen volgens de door u geaccepteerde voorwaarden.pinkielady1 schreef:ontzettend slechte verzekering! Oplichters! Ik voel me ontzettend bedrogen, want ik heb altijd netjes geld overgemaakt, voor de katsestaart dus!
Dat u hen nu oplichters noemt mag u doen. Maar ik wil u wel waarschuwen dat dit juridisch gezien onder laster valt, u beschuldigt een bedrijf zonder dat u dit kunt onderbouwen. Er zijn al meerdere mensen aangeklaagd na dergelijke uitspraken op dit forum en elders op internet. Dat u uzelf opgelicht voelt is natuurlijk al weer iets anders. .
-
marianneboelsma
mijn iphone scherm was kapot. Van PROASSIST keurig een leentoestel gekregen.(iphone4,16gb gebruikt) nu wil het noodlot dat ik die telefoon verlies of hij is gestolen, ik maak daar melding van en nu willen ze dat ik OF 470 euro betaal aan hun OF een nieuw toestel met aankoopbon van een gerenommeerd bedrijf overhandig. Dit toestel moet dan een splinternieuwe iphone4, 16 gb zijn. Tweedehnds zijn deze iphones ongeveer 150 euro. Nieuw bijna niet meer te koop.
Ik vind dit zo oneerlijk! ik begrijp dat ik iets moet betalen. bv die 150 euro,maar niet 470 euro,want dan zouden ze aan mijn ongeluk verdienen. ik heb ze gebeld en een brief gestuurd maar krijg geen antwoord. ook zo onbeschoft. Wat moet ik doen?
Ik vind dit zo oneerlijk! ik begrijp dat ik iets moet betalen. bv die 150 euro,maar niet 470 euro,want dan zouden ze aan mijn ongeluk verdienen. ik heb ze gebeld en een brief gestuurd maar krijg geen antwoord. ook zo onbeschoft. Wat moet ik doen?
Ik geloof dat ze u hebben meegedeeld wat u moet doen, maar daar bent u het niet mee eens. U krijgt iets in bruikleen, dit raakt u kwijt en pro assist wil dit vervangen hebben, vind ik niet heel erg raar.marianneboelsma schreef:mijn iphone scherm was kapot. Van PROASSIST keurig een leentoestel gekregen.(iphone4,16gb gebruikt) nu wil het noodlot dat ik die telefoon verlies of hij is gestolen, ik maak daar melding van en nu willen ze dat ik OF 470 euro betaal aan hun OF een nieuw toestel met aankoopbon van een gerenommeerd bedrijf overhandig. Dit toestel moet dan een splinternieuwe iphone4, 16 gb zijn. Tweedehnds zijn deze iphones ongeveer 150 euro. Nieuw bijna niet meer te koop.
-
De Econometrist
En wat voor maatstaf is het dat jij het niet heel erg raar vindt?berndv schreef:Ik geloof dat ze u hebben meegedeeld wat u moet doen, maar daar bent u het niet mee eens. U krijgt iets in bruikleen, dit raakt u kwijt en pro assist wil dit vervangen hebben, vind ik niet heel erg raar.
De juridische vraag in deze is wat je iemand verschuldigd bent op het moment dat je iets van hem kwijt maakt. Dat je van rechtswege een verplichting oploopt is duidelijk, maar moet je een versleten tweedehandse vergoeden met een hagelnieuw fabrieksmodel?
Proassist kan vragen om vergoedingen wat ze wil, maar uiteindelijk is het de vraag wat een kantonrechter zou toekennen, als het zover komt. En of het überhaupt wel in de risicosfeer van de klant ligt dat een leentoestel kwijt raakt, en of de verzekeraar hier niet gewoon in haar rol als verzekeraar het risico loopt.
De vraagsteller zou kunnen beginnen met wat een verzekeraar ook altijd doet; bewijs vragen van wat er precies is verdwenen en wat de waarde hiervan is, en hen aan de hand van het originele aankoopbewijs en de door henzelf gehanteerde dagwaardeberekening tot een redelijke vergoeding te komen.
Wat ik verder nog zou doen is het volgende; veruit de meeste gevallen waarin je een telefoon kwijt raakt is als deze wordt gestolen of als je hem verliest. Proassist blijkt je telefoon te verzekeren BEHALVE wanneer deze gestolen of verloren wordt. Dat is redelijk makkelijk premie opstrijken. Over nutteloze verzekeringen gesproken; alleen als je met geweld het ziekenhuis in wordt geslagen om je telefoon te kunnen bemachtigen vergoeden ze je toestel, alsof dat op dat moment je grootste probleem zou zijn...
Zonder te kunnen worden aangesproken op laster of smaad, zou ik op ALLE consumenten- en telecomfora exact naar waarheid vertellen hoe deze vork in de steel zit, en op die manier genoegdoening verkrijgen voor die maanden- of jarenlang nutteloos betaalde premie.