LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem met nieuwe Nokia N95 mobiele tel. bij T for Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
frem

Probleem met nieuwe Nokia N95 mobiele tel. bij T for Telecom

Ongelezen bericht door frem »

Hallo,

misschien kan iemand mij helpen die wat meer verstand heeft van wetgeving.

Ik heb afgelopen zaterdag 21-4-'07 's middags een nieuwe mobiele telefoon gekocht. Nu wil ik nieuwe toestellen graag zelf uitpakken dus heb het nieuwe toestel meegenomen naar huis en daar in elkaar gezet.

Gelijk trat het probleem op dat hij de sim niet vond omdat een pinnetje bij de sim lager zat als de andere. Eenmaal hem toch aan de praat gekregen te hebben ga ik bellen en ontdek ik dat het toestel hard piept, en wel zo'n hoge piep dat je gek wordt onder het bellen.

Omdat het net na 17.00 was kon ik het toestel pas gisteren terug brengen.

Ik gisteren morgen gelijk gebeld en het verhaal uitgelegd, vroegen ze of ik naar de zaak kon komen en alles mee wilde nemen, doos rekening etc.

Ik dit gedaan kom ik daar, worden de verkopers al zenuwachtig en krijg ik na een telefoontje met hun baas te horen dat ze het toestel innemen naar de nokia servicepoint opsturen en dat ze me dan weer opbellen. Hierop antwoord ik dat het zeker een grap moet zijn en dat ik direct een nieuwe wil hebben omdat het toestel nieuw is en gebreken heeft vanaf het begin en dat ik deze direct terug ben komen brengen.

Hierop werd geantwoord dat dit niet ging, ze leefden met mij mee en de verkoper zelf gaf aan dat indien hij in mijn schoenen stond ook een nieuwe zou willen.

Ik sta toch in mijn recht om een nieuwe te eisen, want volgens mij zou ik het koopcontract kunnen laten ontbinden (schriftelijk) en daarna weer een nieuwe kopen.

Graag iemand zijn hulp / visie.

Alvast bedankt.

Groetjes.

angel1978

Re: Probleem met nieuwe Nokia N95 mobiele tel. bij T for Telecom

Ongelezen bericht door angel1978 »

@frem,

recht om de koopovereenkomst te ontbinden heb je niet zomaar. Dat kan alleen binnen 8 dagen bij een koop op afstand ( telefoon, internet ). Deze telefoon heb je in de winkel gekocht en dan geldt: koop is koop !

Wel kan je je erop beroepen dat je te maken hebt met een DOA ( Death On Arrival ). De meeste winkels hanteren een paar dagen waarbinnen iets dergelijks kan voorkomen. Als je meteen bij uitpakken er achter komt dat het toestel kapot is en dit direkt meldt, dan is het gebruikelijk dat het toestel omgeruild wordt en niet gerepareerd. Ze hebben je namelijk een kapot toestel geleverd.

Meld je dit later, dan moet je het toestel gewoon aanbieden ter reparatie !

angel1978

frem

ok! Bedankt. Heb dit gefaxed:

Betreft: klacht afhandeling defecte nieuwe nokia N95

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij mijn schriftelijke bezwaarschrift over de wijze van handelen van uw filiaal in Venray.

Afgelopen zaterdagmiddag 21 april 2007 hebben mijn man en ik 2 nieuwe Nokia N95 toestellen bij u gekocht. Eenmaal thuis gearriveerd pakken wij de toestellen uit en komen we erachter dat 1 toestel kapot geleverd is: DOA ( Death on Arrival ), de aansluitingen bij de sim waren niet juist en het toestel piept bij telefoneren.

Hierop heb ik maandag morgen (23 april 2007) gelijk telefonisch contact met uw filiaal opgenomen en de situatie uitgelegd waarop mij verzocht werd na uw winkel te komen en alles mee te nemen. Eenmaal in uw winkel werd er eerst naar een leidinggevende gebeld waarop mij mede gedeeld werd dat het toestel niet vervangen werd maar gerepareerd. De verkoper gaf zelf aan dat als hij in mijn schoenen stond hij ook een nieuwe zou verlangen.

Ik ben met uw filiaal een overeenkomst aangegaan en hierbij moet u mij een werkend product leveren en geen defect product. Hierbij beroep ik mij ook op de consumentenwetgeving en verzoek alsnog een en ander zo af te handelen zoals de wetgever dit bedoeld heeft.

Ik heb vanmorgen mijn rechtbijstand geïnformeerd en te horen gekregen dat ze er wel een zaak van willen maken indien u niet de verantwoordelijkheid neemt naar behoren.

Indien u deze zaak toch netjes af wilt werken graag een telefoontje naar: 06-...........

Deze brief wordt verstuurd naar filiaal Venray en hoofdkantoor Utrecht.

In afwachting op uw reactie,

verblijf ik,

met vriendelijke groet,

frem

Na versturen van de fax direct een telefoontje ontvangen dat ik een nieuwe mocht komen halen, dit was niet hun bedoeling geweest.

Gelukkkkkigggggggggggggggggg

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

mooi zo :D

sharon06

Ongelezen bericht door sharon06 »

hallo, ik heb ook problemen met denokia n95. we hebben hem vandaag gekregen en ik wilde hem aan doen, kaartje alles zat er natuurlijk al in. maar nu blijft hij alleen maar knipperen, je krjgt het nokia logo, en dan weer zwart beeld, en zo blijft ie dat herhalen. goed begin denk ik dan. wat kan ik nu doen? gr sharon06

areyouben

Ongelezen bericht door areyouben »

Een idee is om langs een Nokia Service punt te gaan voor een software update. Dit klinkt namelijk als een fout in de software. Helpt dat niet, dan kunnen zij je gelijk ook verder helpen.

sharon06

Ongelezen bericht door sharon06 »

hallo bedankt voor je reactie, de telefoon doet het nu eindelijk, na ander halve dag. en te update had geen zin, want je kwam met geen mogelijkheid in de telefoon. maar hij doet het. gr sharon06

f0rever

Ongelezen bericht door f0rever »

geachte heer,mevr.

mijn vriend heeft in juli de nieuwste telefoon de nokia N95 4 gb gekregen van T-Mobile.
dit was omdat zijn oude telefoon het had begeven hierbij zei T-Mobile dat hij een nieuwe telefoon kon uitzoeken met een contract verlenging van 2 jaar.
hij heeft toen de nokia N95 uitgezocht. en T-Mobile heeft toen aangegeven dat het een Lost en Stolen was. de T-Mobile principes zijn dat iemand een maand voor het eind van het contract een nieuwe telefoon kan uitzoeken mits het contract verlengt wordt. maar omdat mijn vriend zijn oude telefoon het dus had begeven kon hij een ander krijgen.

nou is het probleem dat deze telefoon alleen al bij het opstarten vast loopt , wanneer hij een foto wil maken loopt hij vast en jawel wanneer hij wil bellen of gebeld wordt loopt hij vast.

mijn vriend heeft met die klacht in de winkel gestaan het enigste wat ze daar kunnen zeggen is dat hij hem 1 keer mag opsturen omdat het dus een Lost en Stolen is nou komt het mooiste ze zeiden ook in de winkel dat hij updates uit moest voeren zo gezegd zo gedaan.
het probleem werd alleen nog maar groter en sloeg toen bij alles vast. nu is de situatie zo dat mijn vriend dus een oude nokia weer gebruikt en zijn nieuwste nokia in de doos ligt. hij heeft zijn nieuwe nokia niet opgestuurd omdat dat een hoog kosten plaatje met zich mee brengt want de kosten zouden allemaal voor zich zelf zijn en er zou niks vergoed worden.

nou heeft mijn vriend naar T-Mobile gebeld en daar kunnen ze hem precies het zelfde verhaal vertellen maar ze sturen hem nou door naar nokia omdat het een fout van nokia is. dus hij belt met nokia, nokia stuurt hem weer door naar T-Mobile. dus we gaan van het kastje naar de muur.

mijn vriend is van plan om het contract met T-Mobile te verbreken per direct .

wij willen zien dat T-mobile bij jullie in de uitzending komt en dit probleem gaat oplossen.
nou zouden wij graag willen weten of er meer mensen zijn die last hebben van deze problemen en wij willen weten waarom er niks aan gedaan wordt.

ik zelf de vriendin van mijn vriend heb ook een contract bij T-mobile en ik vind dat zij een zeer slechte service bieden.

met vriendelijke groet,

mijn vriend heeft hem niet opgestuurd en krijgt dus ook geen nieuwe!

Big-V

Ongelezen bericht door Big-V »

hij heeft toen de nokia N95 uitgezocht. en T-Mobile heeft toen aangegeven dat het een Lost en Stolen was.
Goeie service. Dit doen ze bijna nergens.

Maar even praktisch: je hebt natuurlijk gewoon garantie op je toestel.
In principe moet je voor die garantie gewoon bij het verkooppunt zijn waar je je toestel hebt gekocht. Blijven ze daar moeilijk doen, wat ik me nauwelijks voor kan stellen, kun je altijd nog naar een Nokia Service Point gaan. Een locator hiervoor kun je vinden op de website van Nokia.
Een voorbeeld van zo'n service point zijn de business centers van KPN.

Succes ermee.

f0rever

zoals ik dus al zei kan hij hem dus maar 1 keer opsturen. en tja sorry ik vind t-mobile grof schandalig want hij moet de kosten zelf betalen + hij mag hem maar 1 keer opsturen.

nou het spijt me zeer als ik ooit is een douche mocht geven dan krijgt t-mobile zeker een zeer koude douche

dus we zijn overal langs geweest en niemand kon helpen naar een flinke scheld partij aan de telefoon en dreigen dat er een bericht naar radar is gaan ze nou zijn 1 malige opsturing vergoeden maar hij mag hem maar 1 keer opsturen.

nou dat is dan een klein beetje service .

en je moest bij deze telefoon een speciale verzekering afsluiten en tja dat is echt zo

Roytheslayer

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Hij heeft toch gewoon zijn fabrieksgarantie vanuit Nokia?
Die is 2 jaar, en aangezien de N95 er nog niet zolang is moet dat geen probleem zijn.

Big-V

Ongelezen bericht door Big-V »

Hij heeft toch gewoon zijn fabrieksgarantie vanuit Nokia?
Die is 2 jaar, en aangezien de N95 er nog niet zolang is moet dat geen probleem zijn.
Klopt.

f0rever

nee dat heeft hij dus niet die garantie dat hebben ze hem zelf vertelt via nokia

areyouben

Ongelezen bericht door areyouben »

Dat is dan een leugen. Opsturen is slechts een middel in het bereiken van waar je recht op hebt: een werkend toestel. Als die niet met 1x opsturen lukt, dan is er niets wat verbiedt het ding 2 of 3x op te sturen. Kosten zijn alleen voor jou als het ding gevallen is of het waterschade heeft. Dat wordt in dat geval aangetoond met foto's.
Je kan ook even op www.dynafix.com kijken voor de procedure, en het toestel direct naar dynafix opsturen, zij repareren ze namelijk. Zelfs zonder bon zou dit geen problemen voor de garantie op moeten leveren...

f0rever

hahahahaha wij hebben in uden in de winkel gestaan en helaas hij mag hem maar 1x opsturen en ik ben niet doof dus hoe verklaar je dat??

heb ik dan niet goed geluisterd ? of weet je niet hoe dat bij T-MOBILE gaat?

aeilkema

Ongelezen bericht door aeilkema »

hallo aangezien hier al een aantal klachten over de nokia n95 staan zou ik de mijne hier ook graag tussen willen zetten.

Ik ben inmiddels de hoop al verloren.

het begon allemaal op 25-42008.

ik heb mijn nokia n95 gekocht bij the phone house in de herenstraat in groningen. heb er een 4 gig kaartje bij mee genomen en een verzekering voor afgsloten van life line.

na ongeveer 3 week viel ineens mijn telefoon uit en had ik moeite met deze weer aan de praat te krijgen.

ook mijn nokia bleef in het beginscherm hangen en liep toen vast en zo was ik soms wel een halve dag bezig deze weer online te krijgen.

naarmate de tijd verstreek viel mijn telefoon steeds vaker uit en kreeg ik er steeds meer moeite mee om hem op te starten.

ben een persoon die uitermate zuinig is op zijn spullen en heb mijn telefoon zelfs nog nooit in mijn broekzak gehad.
ga ik op dag naar huis van me werk haal me nokia uit me tas en zie ik ineens een scheur op mijn display over bijna de hele lengte.

dus vond het nu toch echt wel tijd om even terug te gaan naar de winkel.

29-7-2008 ben ik hier geweest en heb mijn telefoon als reparatie opgegeven.

hier werd mij verteld dat het display niet onder de verzekering valt en het uit vallen een software probleem is, ze zouden hem in de winkel maken en lukte dit niet kreeg ik na ongeveer 3 dagen gehoor.

ben 2 week na die tijd maar eens naar die winkel terug geggaan en gevraagt waar mijn telefoon is, het meisje achter de balie kon mij niet vertellen waar die was (wat ik nogal appart vond). ze zou de monteur vragen om mij dezelfde dag nog even te bellen.

kreeg dezelfde dag nog telefoon van hem met het antwoord dat mijn telefoon in de service fabriek van the phone house lag omdat hij het niet voor elkaar kreeg. en hij zou mij persoonlijk op hoogte houden.

na nog eens 2 week weer niks gehoord te hebben ben ik wederom naar die winkel gestapt om nu eindelijk eens verduidelijking te vragen.

nu bleek ook de service center van the phone house het probleem niet op te kunnen lossen en hebben ze mijn telefoon door gestuurd naar de nokia fabriek.

dus nu ging ik volledig uit mijn plaat in die winkel en heb echt alles geprobeerd om met die mensen achter de balie om tot een oplossing te komen.dit is alles niet gelukt en ze wouden mij nog niet eens te gemoet komen in de kosten die wel doorlopen,(internet abbo, telefoon kosten aangezien ze mij ook niet voorzien hebben van een leen toestel.) helemaal niks.

dus ben naar huis gegaan en heb een brief op gesteld waarin deze klacht wederom erg duidelijk beschreven staat.

heb deze brief verstuurd naar the phone house zelf the phone house nederland vodafone nokia en life line.

dit is inmiddels alweer 2 week geleden en ben nu mijn telefoon al 2 maand kwijt zonder ook maar 1 x bericht gehad te hebben.

van alle 5 de brieven niks gehoord, nog steeds geen telefoontje gehdad van the phone house helemaal niks.

nou zou ik heel erg graag willen weten wat ik nog kan doen.
want ik ben dus absoluut niet meer van plan om enige reparatie kosten te gaan betalen en de abbonoments kosten van de afgelopen 2 maand ook niet te betalen.

wat voor rechten heb ik nog als klant.
en hoe zou ik ervoor kunnen zorgen dat ik eindelijk eens door iemand te woord wordt gestaan.

met vriendelijke groet
een nokia n95 slachtoffer

f0rever

het beste wat je kunt doen is :

een getekende brief schrijven naar de vodafone en daarin in het kort het probleem uit leggen en dan DUIDELIJK beschrijven dat je hierbij per direct je abbonement opzecht vanwege zeer slechte service en het door betalen van de kosten waar jij niet eens gebruik van maakt.

dat is wat je kunt doen

MAAK WEL EEN AANGETEKENDE BRIEF!

swieper

Ongelezen bericht door swieper »

Ik heb op 26 juni 2008 een nieuwe nokia n95 gekregen, bij een nieuw t-mobile abonnement.
Gisterenmorgen pak ik mijn mobiel uit de kast, zit er een fossiele mug op het scherm.
Ik T-Mobile gebeld en langs geweest, de kosten van reparatie zijn tussen de 100-150 euro en voor mijn rekening, want ik het het toestel laten vallen of op het scherm getikt met de nagel van mijn vinger. Iets wat ik niet gedaan heb, en laten vallen is ook niet gebeurd.
Ben bij een nokia service point geweest, kosten reparatie scherm 100 euro, want val, stoot en punt schade aan scherm valt niet onder garantie.
Een telefoon van nog geen 3 maanden oud, waar ik altijd heel zuinig op ben geweest, altijd verpakt in cristal case of hoesje, en dan geen garantie op scherm.
Dit kan er bij mij niet in, ben erg boos en ontstemd hierover.
Wie heeft raad en advies wat te doen????

dank en groetjes swieper

f0rever

het beste wat je kunt doen is :

een getekende brief schrijven naar je provider en daarin in het kort het probleem uit leggen en dan DUIDELIJK beschrijven dat je hierbij per direct je abbonement opzecht vanwege zeer slechte service en het door betalen van de kosten waar jij niet eens gebruik van maakt.

dat is wat je kunt doen

MAAK WEL EEN AANGETEKENDE BRIEF!

Gesloten