LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met abonnement HI opzeggen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

Wat is je reactie op dit verhaal?

Eigen schuld, wees blij dat het één maand opzegtermijn is vervallen
3
100%
De schuld van Hi, vraag je geld terug!
0
Geen stemmen
De schuld van beide partijen, laat het hier maar bij zitten
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 3

Marloesdesiree

Problemen met abonnement HI opzeggen

Ongelezen bericht door Marloesdesiree »

Hallo,

Per 2 Januari zou mijn tweejarige contract bij Hi zijn afgelopen. Eind januari kreeg ik een rekening en daarbij kwam ik achter dat je handmatig je abonnement op moet zeggen, dat wist ik niet en ik ben van te voren ook niet er over gewaarschuwd.

Wel ben ik in Oktober 2013 persoonlijk opgebeld door Hi met de vraag of ik geïnteresseerd was in een verlenging van mijn contract en een mooi, nieuw toestel. Daar heb ik ja opgezegd. En omdat ik nog geen 18 jaar was heeft de contracthouder, mijn vader, daar toestemming voor gegeven. Ik heb weken zitten wachten, tot ik naar Hi belde met de vraag waar mijn bestelling bleef. ''O, ik zie hier dat uw bestelling nooit is aangekomen, excuses.'' Ik was teleurgesteld en heb hetzelfde toestel met abonnement bij een andere provider besteld. Keurig binnen een paar werkdagen binnen. Goed, dus ik had nu twee abonnementen lopen. Mijn contract van bij liep toch in Januari af, dus ik was wel bereid om daarnaast nog twee maanden voor mijn oude abonnement te betalen.

Toen ik eind januari dus zag dat er nog een rekening was afgeschreven, heb ik naar de klantenservice van Hi gebeld met de vraag wat de bedoeling is. ''Het is de bedoeling dat je het handmatig opzegt. Dat kan online, telefonisch of schriftelijk.'' Wel is er sprake van één maand opzegtermijn, dus dan betaal je februari ook nog. Ik als een gek lopen zoeken op de site van Hi, het is nog niet makkelijk om direct een link te vinden naar een pagina waar je instructies vindt over hoe je je contract op moet zeggen.
Uiteindelijk heb ik het opzegformulier ingevuld en kreeg daar een bevestiging. Ik dacht dat het helemaal geregeld was. Mijn oude telefoon en sim-kaar van hi heb ik weggegooid, want het toestel was niet meer in orde.

Vandaag logde ik nog eens in voor de zekerheid op mijn hi-account. Ik zag dat ik een rekening van Maart had staan. Verbaasd belde ik naar de Hi klantenservice: wat is hier aan de hand? Ik kreeg een jongen aan de lijn: ''Ik zie dat je opzegging niet is doorgegaan, omdat je nog minderjarig bent. De contracthouder moet het abonnement opzeggen.'' Er is nog wel één maand opzegtermijn dus eind april zou ik nóg een rekening krijgen, van een simkaart die ik al 3 maanden niet meer kan gebruiken, want ik heb hem niet meer.

Mijn vader en ik hebben samen (mijn vader is slechthorend) telefonisch het abonnement opgezegd. Ik vroeg daarbij het volgende: ''Als het online opzegformulier is geannuleerd, waarom heb ik daar dan geen mailtje of iets dergelijks over gehad?'' Ik kreeg als antwoord: ''Ik zie het, sorry daarvoor.'' De jongen was wel zo aardig om het opzegtermijn van april te laten vervallen als wij het daarmee kunnen afsluiten.

Nu ben ik met dat laatste al blij, maar als student zijnde heb ik alsnog drie keer 30 euro per maand neergeteld voor een abonnement dat ik niet gebruikt heb. Ten eerste moest ik er zelf achter komen dat je het abonnement handmatig op moest zeggen. Ten tweede, heb ik nadat ik het online opzegformulier ingevuld heb geen bericht gekregen waarom het opzegformulier ongeldig was. Bijna twee maanden later ben ik er achter gekomen waarom.

Deels vindt ik het mijn eigen fout, omdat ik er zelf niet op tijd achter ben gekomen. Anderzijds vindt ik het toch wel de fout van Hi, omdat zij mij niet voldoende geïnformeerd hebben. Stel dat 1/3 van de klanten met een abonnement net als ik wat onoplettend zijn, wat een dikke geldpot dat voor die providers zal zijn.

Wat vinden jullie hiervan, hebben anderen hier ervaring mee en weet iemand of het mogelijk is om mijn geld terug te krijgen van de maanden dat sinds mijn abonnement is afgelopen? Geef je reactie en/of vul de poll in. Laat het me weten!

Marloes

encore

Re: Problemen met abonnement HI opzeggen

Ongelezen bericht door encore »

Als student kom je weer lekker dom over. Als je anno 2014 nog niet weet hoe je een abonnement moet opzeggen...tsss. Het staat zelfs beschreven in de Telecomwet, en als inwoner van Nederland word je geacht de wet te kennen. Het is dus je eigen schuld en je komt er nog bekaait vanaf.
En je vader weet dit ook allemaal. Dus wat probeer je te bereiken met dit topic? als je goed kijkt/zoekt op het forum zie je heel veel van dit soort topics. Mensen die niet lezen, aannames doen en maar al te graag in de slachtofferrol kruipen. Je hebt je verantwoording, neem die dan ook. Fijne dag nog.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Marloesdesiree schreef:Hallo,

Per 2 Januari zou mijn 2 contract bij Hi zijn afgelopen. Eind jan. kreeg ik een rekening en daarbij kwam ik achter dat je handmatig je abonnement op moet zeggen, dat wist ik niet en ik ben van te voren ook niet er over gewaarschuwd.

Wel ben ik in Okt. 2013 gebeld door Hi met de vraag of ik geïnteresseerd was in een verlenging van mijn contract en een mooi, nieuw toestel. Daar heb ik ja opgezegd. Omdat ik nog geen 18 jaar was heeft de contracthouder, mijn vader, daar toestemming voor gegeven. Ik heb weken zitten wachten, tot ik naar Hi belde met de vraag waar mijn bestelling bleef. ''O, ik zie hier dat uw bestelling nooit is aangekomen, excuses.'' Ik was teleurgesteld en heb hetzelfde toestel met abonnement bij een andere provider besteld. Keurig binnen een paar werkdagen binnen. Dus ik had nu twee abonnementen lopen.

Toen ik eind januari dus zag dat er nog een rekening was afgeschreven, heb ik naar de klantenservice van Hi gebeld met de vraag wat de bedoeling is. ''Het is de bedoeling dat je het handmatig opzegt. Dat kan online, telefonisch of schriftelijk.'' Wel is er sprake van één maand opzegtermijn, dus dan betaal je februari ook nog. Ik als een gek lopen zoeken op de site van Hi, het is nog niet makkelijk om direct een link te vinden naar een pagina waar je instructies vindt over hoe je je contract op moet zeggen.
Uiteindelijk heb ik het opzegformulier ingevuld en kreeg daar een bevestiging. Ik dacht dat het helemaal geregeld was. Mijn oude telefoon en sim-kaar van hi heb ik weggegooid, want het toestel was niet meer in orde.

Vandaag logde ik nog eens in voor de zekerheid op mijn hi-account. Ik zag dat ik een rekening van Maart had staan. Verbaasd belde ik naar de Hi klantenservice: wat is hier aan de hand? Ik kreeg een jongen aan de lijn: ''Ik zie dat je opzegging niet is doorgegaan, omdat je nog minderjarig bent. De contracthouder moet het abonnement opzeggen.'' Er is nog wel één maand opzegtermijn dus eind april zou ik nóg een rekening krijgen, van een simkaart die ik al 3 maanden niet meer kan gebruiken, want ik heb hem niet meer.

Mijn vader en ik hebben samen (mijn vader is slechthorend) telefonisch het abonnement opgezegd. Ik vroeg daarbij het volgende: ''Als het online opzegformulier is geannuleerd, waarom heb ik daar dan geen mailtje of iets dergelijks over gehad?'' Ik kreeg als antwoord: ''Ik zie het, sorry daarvoor.'' De jongen was wel zo aardig om het opzegtermijn van april te laten vervallen als wij het daarmee kunnen afsluiten.

Nu ben ik met dat laatste al blij, maar als student zijnde heb ik alsnog drie keer 30 euro per maand neergeteld voor een abonnement dat ik niet gebruikt heb. Ten eerste moest ik er zelf achter komen dat je het abonnement handmatig op moest zeggen. Ten tweede, heb ik nadat ik het online opzegformulier ingevuld heb geen bericht gekregen waarom het opzegformulier ongeldig was. Bijna twee maanden later ben ik er achter gekomen waarom.

Deels vindt ik het mijn eigen fout, omdat ik er zelf niet op tijd achter ben gekomen. Anderzijds vindt ik het toch wel de fout van Hi, omdat zij mij niet voldoende geïnformeerd hebben. Stel dat 1/3 van de klanten met een abonnement net als ik wat onoplettend zijn, wat een dikke geldpot dat voor die providers zal zijn.

Wat vinden jullie hiervan, hebben anderen hier ervaring mee en weet iemand of het mogelijk is om mijn geld terug te krijgen van de maanden dat sinds mijn abonnement is afgelopen? Geef je reactie en/of vul de poll in. Laat het me weten!

Marloes
Mag ik vragen hoe je hebt bedacht/gemeend, dat jij een contract op zou kunnen zeggen, terwijl je vader het is aangegaan? Je had het opzeggen dus ook door je vader moeten laten doen, dan was alles gegaan zoals je had gewild, en jullie overeengekomen waren met HI.

Hi kan vanuit de wet en regelgeving niks anders dan dit, het zou een mooie janboel worden als ze contracten zomaar op lieten zeggen door andere personen dan die deze aangegaan zijn.

Marloesdesiree

Ongelezen bericht door Marloesdesiree »

Encore, merci en jij ook een fijne dag!

Sjohie, je hebt gelijk. Laat de situatie zo zijn dat ik in alle haast mijn eigen naam in het opzegformulier heb ingevuld. Het enige verschil in het contract is dat mijn vader's naam erboven staat.Wel gaat er een automatisch incasso via mijn rekening. Goed, ja het is stom van mezelf. Maar dan nog vind ik het vreemd dat ik niet door hi aan mijn fout ben herinnerd. Ik heb geen mail gehad waarin stond dat de opzegging is geweigerd. Dat is meer de vraag.

Ik laat het verder hierbij aangezien ik als noob niet erg welkom ben.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Marloesdesiree,

Ik begrijp dat je je een beetje aangevallen voelt door de reacties hier maar dat komt omdat de meesten na het lezen van de tekst de eerste paar regels vergeten zijn en het leuk vinden om een student als noob de grond in te boren.
Maar je hebt in eerste instantie namelijk heel juist gehandeld. Als Hi dit goed afgehandeld has was er niets aan de hand geweest.

Veel mensen weten niet dat je geen 2-jarig contract afsluit. Je sluit een contract af met (in dit geval) Hi. De minimale tijd van het contract in jouw geval was blijkbaar 2 jaar. In ruil daarvoor heb je een aantal maanden korting gekregen en waarschijnlijk ook een toestel. Na 2 jaar kun je per maand opzeggen met een maand opzegtermijn. Na bijna 2 jaar wordt je gebeld door je provider met een nieuwe aanbod, want ze willen je als klant graag houden natuurlijk. Als je daar op in gaat krijg je weer een nieuwe contract voor 2 jaar met toestel en korting. Er zijn ook mensen die een andere provider kiezen. Die nieuwe provider zegt vervolgens je oude contract op en neemt je nummer over.

In jouw geval heeft zou het eerste plaats hebben moet vinden, want Hi heeft het nummer gebeld voor een nieuw aanbod en je vader (want het contract staat op zijn naam) is hier mee accoord gegaan. Vervolgens heeft Hi dit verder net goed afgehandeld en heb je na een paar weken gebeld.
Dit hadden zij toen kunnen/moeten herstellen, maar omdat je teleur gesteld was heb je een nieuw abonnement bij een andere provider zonder nummer behoud genomen. En dus is je Hi-contract niet beëindigd.
Je hebt zelf geprobeerd om het contract (op je vaders naam) op te zeggen maar dat ging fout omdat het niet op jouw naam staat. Hij zal jouw geen bericht sturen dat het fout gegaan is, want jij bent geen partij in dit contract. Dat zijn je vader en Hi.

Je hebt dus in eerste instantie volkomen juist gehandeld en Hi heeft daarna de fout gemaakt. Als zij dit niet gedaan hadden was er helemaal geen probleem geweest. Misschien dat je met deze gegevens nog eens contact met Hi kan opnemen (in je vaders naam) en vragen om het contract alsnog per 2 januari te beëindigen en de teveel betaalde kosten terug te betalen, omdat zij de eerste fout gemaakt hebben. Het is het proberen waard.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Marloesdesiree schreef:Encore, merci en jij ook een fijne dag!

Sjohie, je hebt gelijk. Laat de situatie zo zijn dat ik in alle haast mijn eigen naam in het opzegformulier heb ingevuld. Het enige verschil in het contract is dat mijn vader's naam erboven staat.Wel gaat er een automatisch incasso via mijn rekening. Goed, ja het is stom van mezelf. Maar dan nog vind ik het vreemd dat ik niet door hi aan mijn fout ben herinnerd. Ik heb geen mail gehad waarin stond dat de opzegging is geweigerd. Dat is meer de vraag.

Ik laat het verder hierbij aangezien ik als noob niet erg welkom ben.
Ze gaven zelf al aan dat die mail niet verstuurd was door ze, lees ik in je eerste post. Daar bieden ze excuses voor aan tijdens dat gesprek, en als compensatie laten ze de opzegtermijn van april vervallen. Persoonlijk vind ik dat wel een acceptabele oplossing, ze nemen verantwoordelijkheid voor hun eigen fout, en bieden je er compensatie voor aan. Als jullie dat ook doen, immers jij hebt iets opgezegd terwijl je vader dat had moeten doen, dan komen jullie elkaar in het midden toch ongeveer tegen?

Ik denk dat je een zeer kleine kans hebt dat je meer dan die maand april van ze zal krijgen, mocht je er voor kiezen dit aan een geschillencommissie voor te leggen. Deze hele gang van zaken is aangetrapt omdat jullie, weliswaar onbedoeld en van geen kwaad bewust, toch wel de eerste fout hebben gemaakt.

Gesloten