LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met facturen Telfort

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
P. Versleijen

Problemen met facturen Telfort

Ongelezen bericht door P. Versleijen »

Midden augustus 2014 wordt ik na mijn vakantie in Slovenië geconfronteerd met een automatische incasso van € 535.70
Dit omdat ik ondanks dat ik een Zone 1 land verblijf toch wordt aangeslagen voor een Zone 4 land voor wat betreft mijn dataverbruik.
Eenzelfde situatie deed zich ook al voor in de jaren 2012 en 2013. Ook toen werd ik tijdens mijn verblijf in Slovenië voor wat betreft het dataverbruik aangeslagen voor een Zone 4 land ipv een Zone 1 land.
Merkwaardig genoeg worden de Sms’jes die ik verstuur wel aan geslagen voor een Zone 1 land.
Kennelijk is Telfort 3 jaar op een rij niet in staat om dit probleem op te lossen, zie onderstaand relaas:

19-08-2014 contact opgenomen met Telfort in verband met bovenstaande incasso van € 535.70.
Ik krijg daarvan een bevestigingsmailtje met een case code: 140819003720
Dezelfde dag nog heb ik de volledige automatische incasso terug laten storten door de bank.
Immers de specificatie op de factuur klopt niet.
Op 27 november ontvang ik via de post een factuur met het volledige oorspronkelijke bedrag met als aanhef het volgende: “Onlangs heeft u de betaling van een of meerdere facturen uitgesteld vanwege een klacht. Deze klacht is inmiddels afgehandeld.”
Op welke wijze deze klacht is afgehandeld wordt niet vermeld, Telfort volhard in ieder geval in de juistheid van de oorspronkelijke factuur door opnieuw een factuur te sturen met hetzelfde bedrag.

Diezelfde dag wederom contact opgenomen met de klantenservice, ik krijg daarvan wederom een bevestigingsmailtje met een nieuwe case code 141127027527 en wederom de toezegging dat binnen 10 dagen een reactie volgt.
Op 28 november ontvang ik een SMS’je met de mededeling dat een bedrag van € 483.33 wordt verrekend met de eerst volgende factuur.
Dat kan natuurlijk niet want de oorspronkelijke factuur is nooit betaald vanwege mijn terugboeking.
Ook blijft de oorspronkelijke foutieve specificatie op de factuur van augustus bestaan.
Ik onderneem daarop echter wel actie en betaal zonder verdere controle het verschil tussen de oorspronkelijke factuur en de op 28-11-2014 toegezegde creditering, zijnde € 52.37.
Daarmee zou deze zaak afgehandeld moeten zijn.
Op 12 december ontvang ik weer een SMS’je met daarin de mededeling dat de laatste factuur met een bedrag van € -460.59 beschikbaar is.
Op de online rekening vind ik de toegezegde verrekening van € 483.33 samen met de nog openstaande abonnementskosten (zijnde €22.74) van november 2014.
Er wordt echter niets bij of afgeboekt van mijn lopende rekening.
Ook de

Echter, in de eerste week van januari 2015 ontvang ik weer een factuur met dezelfde aanhef als de vorige factuur: “Onlangs heeft u de betaling van een of meerdere facturen uitgesteld vanwege een klacht. Deze klacht is inmiddels afgehandeld.”
Deze keer met een nog openstaand bedrag van €22.74.
Verdere specificatie ontbreekt.
Op 07-01-2015 wederom contact opgenomen met de servicedesk van Telfort.
Ditmaal heb ik uitgelegd dat ik zonder enige volledige juiste specificatie geen factuur meer zal betalen.
Ik krijg wederom een nieuwe case code 150107036567 en niet te geloven, weer een toezegging dat binnen 10 dagen een reactie volgt.
Dit keer echter wat wantrouwig geworden en heb ik de factuur van augustus maar eens onderworpen aan een nauwkeurige na berekening.
En jawel hoor, zelfs het toegezegde verrekening van € 483.33 blijkt niet te kloppen.
Als ik alles nareken blijkt dat de factuur van augustus 2014 nooit hoger dan € 47.47 had mogen zijn.
De verrekening had geen € 483.33 moeten zijn maar € 488.23.
Daarmee blijkt dat niet alleen de factuur van augustus niet juist is maar dat Telfort de verrekening van haar eigen fouten niet correct kan uitvoeren.
Over de gemaakte kosten van uit mijn zijde (telefoontjes met het Telfort servicenummer, SMS in het buitenland om de dataverbinding hersteld te krijgen en de uren die ik moet besteden om Telfort duidelijk te maken dat zij toch echt een fout gemaakt hebben) heb ik het dan nog niet eens gehad.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 jan 2015 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic titel aangepast

P. Versleijen

Re: Problemen met facturen Telfort

Het blijft lastig met Telfort.
Ik krijg een voicemail met daarin de uitleg dat ik nog steeds abonnementsgeld verschuldigd ben.
Specificatie daarvan (welke maand en waarom) wordt niet gegeven.
Gespecificeerde factuur met daarop de juiste gegevens is niet meer mogelijk.
Schriftelijk reageren doen ze niet, behalve een bevestiging als je met het servicenummer gebeld heb om je het case nummer mede te delen.

P. Versleijen

Re: Problemen met facturen Telfort

Het blijft lastig met Telfort.

Na het sturen van een aangetekende brief met een ingebreke stelling krijg ik een mailtje met daarin de uitleg over het nog openstaande bedrag.
De uitleg bevat niets nieuws ten opzichte van wat ik al wist.
Een juiste specificatie (factuur) ontbreekt nog steeds.
Zonder een juist gespecificeerde factuur kan er niets gecontroleerd worden.
Over de gevraagde compensatie voor de gemaakte kosten die ik heb moeten maken om de fouten van Telfort zelf (nu al drie jaar op een rij) wordt natuurlijk ook niet gesproken.
De mail wordt verzonden vanaf een noreply adres en de link die in de mail aanwezig zou moeten zijn om binnen 7 dagen te kunnen reageren is er ook niet.
Telfort die werkelijk alles om te voorkomen dat een klant kan klagen.

Mvg,

Piet Versleijen

Gesloten