LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Samsung (toestel)‏

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
TomAanTGoor

Problemen met Samsung (toestel)‏

Ongelezen bericht door TomAanTGoor »

Hallo iedereen,

Ik heb ongeveer een jaar geleden een Samsung Galaxy Ace S5830i aangeschaft via http://www.midimedia.nl

Deze is 6 keer in een boot-loop beland. Deze heb ik 1 keer laten repareren met een software-update bij The Phone House. En 4 keer is hij doorgestuurd naar Dynafix.
Ook bij Dynafix is hij weer gerepareerd met een software-update.

Iedere keer na een software-update, heeft het toestel het tussen de 2 weken en 2 maanden volgehouden. En viel daarna weer terug naar de boot-loop.

Ik heb 3 maanden geleden voor het eerst contact opgenomen met Samsung.
Ik zou een e-mail ontvangen met verdere instructies. Echter heb ik nooit een e-mail ontvangen.
Na veel telefoon gesprekken kreeg ik eindelijk een mail met (kort gezegd) de volgende informatie:
Beste Tom,

Wij raden u aan een software update te doen.

Wij hopen dat we u zo voldoende hebben geholpen.

Samsung
Ik ben hier (via mail) tegenin gegaan maar hier werd niet meer op gereageerd.

Na 2 maanden lang elke dag bellen, mailen en chatten met Samsung is het me eindelijk gelukt dat ze een claim voor me hebben aangemaakt.

Na een paar weken heb ik gevraagd hoe het stond met de claim, ik zou hier een mail over krijgen. Echter heb ik deze nooit ontvangen.
Als ik Samsung moest geloven had ik nu 6 a 7 e-mails gekregen met informatie over de claim, echter heb ik nooit wat gehoord.

Als ik telefonisch contact had werd mij verteld dat ik binnen enkele dagen een reactie kon verwachten. En dat er geen mogelijkheid was dat dit langer zou duren dat een week.

Ondertussen ben ik elke dag met Samsung in gesprek, maar dit lijken ze niet meer op prijs te stellen.

E-mails met mij als afzender worden volledig genegeerd.
Telefonisch wordt er opgehangen.
En in de live chat wordt ik er meteen uit gegooid.

Als ik mezelf voorstel onder een andere naam krijg ik wel contact met ze.

Na 5 weken wachten, sinds er een claim is aangemaakt, en geen mogelijkheid tot contact met Samsung begin ik de moed te verliezen.

LAATSTE UPDATE:
Na (nogmaals) 3 weken lang elke dag bellen en live chat gesprekken aan te gaan is er eindelijk een resultaat van mijn claim:
Beste Tom,

Wij raden u aan contact op te nemen met de verkoper van dit toestel.

Wij hopen dat we u zo voldoende hebben geholpen.

Samsung
Een quote uit dit mailtje:
Uit navraag bij het door Samsung erkende reparatiecentrum Selectro is gebleken, dat uw toestel grondig is onderzocht en getest. Er is hierbij geen afwijking van de specificaties aangetroffen.
Echter vindt ik dit erg knap, aangezien mijn toestel nooit bij Selectro is geweest.
En ik vind het erg bijzonder dat mijn toestel is onderzocht en getest, aangezien mijn toestel gewoon thuis ligt.

Heeft iemand tips voor me?

Tom

Prolix

Re: Problemen met Samsung (toestel)‏

Ongelezen bericht door Prolix »

Als er verder geen gebrek is dan zou ik lekker zelf aa de slag gaan met de telefoon. Blijkbaar kunnen ze niets zelf of willen ze het niet zien.
Neem hier maar eens een kijkje.
Mocht je het voor de eerste keer doen, dan lijkt het erg engen moeilijk, maar dat is het beslist niet. Goed lezen, modden en done. Hou je ook nog eens meer ruimte over voor apps die alleen maar op je SDkaartje komen te staan. Hoera! Toch?

TomAanTGoor

Ongelezen bericht door TomAanTGoor »

Prolix schreef:Als er verder geen gebrek is dan zou ik lekker zelf aa de slag gaan met de telefoon. Blijkbaar kunnen ze niets zelf of willen ze het niet zien.
Neem hier maar eens een kijkje.
Mocht je het voor de eerste keer doen, dan lijkt het erg engen moeilijk, maar dat is het beslist niet. Goed lezen, modden en done. Hou je ook nog eens meer ruimte over voor apps die alleen maar op je SDkaartje komen te staan. Hoera! Toch?
Dit wil ik liever dus niet zelf gaan doen.

Ik koop bij iemand een toestel, waarvan ik gewoon verwacht dat het werkt. Als het toestel dan defect is mag ik normaal gesproken toch hopen dat hun er iets mee doen?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Gebeurd dit ook als je de telefoon helemaal kaal laat, dus er zelf geen enkele extra app op installeert? Anders zou het daar mogelijk in kunnen zetten, volgens mij is dit een android 2.2 (froyo) toestel, en dat is een tikje aan het verouderen. Mogelijk dat je er elke keer onbewust een app op zet, die de boel overhoop gooit?

Prolix

sjohie schreef:Gebeurd dit ook als je de telefoon helemaal kaal laat, dus er zelf geen enkele extra app op installeert? Anders zou het daar mogelijk in kunnen zetten, volgens mij is dit een android 2.2 (froyo) toestel, en dat is een tikje aan het verouderen. Mogelijk dat je er elke keer onbewust een app op zet, die de boel overhoop gooit?
Ik denk inderdaad dat er een app iets op de achtergrond aan het doen is dat niet hoort. Maar goed, rommodden, ik blijf het zeggen, gaat al je problemen verhelpen.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Prolix schreef:
sjohie schreef:Gebeurd dit ook als je de telefoon helemaal kaal laat, dus er zelf geen enkele extra app op installeert? Anders zou het daar mogelijk in kunnen zetten, volgens mij is dit een android 2.2 (froyo) toestel, en dat is een tikje aan het verouderen. Mogelijk dat je er elke keer onbewust een app op zet, die de boel overhoop gooit?
Ik denk inderdaad dat er een app iets op de achtergrond aan het doen is dat niet hoort. Maar goed, rommodden, ik blijf het zeggen, gaat al je problemen verhelpen.
Of het maakt van je smartphone een vrij sneue presse-papier als het misgaat. :wink:

Prolix

sjohie schreef: Of het maakt van je smartphone een vrij sneue presse-papier als het misgaat. :wink:
Het gaat zeker niet mis als je eerst goed leest wat je moet doen. En verder is een lichtgevende presse-papier ook best bijzonder...

Gesloten