LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Problemen met T-Mobile
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 06 feb 2018 16:33
- Contacteer:
Problemen met T-Mobile
Ok mensen ik dacht dat de Telfort klantenservice het absolute dieptepunt
was wat betreft klantvriendelijkheid en kennis van zaken maar het kan
blijkbaar erger.
Klant heeft rond oktober 2017 bij T-Mobile een abbo
afgesloten voor opbeperkt internet. Voor 35 euro/maand. Flink duurder dan
de 25 euro/maand van Tele2 waarbij je ook nog onbeperkt bellen en sms hebt.
Maar zo vertelde de T-Mobile verkoper de service en het netwerk zijn
aanzienlijk beter. Voor 2 euro extra maand kreeg klant een dongle erbij,
een klein apparaatje zodat je de wifi onderweg mee kan nemen. Handig!
Het internet werkte een paar weken redelijk. Plotseling kreeg klant een
brief : 25 euro boete wegens mislukte incasso. Het bleek dat de verkoper
een niet bestaand mail adres had opgegeven waardoor klant ook geen
waarschuwing hiervoor ontvangen had. En hoezo boete? [ongefundeerde passage verwijderd] Zal ongetwijfeld in de
kleine lettertjes staan maar de verkoper had daar niets over
verteld.
Helaas raakte klant rond diezelfde tijd de dongle kwijt. Kan gebeuren.
Klein apparaatje dus terug naar de winkel. Bleek dat T-Mobile Den Haag
Spuistraat niet eens een vervangende dongle kon leveren!! Ze waren wel in
de winkel maar alleen voor klanten die hun abbo verlengen zo werd klant
verteld.
Klant had echter op advies van de verkoper een 2 jarige abbo afgesloten. Achteraf een slecht
advies dus. Wat nu? Ga maar naar de Mediamarkt vertelde de T-Mobile
adviseur. Volgens het personeel van de nabijgelegen Mediamarkt smartbar
waren hun dongles niet alleen 2 keer zo duur maar ook ongeschikt voor
T-Mobile simkaarten. Het T-Mobile personeel sprak dit weer tegen maar als
je klanten naar een andere winkel stuurt maak dan in ieder geval afspraken
daarover zodat klanten juist geinformeerd worden T-Mobile!
Hoe kon klant weer internet op zijn telefoon krijgen? Gelukkig had de
T-mobile adviseur een oplossing. Sluit gewoon een nieuwe abbo af voor
bellen en internet. Klant gaf id-kaart en bankpas en de adviseur ging aan
het werk. Helaas geweigerd sprak hij na enkele minuten gegevens invullen.
Vermoedelijk door de eerder mislukte incasso en niet betaalde boete.
Klant was zoals begrijpelijk het onderhand volledig zat en diende een klacht over
gang van zaken in. De manager vanT-Mobile Den Haag zou deze in behandeling nemen.
Dat is nu ruim een maand geleden en klant heeft nog niets vernomen.Ondertussen blijft
T-Mobile klant wel maandelijks faktureren voor een geblokkeerd produkt. Klant gaat
uiteraard niet betalen.
Gelukkig voor klant lukte het een winkel verder bij Vodafoon wel om een soortgelijke abbo af te
sluiten die de T-Mobile verkoper klant adviseerde. Klant is mu tevreden met bellen en internet via
Vodafoon. Weverwachten verwacht gezien het voorenstaande niet dat T-Mobile hem als klant nog
terugziet.
Omdat klant met T-Mobile niet verder kwan werd de zaak in handen gegeven van De Harde Hamer juridisch
adviesen incasso. De Klant heeft De Harde Hamer gemachtigd om het geschil met T-Mobile namens klant af te wikkelen.
De Harde Hamer probeert nu al drie dagen in gesprek te komen met de T-Mobile webcare. [namen verwijderd] kwamen reeds langs op de twitterchat maar het lukt T-Mobile blijkbaar niet om terzake te komen
helaas. Stuur een pm vragen ze en vervolgens blijft het een halve dag stil. Vooral de laatste medewerker blijft maar herhalen
dat het zogenaamd niet toegestaan is dat de klant zich door een ander laat vertegenwoordigen. Waanzin uiteraard. Dan maar
het verhaal hier ophetreosradarforum plaatsen. Hopeloos.
Om een lang verhaal kort te maken. Ons advies: T-Mobile internet en telefonie niet aan beginnen en met een grote
boog omheen lopen!
was wat betreft klantvriendelijkheid en kennis van zaken maar het kan
blijkbaar erger.
Klant heeft rond oktober 2017 bij T-Mobile een abbo
afgesloten voor opbeperkt internet. Voor 35 euro/maand. Flink duurder dan
de 25 euro/maand van Tele2 waarbij je ook nog onbeperkt bellen en sms hebt.
Maar zo vertelde de T-Mobile verkoper de service en het netwerk zijn
aanzienlijk beter. Voor 2 euro extra maand kreeg klant een dongle erbij,
een klein apparaatje zodat je de wifi onderweg mee kan nemen. Handig!
Het internet werkte een paar weken redelijk. Plotseling kreeg klant een
brief : 25 euro boete wegens mislukte incasso. Het bleek dat de verkoper
een niet bestaand mail adres had opgegeven waardoor klant ook geen
waarschuwing hiervoor ontvangen had. En hoezo boete? [ongefundeerde passage verwijderd] Zal ongetwijfeld in de
kleine lettertjes staan maar de verkoper had daar niets over
verteld.
Helaas raakte klant rond diezelfde tijd de dongle kwijt. Kan gebeuren.
Klein apparaatje dus terug naar de winkel. Bleek dat T-Mobile Den Haag
Spuistraat niet eens een vervangende dongle kon leveren!! Ze waren wel in
de winkel maar alleen voor klanten die hun abbo verlengen zo werd klant
verteld.
Klant had echter op advies van de verkoper een 2 jarige abbo afgesloten. Achteraf een slecht
advies dus. Wat nu? Ga maar naar de Mediamarkt vertelde de T-Mobile
adviseur. Volgens het personeel van de nabijgelegen Mediamarkt smartbar
waren hun dongles niet alleen 2 keer zo duur maar ook ongeschikt voor
T-Mobile simkaarten. Het T-Mobile personeel sprak dit weer tegen maar als
je klanten naar een andere winkel stuurt maak dan in ieder geval afspraken
daarover zodat klanten juist geinformeerd worden T-Mobile!
Hoe kon klant weer internet op zijn telefoon krijgen? Gelukkig had de
T-mobile adviseur een oplossing. Sluit gewoon een nieuwe abbo af voor
bellen en internet. Klant gaf id-kaart en bankpas en de adviseur ging aan
het werk. Helaas geweigerd sprak hij na enkele minuten gegevens invullen.
Vermoedelijk door de eerder mislukte incasso en niet betaalde boete.
Klant was zoals begrijpelijk het onderhand volledig zat en diende een klacht over
gang van zaken in. De manager vanT-Mobile Den Haag zou deze in behandeling nemen.
Dat is nu ruim een maand geleden en klant heeft nog niets vernomen.Ondertussen blijft
T-Mobile klant wel maandelijks faktureren voor een geblokkeerd produkt. Klant gaat
uiteraard niet betalen.
Gelukkig voor klant lukte het een winkel verder bij Vodafoon wel om een soortgelijke abbo af te
sluiten die de T-Mobile verkoper klant adviseerde. Klant is mu tevreden met bellen en internet via
Vodafoon. Weverwachten verwacht gezien het voorenstaande niet dat T-Mobile hem als klant nog
terugziet.
Omdat klant met T-Mobile niet verder kwan werd de zaak in handen gegeven van De Harde Hamer juridisch
adviesen incasso. De Klant heeft De Harde Hamer gemachtigd om het geschil met T-Mobile namens klant af te wikkelen.
De Harde Hamer probeert nu al drie dagen in gesprek te komen met de T-Mobile webcare. [namen verwijderd] kwamen reeds langs op de twitterchat maar het lukt T-Mobile blijkbaar niet om terzake te komen
helaas. Stuur een pm vragen ze en vervolgens blijft het een halve dag stil. Vooral de laatste medewerker blijft maar herhalen
dat het zogenaamd niet toegestaan is dat de klant zich door een ander laat vertegenwoordigen. Waanzin uiteraard. Dan maar
het verhaal hier ophetreosradarforum plaatsen. Hopeloos.
Om een lang verhaal kort te maken. Ons advies: T-Mobile internet en telefonie niet aan beginnen en met een grote
boog omheen lopen!
Laatst gewijzigd door Radar op 09 feb 2018 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passages verwijderd, namen verwijderd
Reden: Ongefundeerde passages verwijderd, namen verwijderd
-
- Berichten: 12785
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Problemen met T-Mobile
Ben halverwege afgehaakt, wat een verhaal.
De klant besluit zelf welk abonnement die neemt. Dat er andere en goedkopere zijn is niet van invloed op het abonnement dat gebruikt wordt.
De verkoper geeft een foutief mailadres op waardoor er geen automatische incasso kan plaatsvinden? De klant geeft zijn mailadres door, niet de verkoper. En ook al zou er een foutief mailadres doorgegeven zijn, wat heeft dat te maken met een mislukte incasso?
Een dongel wordt ‘verkocht’ bij een abonnement. Die worden dan dus niet los verkocht. En dat ze dongel kunnen direct kunnen leveren, wat heeft dat met de duur van het abonnement te maken?
Toen ben ik afgehaakt. Er worden verbanden gelegd die niets met elkaar te maken hebben. Iedereen doet iets fout, maar de klant niet. Toch zie ik Zaken die wel degelijk door de klant zijn veroorzaakt, cq gezien kon worden.
De klant besluit zelf welk abonnement die neemt. Dat er andere en goedkopere zijn is niet van invloed op het abonnement dat gebruikt wordt.
De verkoper geeft een foutief mailadres op waardoor er geen automatische incasso kan plaatsvinden? De klant geeft zijn mailadres door, niet de verkoper. En ook al zou er een foutief mailadres doorgegeven zijn, wat heeft dat te maken met een mislukte incasso?
Een dongel wordt ‘verkocht’ bij een abonnement. Die worden dan dus niet los verkocht. En dat ze dongel kunnen direct kunnen leveren, wat heeft dat met de duur van het abonnement te maken?
Toen ben ik afgehaakt. Er worden verbanden gelegd die niets met elkaar te maken hebben. Iedereen doet iets fout, maar de klant niet. Toch zie ik Zaken die wel degelijk door de klant zijn veroorzaakt, cq gezien kon worden.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 09 feb 2018 16:40
- Locatie: Delft, Nederland
- Contacteer:
Re: Problemen met T-Mobile
Ha ha ben afgehaakt met lezen toen je aangaf maar de helft gelezen te hebben. Toch dank voor de reaktie:)
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 09 feb 2018 16:40
- Locatie: Delft, Nederland
- Contacteer:
Re: Problemen met T-Mobile
Voor de duidelijkheid klant had id aan verkoper gegeven die alles in orde zou maken. Verkoper was echter vergeten het mailadres van klant te vragen en had daarom maar wat ingevuld. Daardoor ontving klant geen mailberichten van T-Mobile. Dit is later gecorrigeerd btw.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 09 feb 2018 16:40
- Locatie: Delft, Nederland
- Contacteer:
Re: Problemen met T-Mobile
We zijn van mening dat als je bij een zgn kwaliteitsprovider die T-mobile beweert te zijn een abbo afsluit waar een dongle bij hoort je bij verlies of diefstal een vervangende dongle hoort te kunnen kopen. Beetje vreemd dat een winkel die wel in voorraad heeft maar alleen beschikbaar voor klanten die een abbo willen verlengen.
-
- Berichten: 12785
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Problemen met T-Mobile
Er is ook nog altijd een eigen verantwoordelijkheid. Incasso’s worden altijd rond dezelfde datum gedaan, dus het moet opvallen als een factuur nog niet betaald is. Ook op het eind van de maand zou er dus ook geld over zijn.HardeHamer schreef:Voor de duidelijkheid klant had id aan verkoper gegeven die alles in orde zou maken. Verkoper was echter vergeten het mailadres van klant te vragen en had daarom maar wat ingevuld. Daardoor ontving klant geen mailberichten van T-Mobile. Dit is later gecorrigeerd btw.
Ook is er MyT-mobile waar van alles in bekeken kan worden, ook het mailadres. Klant heeft schijnbaar nooit iets ontvangen , maar ook nooit aan de bel getrokken dat er niets ontvangen was.
Re: Problemen met T-Mobile
Maar hoezo kan klant op de telefoon geen gebruik maken van internet?
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 09 feb 2018 16:40
- Locatie: Delft, Nederland
- Contacteer:
Re: Problemen met T-Mobile
Klant heeft deze abbo https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis klant heeft nu overigens wel internet op telefoon maar dan van Vodafoon. Een soortgelijk abbonnement was ook het advies van de T-mobile adviseur maar hun systeem kon dat produkt niet leveren. Klant is tevreden met de huidige oplossing. Probleem is dat T-Moble maandelijks fakturen blijft sturen voor een geblokkeerd produkt en de manager van de T-Mobile shop reageert niet op klacht van klant.
Re: Problemen met T-Mobile
Maar zelfs zonder dongel zou het internet via de simkaart gewoon moeten werken. Echter in uw betoog zegt u dat er geen internet op de telefoon mogelijk is op de telefoon, omdat de dongel kwijt is. Dat klopt niet.
Ik vind overigens sowieso dat er verbanden worden gelegd tussen dingen die totaal niet met elkaar te maken hebben.
Ik vind overigens sowieso dat er verbanden worden gelegd tussen dingen die totaal niet met elkaar te maken hebben.
Re: Problemen met T-Mobile
T-mobile is een perfecte provider. Ben al jaren en jaren klant daar.
-
- Berichten: 32377
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Problemen met T-Mobile
Behalve als je in een gebied woont waar de dekking niet voldoende is. Zoals hier dus.Lady1234 schreef:T-mobile is een perfecte provider. Ben al jaren en jaren klant daar.
Het abonnement wat ik had was inderdaad perfect, maar het bereik toen ik eenmaal vanuit het oosten naar hier kwam wonen... Drama.
Re: Problemen met T-Mobile
Ik weet niet waar “hier” is, maar ik heb in al die jaren nog geen probleem met de dekking gehad. Afgezien daarvan is “dekking” niet het enige waarop ik een provider beoordeel. Nooit problemen met de nota’s, nooit rare zaken, bij een vraag direct een antwoord. Dus prima.witte angora schreef:Behalve als je in een gebied woont waar de dekking niet voldoende is. Zoals hier dus.Lady1234 schreef:T-mobile is een perfecte provider. Ben al jaren en jaren klant daar.
Het abonnement wat ik had was inderdaad perfect, maar het bereik toen ik eenmaal vanuit het oosten naar hier kwam wonen... Drama.
Re: Problemen met T-Mobile
Heb overal een goede dekking , jaren terug was dat anders maar nu echt super.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Problemen met T-Mobile
Vreemd dat een juridische advies bureau een topic openend op een consumentenforum omdat ze zelf geen andere stappen weten te zetten. Jouw klant is een overeenkomst aangegaan, dat T-Mobile via hun winkel geen vervangend product kan leveren welke uw klant is verloren is geen verplichting die T-Mobile heeft. De overeenkomst komt hiermee niet te vervallen. Het is erg vreemd dat u pretendeert een juridische advies te geven maar zelf de regelgeving niet kent. Ik snap wel dat T-Mobile u negeert, immer zal uw klant u eerst moeten machtigen om namens u te kunnen/mogen spreken, ook weer vreemd dat u dit niet weet. Iedereen kan wel zeggen namens iemand te handelen.HardeHamer schreef:Klant heeft deze abbo https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis klant heeft nu overigens wel internet op telefoon maar dan van Vodafoon. Een soortgelijk abbonnement was ook het advies van de T-mobile adviseur maar hun systeem kon dat produkt niet leveren. Klant is tevreden met de huidige oplossing. Probleem is dat T-Moble maandelijks fakturen blijft sturen voor een geblokkeerd produkt en de manager van de T-Mobile shop reageert niet op klacht van klant.
Re: Problemen met T-Mobile
@hadehamer.
Wel grappijg dat u uw eigen verhaal “leuk” vindt.
Wel grappijg dat u uw eigen verhaal “leuk” vindt.
-
- Berichten: 651
- Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51
Re: Problemen met T-Mobile
U weet dus niet eens wat voor abonnement uw klant heeft. In het door u doorgegeven pakket zit namelijk geen dongel, maar een router.HardeHamer schreef:Klant heeft deze abbo https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis klant heeft nu overigens wel internet op telefoon maar dan van Vodafoon. Een soortgelijk abbonnement was ook het advies van de T-mobile adviseur maar hun systeem kon dat produkt niet leveren. Klant is tevreden met de huidige oplossing. Probleem is dat T-Moble maandelijks fakturen blijft sturen voor een geblokkeerd produkt en de manager van de T-Mobile shop reageert niet op klacht van klant.
Dat hierbij een losse dongel aangeschaft kan worden voor een bedrag van € 48,00 is mooi meegenomen.
Losse dongels kunt u kopen bij bijvoorbeeld Bol.com of Coolblue.
Het contract wordt gestuurd naar het e-mailadres van de klant. Verkopers vragen ook altijd of de gegevens kloppen.
Geen goed e-mailadres, dan heeft de klant ook geen contract gehad en dan is de vraag waarom hij niet meteen T-Mobile heeft gebeld met de vraag waarom hij die niet kreeg. Dan was dat meteen opgelost
Klant heeft contract getekend voor 2 jaar en zal deze moeten afkopen als deze daar geen gebruik meer van wil maken. Dat zou u als "juridisch adviseur" toch moeten weten
Tevens is het opvallend dat u voor een "Juridisch adviseur" slecht Nederlands schrijft en de website uit de lucht is
Re: Problemen met T-Mobile
Die Harde Hamer valt bij mij in de categorie “geen zaken mee doen”. Sowieso al als ik de website bekijk, maar zeker ook dankzij dit topic. Ik heb liever iemand die de wet gebruikt dan den harde hamer...
Re: Problemen met T-Mobile
Reklame actie van een commerciele partij? Foei foei, verboden op dit forum!!!
Re: Problemen met T-Mobile
Waarbij het uiteindelijk eerder antireclame blijkt te zijn...olaf79 schreef:Reklame actie van een commerciele partij? Foei foei, verboden op dit forum!!!
Grappig ook om het LinkedIn-profiel van de eigenaar Ruud te zien: “eindbaas”
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 06 feb 2018 16:33
- Contacteer:
Re: Problemen met T-Mobile
Ok mensen klant had dus 25 euro afsluitboete wegens mislukte incasso en is vandaag de hele dag met t-mobile in de weer geweest om internet te herstellen.
Bij t-mobile Grote Marktstraat DH nieuwe Huawei router gekocht. Mooie winkel en vriendelijke manager en personeel. Maar wel hopeloos ondeskundig personeel:(
t-Mobile adviseur gaf klant eerst verkeerde wifi-code door waardoor internet niet werkte. Zijn collega heeft dit hersteld maar merkte niet op dat er een verkeerde simkaart in de router geplaatst was. Dat werd door de T-Mobile helpdesk (vriendelijk en deskundig(!) geconstateerd toen klant weer thuis was. klant kon dus terug naar de winkel om de juiste simkaart op te halen.
Klant was al met al de hele middag bezig met herstel internet. Het zou T-mobile sieren als ze uit coulance de kinderachtige 25 euro afsluitpremie op de volgende faktuur in mindering brengen. Laat het verder aan de beleefdheid en service gerichtheid van Team- Magenta (TMobile webcare) over en zal per twitter een linkje naar deze topic sturen. Hoop dat ze alhier willen reageren:)
Bij t-mobile Grote Marktstraat DH nieuwe Huawei router gekocht. Mooie winkel en vriendelijke manager en personeel. Maar wel hopeloos ondeskundig personeel:(
t-Mobile adviseur gaf klant eerst verkeerde wifi-code door waardoor internet niet werkte. Zijn collega heeft dit hersteld maar merkte niet op dat er een verkeerde simkaart in de router geplaatst was. Dat werd door de T-Mobile helpdesk (vriendelijk en deskundig(!) geconstateerd toen klant weer thuis was. klant kon dus terug naar de winkel om de juiste simkaart op te halen.
Klant was al met al de hele middag bezig met herstel internet. Het zou T-mobile sieren als ze uit coulance de kinderachtige 25 euro afsluitpremie op de volgende faktuur in mindering brengen. Laat het verder aan de beleefdheid en service gerichtheid van Team- Magenta (TMobile webcare) over en zal per twitter een linkje naar deze topic sturen. Hoop dat ze alhier willen reageren:)