OP 26 januari heb ik een losse Nokia 6233 gekocht bij T for Telecom. Na ongeveer 3 weken begonnen de problemen. Ik was op een avond helemaal niet meer bereikbaar (alleen voicemail) en kon zelf ook niet meer bellen. Toen ik het simkaartje van een vriend er als test in had gestopt deed hij het wel weer maar met mijn simkaartje niet meer. Vervolgens pakte het apparaat mijn beveiligingscode niet meer om de telefoon te ontgrendelen en de volgende dag dus op naar T for Telecom. Zij hebben de telefoon opgestuurd naar Nokia Benelux. Hier bleek dat ze hem niet konden repareren dus volgens de medewerker van T for Telecom hadden ze hem naar Hongarije gestuurd omdat die dingen daar gemaakt worden.
Na 3 weken kreeg ik 'm terug met nieuwe software.....maar alle beltones, screensavers enz. enz. zaten er niet meer op. Goed dat was natuurlijk al balen, maar na een paar uur viel de telefoon uit om vervolgens nooit meer aan te gaan. Dus ik wederom naar de winkel en ik eiste mijn geld terug of een nieuwe telefoon. De medewerkster vertelde me dat ze dit niet mocht doen en Nokia de regel heeft dat de telefoon eerst minimaal 3 keer opgestuurd moet worden ter reparatie voordat ze uberhaupt overgaan tot de verstrekking van een nieuwe. Ik was van mening dat als je een product koop wat het niet doet, je gewoon je geld terug kon krijgen, maar zij dus niet. Einde van het verhaal is dat mijn telefoon dus nu wederom terug is naar het servicecentrum en ik maar weer moet wachten. Heb er overigens een hard hoofd in dat ik 'm weer volledig ok terugkrijg maargoed.........
Wie weet hoe dat zit met een gekocht product wat niet voldoet? Wat gebeurt er als ik voet bij stuk blijf houden en gewoon een nieuwe eis of mijn geld terug?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Problemen Nokia
Re: Problemen Nokia
Lees hier maar eens, en dan vooral de reactie van vader/kanovaarder.
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=49605
ik hoop dat je er wat aan heb.
Laat ff weten AUB
Gr, ron
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=49605
ik hoop dat je er wat aan heb.
Laat ff weten AUB
Gr, ron
Laatst gewijzigd door foonhous op 30 mar 2007 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Problemen Nokia
Wat de medewerker verteld heeft klopt. De fabrikant, in dit geval Nokia, moet de gelegenheid krijgen om eerst het product te repareren. Ook willen ze eerst zien of de schade niet door jou is ontstaan om fraude te voorkomen (ik zeg niet dat jij fraudeert! ik zeg dat er wel eens gefraudeert wordt door klanten die claimen dat het toestel het spontaan niet meer doet, terwijl het daarvoor een rondje mee heeft gedraaid in de wasmachine...)