LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen Zeker Mobiel Extra KPN

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
marc89

Problemen Zeker Mobiel Extra KPN

Ongelezen bericht door marc89 »

Hallo,

Vorig jaar juni heb ik een abonnement afgesloten bij KPN voor 2 jaar met een Nokia e72.
Hierbij heb ik een extra verzekering afgesloten, verkoper vertelde mij de volgende dingen:
Stel je telefoon valt kapot, bent hem kwijt of hij wordt je gestolen wordt dat doormiddel van deze verzekering opgelost.

Nou helaas jaar later valt mijn telefoon uit mijn zak en springt het display kapot. ****, maargoed ik betaal elke maand voor de verzekering, dus de telefoon netjes opgestuurd.
Krijg ik vervolgens de mededeling, ja sorry meneer dit valt niet binnen de verzekering.

Oftewel betaal nog maar een jaar de volle pond voor je abonnement maar zonder telefoon. Reden van KPN is dat val schade niet onder de verzekering valt.

Zie de beschrijving op deze website:
http://www.kpn.com/zmzeker-mobiel-servicecontracten.htm

Hier staat het "de kans dat uw toestel een keer valt. Nou dat is precies wat er bij mij gebeurd is. Met de motivatie van de verkoper dat hij inderdaad gemaakt wordt als hij een keer kapot zou vallen heb ik dit afgesloten.

Nu blijkt dus achteraf dat het niet zo is, en dat ik verder niks kan.
Contact opgenomen met KPN helpdesk, ja meneer dit staat in de algemene voorwaarden. Goed, ik de algemene voorwaarden erbij gepakt waar het volgende in staat:

Tevens kan Contractant geen beroep doen op Service, indien:
- schade is ontstaan door opzet of grove schuld van Contractant

Waar trek je nu de grens, opzet/grove schuld. Want als een telefoon uit je zak valt noem ik dat geen opzet en ook geen grove schuld.

Wat kan ik hier nu het beste mee doen, heb namelijk het idee dat ik met KPN bellen niet verder ga komen.

Graag jullie meningen en tips hierover.

Groet,

Marc

aaten

Re: Problemen Zeker Mobiel Extra KPN

Ongelezen bericht door aaten »

Marc,

Een hele vreemde zaak van KPN om dit onder grove schuld/opzet te laten "vallen". Kwestie van een brief sturen dat je ze aansprakelijk stelt voor de schade welke voortvloeiend is uit normaal geaccepteerd gebruik. Indien KPN van mening is dat deze schade onder grove schuld/opzet valt dienen zij dit aan te tonen.

Als je een rechtsbijstand hebt is het verstandig om die alvast in te seinen. Ben je overigens gewoon met het toestel bij een business point langs gegaan of was je melding telefonisch? Anders zou ik eerst nog even persoonlijk langs gaan wellicht helpt dat voordat je de juridische molen inschiet.

marc89

Ongelezen bericht door marc89 »

Aaten bedankt voor de reactie! Probleem is gelukkig opgelost.

Heb de telefoon terug gekregen kapot en hij werd niet gemaakt. Vorige week meteen een klacht ingedient bij KPN met hetzelfde verhaal als wat ik hier verteld heb.
Daarop werd ik netjes terug gebelt door KPN en vandaag deelde zij mij mede dat ik netjes een nieuwe telefoon krijg! Vervelend dat het zo gelopen is maar verder vind ik het super netjes hoe KPN het opgelost heeft!

Tegenstelling tot veel negatieve verhalen die ik zie mag nu gezegt worden dat ze het echt netjes opgelost hebben!

HTCHenk007

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

En dan ook nog is de tarieven durven omhoog te gooien, Bastards!
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 25&t=97216

Gesloten