LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reparatie 2x niet goed, contractbreuk?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
EKnippels

Reparatie 2x niet goed, contractbreuk?

Ongelezen bericht door EKnippels »

Beste forumleden,

Vraagje; Ik heb een toestel met toestellease bij hi. Dit toestel is 2,5 maand geleden stuk gegaan (touchscreen werkte niet meer). Ik heb dit toestel toen ingezonden.

Na de eerste reparatie werkte het toestel niet, dus meteen opnieuw ingezonden. Nu heb ik het toestel voor de 2x terug. Maar nog steeds, geen werkend touchscreen.

Bij toestellease betaal ik iedere maand een bedrag, en lease ik daarmee dit toestel. Hi heeft 2x de kans gehad dit toestel te repareren, heeft hier 2,5 maand over gedaan, en heeft niet gepresteerd.

Is dit contractbreuk?

crazyme

Re: Reparatie 2x niet goed, contractbreuk?

Ongelezen bericht door crazyme »

De telefoon is dus onbruikbaar ?

EKnippels

De telefoon waar ik voor betaal (Nokia lumia 920) is onbruikbaar. Tijdens de reparatie krijg ik een leentoestel (Nokia 610). Dit is echter een toestel met veel minder mogelijkheden dan de lumia.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Antwoord is simpel: Ja dit is contractbreuk. Je hebt namelijk een contract voor een werkende telefoon afgesloten en niet voor een niet werkende telefoon. Nu is gebleken dat het kennelijk onmogelijk is de telefoon te repareren en je maanden zonder hebt gezeten kun je het contract ontbinden en de teveel betaalde bedragen (voor de toestel lease) terugvorderen.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

olaf79 schreef:Antwoord is simpel: Ja dit is contractbreuk. Je hebt namelijk een contract voor een werkende telefoon afgesloten en niet voor een niet werkende telefoon. Nu is gebleken dat het kennelijk onmogelijk is de telefoon te repareren en je maanden zonder hebt gezeten kun je het contract ontbinden en de teveel betaalde bedragen (voor de toestel lease) terugvorderen.
TS heeft gedurende de reparatieperiode natuurlijk wel een leentoestel gehad. Dus of er daarmee sprake is van contractbreuk, en refund van abonnementskosten ?

Ik vind wel dat je inmiddels kunt eisen om een andere Nokia Lumia 920 in bezit te krijgen. een 3e reparatie van hetzelfde toestel lijkt me onwenselijk

EKnippels

Ik heb net ook mijn rechtsbijstand gesproken. Kennelijk moet ik Hi 4 maal de kans tot reparatie bieden.
Dit is niet per wet geregeld, maar is uit eerdere rechtszaken gebleken.

Erg raar al zeg ik het zelf. Vier keer vindt ik erg veel, twee keer had ik begrepen.

Blijft staan dat de service natuurlijk beroerd is, en dat nog een keer hetzelfde doen waarschijnlijk tot dezelfde uitkomst leid...

Inmiddels ook contact via FB. Ik ben benieuwd wat Hi hier mee wilt doen.

Ik zal jullie ook op de hoogte houden!

prem

Ongelezen bericht door prem »

olaf79 schreef:Antwoord is simpel: Ja dit is contractbreuk. Je hebt namelijk een contract voor een werkende telefoon afgesloten en niet voor een niet werkende telefoon. Nu is gebleken dat het kennelijk onmogelijk is de telefoon te repareren en je maanden zonder hebt gezeten kun je het contract ontbinden en de teveel betaalde bedragen (voor de toestel lease) terugvorderen.
Olaf de rechter.....

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

prem schreef:
Olaf de rechter.....
De rechter heeft al voor minder contracten ontbonden. De rechtsbijstandverzekering van TS heeft er waarschijnlijk gewoon geen zin in.

Gesloten