LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reparatie iPhone4 valt niet onder garantie van T-Mobile?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
wiki87

Reparatie iPhone4 valt niet onder garantie van T-Mobile?

Ongelezen bericht door wiki87 »

Sinds vorig jaar zomer heb ik een iPhone 4 gehaald icm. met een 2 jarig abonnement bij T-mobile.

Ik ben hartstikke zuinig op mijn telefoon, gezien ik echt niet zonder kan omdat ik een eigen bedrijf run. Nooit laten vallen, geen waterschade of andere gekke dingen.

Tot ik vorige week mijn telefoon opeens niet meer kon opladen en de melding kreeg: 'dit accessoires wordt niet ondersteunt'. En dit met de originele oplader die meegeleverd is. Al snel was mijn telefoon helemaal leeg en zat ik met een groot probleem.

Vervolgens ben ik naar de T-mobile shop gegaan, in de winkel werd er naar mijn iPhone gekeken maar helaas er kon er niks aangedaan worden. De winkelmederwerker in Leiden, gaf aan dat ik gewoon garantie heb op het toestel en kon verwachten dat het toestel gemaakt zou gaan worden binnen de garantie. Zo gezegd zo gedaan, het toestel werd opgestuurd.

Enkele dagen later zie ik dat de reparatie-status online veranderd is, en dat er een prijsopgave naar mij toegestuurd is. Ik wou graag weten waar ik aan toe was en heb gelijk gebeld met de klantenservice. Deze vertelde mij dat de connector doorgebrand is en dat dit niet onder de garantie valt. Ik had maar een extra verzekering moeten afsluiten voor dit toestel, werd mij telefonisch benadrukt.

Kortom de enige optie was om tegen een bedrag van 178,75,- euro een nieuw toestel te ontvangen. Dit is voor mij alles behalve een acceptabele optie, gezien ik gewoon garantie op het toestel heb en een bepaalde verwachting heb over de levensduur van de iPhone 4.

T-mobile stelt mij als klant zeer teleur en schuift het nu op mij af. Ik dacht altijd dat T-mobile klaar staat voor haar klanten, garantie en de kwaliteit van haar producten.

Ik heb op het forum van T-mobile meerdere klachten bekeken en deze komen allemaal zeer overeen met mijn klacht over de garantie van T-mobile. ( https://forum.t-mobile.nl/klantenservic ... ie-120784/ ). Ook staan er veel garantie klachten op de website van Tros Radar en Kassa.

Ik hoop dan ook dat T-mobile mij serieus neemt als klant en dat het niet nodig hoeft te zijn om andere instanties in te schakelen. Ik wacht vol belangstelling uit naar een oplossing.

Ook ben ik erg benieuwd of er nog meer klanten zijn die op deze NIET klantvriendelijke manier geholpen worden?.

dhc

Re: Reparatie iPhone4 valt niet onder garantie van T-Mobile?

Ongelezen bericht door dhc »

Na het eerste halfjaar na aankoop/afsluiten abbo dient koper zelf aan te tonen dat het gebrek niet door verkeerd gebruik is ontstaan.
Verder, als u zo afhankelijk bent van een gsm, waarom sluit je dan geen goeie verzekering af die vervanging regelt?

Dom....

wiki87

Ongelezen bericht door wiki87 »

@dhc

Ik mag toch wel van een bepaalde levensduur uitgaan?
En daarnaast heb ik altijd nog wel een reserve telefoon en een recente backup. Dit heeft overigens niks met dom te maken, jou reactie is nogal dom.

Het gaat mij meer om het feit dat ik geen garantie krijg, waar ik wel recht op heb. En wat betreft het aantonen, wat moet ik aantonen? De telefoon is onderzocht en de connector is stuk... lijkt mij een duidelijke garantie kwestie toch?!.

Beetje begrip graag, dank U!

BBCS

Ongelezen bericht door BBCS »

wiki87 schreef:Ik mag toch wel van een bepaalde levensduur uitgaan?
Dat is zo vaag.
En dan nog: op welke grond is die levensduur bepaald?
Het is echt niet zo dat het product probleemloos een x tijd mee moet gaan.

wiki87 schreef:Het gaat mij meer om het feit dat ik geen garantie krijg, waar ik wel recht op heb. En wat betreft het aantonen, wat moet ik aantonen? De telefoon is onderzocht en de connector is stuk... lijkt mij een duidelijke garantie kwestie toch?!.
Dat is helaas voor je, geen duidelijke garantie kwestie.
Als de oorzaak van het defect aan de gebruiker zelf ligt, heb je sowieso geen recht op garantie.
Na die 6 maanden ligt de bewijslast bij jezelf om met het keiharde bewijs te komen dat het niet jouw fout is geweest en dat het probleem tijdens de koop al aanwezig was.

Heel vaak gaan die connectoren door onzorgvuldig gebruik kapot.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

wiki87 schreef:@dhc

Ik mag toch wel van een bepaalde levensduur uitgaan?
En daarnaast heb ik altijd nog wel een reserve telefoon en een recente backup. Dit heeft overigens niks met dom te maken, jou reactie is nogal dom.

Het gaat mij meer om het feit dat ik geen garantie krijg, waar ik wel recht op heb. En wat betreft het aantonen, wat moet ik aantonen? De telefoon is onderzocht en de connector is stuk... lijkt mij een duidelijke garantie kwestie toch?!.

Beetje begrip graag, dank U!
Dat mag, maar tevens heb je je te houden aan wettelijk garantiebepalingen. En die bepalen dat je in het eerste half jaar na aanschaf meer rechten hebt dan daarna. En aantonen dat de connector stuk is kan ook door verkeerd gebruik komen...

Dus toch een beetje dom als je hier anderen voor dom uitmaakt en zelf niet weet hoe e.e.a werkt..
Enne..het is jouw...

TheLD

Ongelezen bericht door TheLD »

Deze vertelde mij dat de connector doorgebrand is en dat dit niet onder de garantie valt
Doorbranden door onzorgvuldig gebruik? Gewoon met originele lader inleveren. T-Mobile moet wel aannemelijk maken dat het verkeerd gebruikt is.

BBCS, je geeft aan dat dit probleem zich vaak voordoet (doorbranden component met originele lader). Wat zou volgens jou de oorzaak zijn?

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

BBCS schreef:
wiki87 schreef:Ik mag toch wel van een bepaalde levensduur uitgaan?
Dat is zo vaag.
En dan nog: op welke grond is die levensduur bepaald?
Het is echt niet zo dat het product probleemloos een x tijd mee moet gaan.
Hm hier hebben we het in het apple forum al uitgebreid over gehad. Een telefoon van dik 500 euro mag je van verwachten dat die wel langer mee gaat dan 1 jaar en een paar maandjes.
wiki87 schreef:Het gaat mij meer om het feit dat ik geen garantie krijg, waar ik wel recht op heb. En wat betreft het aantonen, wat moet ik aantonen? De telefoon is onderzocht en de connector is stuk... lijkt mij een duidelijke garantie kwestie toch?!.
Dat is helaas voor je, geen duidelijke garantie kwestie.
Als de oorzaak van het defect aan de gebruiker zelf ligt, heb je sowieso geen recht op garantie.
Na die 6 maanden ligt de bewijslast bij jezelf om met het keiharde bewijs te komen dat het niet jouw fout is geweest en dat het probleem tijdens de koop al aanwezig was.

Het internet staat vol met iphone 4 connector en oplader problemen. Wel gek dat alleen gebruikers van de iphone 4 deze problemen hebben en andere merken niet?

De europese wet stelt 24 maanden als minimum garantie voor consumptiegoederen.

Dit is duidelijk weer zo'n gevalletje apple levert crap (zoals altijd) en wil daarvoor de consequenties niet dragen.

olaf79

TheLD schreef:
Deze vertelde mij dat de connector doorgebrand is en dat dit niet onder de garantie valt
Doorbranden door onzorgvuldig gebruik? Gewoon met originele lader inleveren. T-Mobile moet wel aannemelijk maken dat het verkeerd gebruikt is.

BBCS, je geeft aan dat dit probleem zich vaak voordoet (doorbranden component met originele lader). Wat zou volgens jou de oorzaak zijn?
De oorzaak is allang bij Apple bekend. Er zit een ontwerpfout in de batterij firmware. Door die fout is het in theorie zelfs mogelijk een gehackte iphone op afstand te laten ontploffen.

BBCS

olaf79 schreef:
TheLD schreef:

De oorzaak is allang bij Apple bekend. Er zit een ontwerpfout in de batterij firmware. Door die fout is het in theorie zelfs mogelijk een gehackte iphone op afstand te laten ontploffen.
Geloof je eigen verhaal nu serieus?

Hierbij het werkelijk bericht:
Apple bevestigt batterijproblemen in iOS 5

Door Bauke Schievink, donderdag 3 november 2011 07:52, views: 42.198

Apple heeft de eerdere geruchten dat zijn pas uitgebrachte iOS 5-software bugs bevat die de batterijduur sterk kunnen verkorten, bevestigd. Het bedrijf werkt aan een oplossing, die naar verwachting binnen enkele weken zal verschijnen.

Dat liet Apple weten in een statement aan All Things D. Het bedrijf liet verder niet weten wat de oorzaak van de problemen is, en claimt dat slechts een klein gedeelte van de iOS 5-gebruikers last heeft van batterijproblemen. Een software-update, met versienummer 5.0.1 werd recent uitgebracht voor ontwikkelaars, en bevat volgens de documentatie een oplossing voor de batterijproblemen. Naar verwachting komt de software over enkele weken voor alle gebruikers beschikbaar.

De problemen kwamen aan het licht nadat gebruikers van een iPhone 4S, of een iPhone 4 met iOS 5, melding maakten van een batterijduur die korter was dan dat de fabrikant had opgegeven. Er worden al geruime tijd berichten op de supportfora van Apple geplaatst over tegenvallende batterijduur. Een officiële bevestiging van de problemen bleef tot nu toe echter uit.

Hoewel de problemen met de batterij kort na de release van de iPhone 4S al aan het licht kwamen, heeft dit niet voor tegenvallende verkoopresultaten gezorgd. Eerder werd al bekend dat Apple de smartphone twee keer sneller verkoopt dan zijn voorganger, de iPhone 4.
bron: http://tweakers.net/nieuws/77799/apple- ... ios-5.html

BBCS

TheLD schreef:

Door onzorgvuldig gebruik kunnen de connectoren beschadigd raken (met geweld in en uitsteken van het stekkertje).
Ook komt vaak voor dat als de stekkertje in het toestel zit, het toestel wordt opgepakt; snoer zit er nog aan; men heeft er geen erg in; en het snoertje trekt het stekkertje krom in de connector, waardoor de connector stuk gaat.

Dat probleem heb ik in het verleden heel veel met koptelefoons gehad.

T-Mobile Webcare

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

@wiki87
Ik zie dat je de klacht ook geplaatst hebt op het T-Mobile Forum. Je zal nog een reactie ontvangen via het T-Mobile Forum.

Richard
T-Mobile Webare

ewa

Ongelezen bericht door ewa »

Ik heb ook het zelfde probleem misschien veel erger.
Ze hebben mij beloofd dat iphone wordt omgeruild helemmal vervangen en ik zal een nieuwe iPhone gaat krijgen, en daarom ging ik akkoord met de prijsopgaaf van de Dynafix van 176,12 euro maar uiteindelijk ze hebben de iphone alleen gerepareerd en teruggestuurd.
-Glas was stuk
-Homebutton doe het niet meer.
Nu, zeggen ze gisteren dat ik moet dat bewijzen dat ik heb van hun gehoord dat mijn iphone wordt omgeruild tijdens de telefonisch gesprek, want er staat niks bij hun notaties ofzo..
Sterker nog de home button die vervangen nep is , makkelijk om te zien. ik ben bij Belcompany geweest, Vodafone, en Apple store in Amsterdam Leidsplein, ze hebben allemaal bevestigd dat de homeknope is niet original!!!
Ik weet niet wat doen ze allemaal bij de Dynafixe ???
als ze hadden mij niet beloofd voor een nieuwe iPhone, ik zou echt nooit akkoord gaan met de prijsopgaaf. want ik kan mijn iphone veel goedkooper repareeren .
De klantenservice kunnen niks voor mij betekenen . Ik wilde met iemand die verantwoordelijk over dat bespreken dat kan ook niet, zei ze... de leidinggevend komen niet aan de telephone .

Ik heb een klacht ingediend en nu ik wacht ongeduldig voor een oplossing

olaf79

ewa schreef: Ik heb een klacht ingediend en nu ik wacht ongeduldig voor een oplossing
Ik kan je maar 2 adviezen geven:
1) Koop nooit apple meuk
2) Wacht geduldig ipv ongeduldig :lol:

Gesloten