LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Retourneerkosten Ben (Dynafix)

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
markbunt2

Retourneerkosten Ben (Dynafix)

Ongelezen bericht door markbunt2 »

Beste forumleden,

Afgelopen week heb ik mijn telefoon opgestuurd naar Ben omdat mijn scherm kapot was gegaan. De telefoon is weleens gevallen, maar was al een tijd geleden en scherm deed het ineens niet meer na het laden. Uiteraard kreeg ik te maken met de gebruikelijke ontmoedigingen om mijn telefoon onder garantie te laten maken (dreigen met onderzoekskosten voor mijn rekening als het mijn eigen 'schuld' zou zijn --> uiteraard werd er vervolgens val- water- of stootschade 'gedetecteerd'). Omdat de telefoon binnen zes maanden na levering kapot is gegaan konden er geen onderzoekskosten in rekening gebracht worden en het laten repareren was enorm duur waardoor ik koos voor 'ongerepareerd terugsturen, geen kosten'.

Wat blijkt, het terugsturen van de telefoon kost 36,30 aan verzendkosten. Dat lijkt mij vrij buitenproportioneel, via postNL kan het voor ong. 8 euro. De telefoon wordt niet teruggestuurd tenzij ik die 36 euro betaal. Kan ik hier nog wat aan doen?

Uiteraard na dit erg ontevreden met de service van Ben/Dynafix, maar daar had ik misschien op voorbereid moeten zijn..

taxikemperman

Re: Retourneerkosten Ben (Dynafix)

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Waarom mogen er geen onderzoekskosten gerekend worden?
Je hebt recht op garantie of niet.
Bij geen garantie zijn de onderzoekskosten gewoon voor jou

HADES2001

Re: Retourneerkosten Ben (Dynafix)

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Wie zegt dat er geen onderzoekskosten in rekening gebracht mogen worden? jij of Dynafix?
Als Dynafix zelf zegt dat ze niets in rekening brengen dan is het raar dat er zoveel kosten zijn.
Maar als jij zelf "vind" dat je dat niet hoeft te betalen zit je er helaas naast, ze mogen gewoon kosten rekenen omdat jij een telefoon voor garantie hebt opgestuurd wat helemaal geen garantie kwestie was.
Je geeft zelf al toe dat de telefoon weleens is gevallen dus zei zijn nu tijd kwijt aan iets waar ze helemaal niets aan hadden hoeven doen.

Gesloten