Hallo,
Ik heb een vraag: ik heb enkele maanden geleden een mobiele telefoon besteld via een webwinkel. Deze heb ik ontvangen en in gebruik genomen. Nooit echt tevreden over het toestel geweest, maar ik dacht dat ik aan het toestel moest wennen. Nu weet ik dat het probleem blijvend is. Ik ben dus ontevreden over het gebruik van dit toestel. Ik ben naar de winkel terug gegaan en kreeg te horen dat ze mobiele telefoons niet retour nemen. Ik wil graag weten of dit mag? En welke acties ik kan nemen om het toestel om te ruilen of mijn geld terug te krijgen. Alvast bedankt! Mvg Ilse Meijer
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Retourneren mobiele telefoon
-
F.van Holten
Re: Retourneren mobiele telefoon
Wat was u probleem met het toestel, waarom het redelijk moet zijn om het om te ruilen?
Is dit een serieuze vraag, of denk je echt dat je het recht hebt om na maanden gebruik een product zomaar even te kunnen teruggeven.Ilsemeijer schreef:Hallo,
Ik heb een vraag: ik heb enkele maanden geleden een mobiele telefoon besteld via een webwinkel. Deze heb ik ontvangen en in gebruik genomen. Nooit echt tevreden over het toestel geweest, maar ik dacht dat ik aan het toestel moest wennen. Nu weet ik dat het probleem blijvend is. Ik ben dus ontevreden over het gebruik van dit toestel. Ik ben naar de winkel terug gegaan en kreeg te horen dat ze mobiele telefoons niet retour nemen. Ik wil graag weten of dit mag? En welke acties ik kan nemen om het toestel om te ruilen of mijn geld terug te krijgen. Alvast bedankt! Mvg Ilse Meijer
Koop gewoon een telefoon die je wel bevalt, en zet je oude op marktplaats.
en dat alles na 2 maanden proeftijd ?? beetje onredelijk ideeIlsemeijer schreef:Hallo,
ik ken anders iemand die de producten na een jaar sloopt en weggooit en dan alsnog probeert te ruilen zonder aankoopbewijs/product.Har06 schreef: en dat alles na 2 maanden proeftijd ?? beetje onredelijk idee
Belachelijk dat dat niet is toegestaan. Echt absurd.Prolix schreef:ik ken anders iemand die de producten na een jaar sloopt en weggooit en dan alsnog probeert te ruilen zonder aankoopbewijs/product.Har06 schreef: en dat alles na 2 maanden proeftijd ?? beetje onredelijk idee
Gewoon teruggaan naar de winkel en daar ontzettende stampij gaan maken en eisen dat je je geld terugkrijgt. Ze hebben immers een ondeugdelijk apparaat geleverd. Dat je jezelf daarmee onsterfelijk belachelijk maakt is weer wat anders.Ilsemeijer schreef:En welke acties ik kan nemen om het toestel om te ruilen of mijn geld terug te krijgen. Alvast bedankt! Mvg Ilse Meijer
Ik ben wel erg nieuwsgierig geworden wat er nu eigenlijk met het toestel aan de hand is. Er zijn namelijk een aantal mogelijkheden:Ilsemeijer schreef:Hallo,
Ik heb een vraag: ik heb enkele maanden geleden een mobiele telefoon besteld via een webwinkel. Deze heb ik ontvangen en in gebruik genomen. Nooit echt tevreden over het toestel geweest, maar ik dacht dat ik aan het toestel moest wennen. Nu weet ik dat het probleem blijvend is.
- een defect. Dan zouden ze dit gewoon moeten maken
- een probleem. Dat kan aan de telefoon, maar ook aan de gebruiker liggen
- wennen aan iets nieuws. Dat is een gebruikers eigenschap en geen produkt eigenschap.