LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Roaming EU
-
- Contacteer:
Roaming EU
Bij Youfone krijg je een flinke nabelasting voor gebruik van je bundel in de EU, ondanks de nieuwe wetgeving omtrent gebruik van telefonie en internet in de EU.
Blijkt dat de internetbundel (a €2,- per dag) nog aan stond. Deze was ooit aangezet toen de nieuwe wet nog niet van kracht was. Maar ik ga toch geen EU-bundel aanschaffen als dit geen meerwaarde heeft en daarnaast ook nog eens €2,- per dag extra kost!
Youfone is niet welwillend om de factuur te herstellen.
Blijkt dat de internetbundel (a €2,- per dag) nog aan stond. Deze was ooit aangezet toen de nieuwe wet nog niet van kracht was. Maar ik ga toch geen EU-bundel aanschaffen als dit geen meerwaarde heeft en daarnaast ook nog eens €2,- per dag extra kost!
Re: Roaming EU
Wat Youfone doet mag niet. Je kunt het beste contact opnemen met ACM hierover: https://www.acm.nl/nl/
-
U heeft dus zelf een internetbundel aangeschaft, dan is het ook aan u om dat weer uit te zetten. Er zijn nog altijd mensen met een prepaid of zonder internetbundel die deze bundel voor 2 euro per dag kunnen aanschaffen. Er is dus niets fout aan met deze bundel. Dat het voor u geen meerwaarde meer heeft wil niet zeggen dat Youfone iets fout heeft gedaan.frits.de-vries schreef:Bij Youfone krijg je een flinke nabelasting voor gebruik van je bundel in de EU, ondanks de nieuwe wetgeving omtrent gebruik van telefonie en internet in de EU.
Nogmaals, u heeft zelf deze bundel aangezet.
Dat het wettelijk niet mag wat Youfone doet maakt natuurlijk weer helemaal niets uit. Het is allemaal de schuld van de TS omdat die geen verantwoordelijkheid zou hebben.NeoDutchio schreef:U heeft dus zelf een internetbundel aangeschaft, dan is het ook aan u om dat weer uit te zetten. Er zijn nog altijd mensen met een prepaid of zonder internetbundel die deze bundel voor 2 euro per dag kunnen aanschaffen. Er is dus niets fout aan met deze bundel. Dat het voor u geen meerwaarde meer heeft wil niet zeggen dat Youfone iets fout heeft gedaan.frits.de-vries schreef:Bij Youfone krijg je een flinke nabelasting voor gebruik van je bundel in de EU, ondanks de nieuwe wetgeving omtrent gebruik van telefonie en internet in de EU.
Nogmaals, u heeft zelf deze bundel aangezet.
Laatst gewijzigd door Radar op 22 aug 2017 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic bijdrage verwijderd
Reden: Offtopic bijdrage verwijderd
Youfone is hier zelf best wel duidelijk over op haar website:
Met de nieuwe regeling in de EU -per 1 juni 2017- is het niet meer mogelijk om de EU bundel aan te zetten. Voor klanten die de EU bundel nog aan hebben staan, blijft dit zo. Je kunt dan extra veel bellen en/of internetten. Als je de EU bundel aan hebt staan, zal het verbruik eerst uit deze bundel gaan. Wil je geen kosten voor de EU bundel, zet deze dan uit via MyYoufone.
Met de nieuwe regeling in de EU -per 1 juni 2017- is het niet meer mogelijk om de EU bundel aan te zetten. Voor klanten die de EU bundel nog aan hebben staan, blijft dit zo. Je kunt dan extra veel bellen en/of internetten. Als je de EU bundel aan hebt staan, zal het verbruik eerst uit deze bundel gaan. Wil je geen kosten voor de EU bundel, zet deze dan uit via MyYoufone.
-
En waarom mag Youfone geen internetbundels aanbieden? Zoals vermeld zijn er nog gewoon mensen die hier gebruik van maken. Dat TS iets aanschaft dat hij/zij niet nodig heeft kan je niet op de verkoper afwimpelen.
Als ik geen bananen wil hebben en koop deze toch in de supermarkt kan ik ook achteraf niet gaan klagen dat ik ze toch gekocht hebt.
Daarbij lijkt mijn vraag totaal niet op welke hier gestelt wordt. Ik vroeg naar contact gegevens aangezien deze niet te vinden waren op een telefoonnummer na die nietopgenomen werd. Ik accepteerde het abonnement maar wilde deze opzeggen wat niet lukte. Dit is uiteindelijk gewoon gelukt aangezien ik nog in de bedenktijd dat volgens hun voorwaarden.
Als ik geen bananen wil hebben en koop deze toch in de supermarkt kan ik ook achteraf niet gaan klagen dat ik ze toch gekocht hebt.
Daarbij lijkt mijn vraag totaal niet op welke hier gestelt wordt. Ik vroeg naar contact gegevens aangezien deze niet te vinden waren op een telefoonnummer na die nietopgenomen werd. Ik accepteerde het abonnement maar wilde deze opzeggen wat niet lukte. Dit is uiteindelijk gewoon gelukt aangezien ik nog in de bedenktijd dat volgens hun voorwaarden.
Laatst gewijzigd door NeoDutchio op 22 aug 2017 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Volgende klacht zal wel zijn dat mensen de bundel hebben uitgezet en dan opeens toch weer een hoge rekening krijgen omdat ze in het buitenland toch over de limiet heen zijn gegaan. Dan zal Youfone wel weer de schuld krijgen omdat ze het niet persoonlijk zijn komen melden dat er extra kosten kunnen zijn...
-
Je suggereert nu dat mensen zelf kunnen en moeten nadenken....NeoDutchio schreef:En waarom mag Youfone geen internetbundels aanbieden? Zoals vermeld zijn er nog gewoon mensen die hier gebruik van maken. Dat TS iets aanschaft dat hij/zij niet nodig heeft kan je niet op de verkoper afwimpelen.
En dat moeten we hier in Nederland eens wat vaker gaan doen. Te beginnen bij de politiek. Wetten aanpassen, zodat mensen door domme fouten leren, ipv elke keer maar weer de dommerik in bescherming nemen. Zorgen dat iemand pas stemrecht heeft als ie ook weet hoe het politieke stelsel werkt, want nu geldt de stem van Jantje, die nog 2 partijen op kan noemen, net zo zwaar als die van Klaasje, die alle partijen en standpunten kent.renewouters schreef:Je suggereert nu dat mensen zelf kunnen en moeten nadenken....NeoDutchio schreef:En waarom mag Youfone geen internetbundels aanbieden? Zoals vermeld zijn er nog gewoon mensen die hier gebruik van maken. Dat TS iets aanschaft dat hij/zij niet nodig heeft kan je niet op de verkoper afwimpelen.
-
Waarom zou Youfone geen extra abonnement mogen aanbieden waardoor je meer data en belminuten krijgt binnen de EU? Je concludeert zonder enige bron vermelding dat TS de ACM maar lastig moet gaan vallen.JvandeW schreef: Dat het wettelijk niet mag wat Youfone doet maakt natuurlijk weer helemaal niets uit. Het is allemaal de schuld van de TS omdat die geen verantwoordelijkheid zou hebben.
Een extra roamingabonnement aanbieden mag. Het behouden van bestaande roamingabonnementen na 15 juni zonder toestemming van de geabonneerde mag niet.sylvesterb schreef:Waarom zou Youfone geen extra abonnement mogen aanbieden waardoor je meer data en belminuten krijgt binnen de EU? Je concludeert zonder enige bron vermelding dat TS de ACM maar lastig moet gaan vallen.JvandeW schreef: Dat het wettelijk niet mag wat Youfone doet maakt natuurlijk weer helemaal niets uit. Het is allemaal de schuld van de TS omdat die geen verantwoordelijkheid zou hebben.
"Your operator will contact you ahead of 15 June 2017 and ask you if you want to keep your specific roaming tariff. If you confirm, you will keep it. If you reply negatively or do not reply, you will be switched automatically to the new roam like at home rules."
https://ec.europa.eu/digital-single-mar ... -roam-home
Tenzij de TS dus toestemming heeft gegeven, wat mij zeer onlogisch lijkt aangezien de TS zelf ook al heeft aangegeven dat het totaal overbodig is zo'n roamingabonnement te hebben, is hetgeen Youfone doet niet toegestaan. Daarvan is een melding maken bij de ACM het meest verstandig, omdat die direct op de vingers kunnen tikken. Hier riekt het toch naar een manier van Youfone om toch nog extra geld te verdienen deze zomer.
Mijn provider heeft hier gelukkig niet aan meegedaan.
In Nederland vaak onbeperkt en voor meer in Buitenland moet je bundel hebben...
Maar uitzetten mag maar houd wel rekening met traag en beperkt Online gaan elders.
Maar uitzetten mag maar houd wel rekening met traag en beperkt Online gaan elders.
-
+1Nijogeth schreef:En dat moeten we hier in Nederland eens wat vaker gaan doen. Te beginnen bij de politiek. Wetten aanpassen, zodat mensen door domme fouten leren, ipv elke keer maar weer de dommerik in bescherming nemen. Zorgen dat iemand pas stemrecht heeft als ie ook weet hoe het politieke stelsel werkt, want nu geldt de stem van Jantje, die nog 2 partijen op kan noemen, net zo zwaar als die van Klaasje, die alle partijen en standpunten kent.renewouters schreef:Je suggereert nu dat mensen zelf kunnen en moeten nadenken....NeoDutchio schreef:En waarom mag Youfone geen internetbundels aanbieden? Zoals vermeld zijn er nog gewoon mensen die hier gebruik van maken. Dat TS iets aanschaft dat hij/zij niet nodig heeft kan je niet op de verkoper afwimpelen.
Het idiote is dat het nog nooit zo eenvoudig is geweest om je te verdiepen in de standpunten van de verschillende partijen (iedere partij heeft immers een website waar alles is te vinden) en dat zo weinig mensen weten wat er speelt. Om vervolgens te klagen dat de politiek maar wat doet, terwijl in de praktijk de meeste beleidszaken gewoon in de verkiezingsprogramma's te vinden zijn. Men stemt al jaren behoorlijk massaal op de VVD en is vervolgens verbaasd dat de overheid bepaalde taken niet meer doet.
Ironisch om commentaar te hebben op het stemgedrag van andere mensen terwijl er geen feiten gecheckt worden om na te gaan of hetgeen zij zelf zeggen en/of beweren wel waar is.
Misschien verstandig om eens in de spiegel te kijken.
Misschien verstandig om eens in de spiegel te kijken.
Radar besteedt morgen aandacht aan dit onderwerp op NPO Radio 1: https://radar.avrotros.nl/nieuws/detail ... -rekening/
Even de uitzending teruggeluisterd. Leuk om mijn gebruikersnaam en tip om ACM te contacteren in de uitzending terug te horen.
Het commentaar van de meesten hier blijkt dus - zoals ondertussen best gewoonlijk - weer onterecht.
Het commentaar van de meesten hier blijkt dus - zoals ondertussen best gewoonlijk - weer onterecht.
Dit is niet alleen bij YouFone.
Mijn vrouw had het ook met Ziggomobiel. Ik had met mijn Tele2 abonnement geen kosten en mijn vrouw moest ruim €60,- betalen voor 2 weken in Italie.
Waarom is dit niet overal hetzelfde?
Mijn vrouw had het ook met Ziggomobiel. Ik had met mijn Tele2 abonnement geen kosten en mijn vrouw moest ruim €60,- betalen voor 2 weken in Italie.
Als dit inderdaad gelijk is aan het verhaal met YouFone, is het ook verstandig als je vrouw melding maakt bij ACM.Roel1968 schreef:Dit is niet alleen bij YouFone.
-
Klopt niet van youfone heb zelf een rekening gekregen van 130 euro van hun terwijl ik een belplafond heb in gesteld en me mb zelf heb opgelet dat ik er niet overheen gaat. Youfone gemeld hoe dat kan terwijl je een melding moeten krijgen als je er bijna overheen gaat doe ze net of ze dat niet weten maar wij moeten wel betalen
Als ik het goed begrepen heb , was de uitleg niet duidelijk genoeg geweest . En verkeerd gebruik door instellingen op de telefoon. Wat jammer was is dat de dame maar door bleef ratelen , waardoor het antwoord niet helder doorkwam .