Eindelijk verlost van de hoge kosten voor data roaming dachten wij toen we dit jaar begin juli op vakantie gingen. Voor de zekerheid heb ik vanuit het buitenland nog naar de voorwaarden van het dataplafond gekeken, maar ik leek volledig ingedekt te zijn tegen extra kosten.
Op de laatste dag van de bundel moest ik nog wat zaken regelen die wat data zouden kosten. Ik wist dat het einde van de bundel in zicht was, dus heb ik nogmaals op de Youfone site gecheckt of er niet ergens een gewijzigde voorwaarde verschenen was. Tevens heb ik het actuele datagebruik-overzicht regelmatig geraadpleegd omdat ik wilde zien of mijn verbinding ook daadwerkelijk afgesloten zou worden na bereiken van de limiet.
Volgens dit overzicht die avond was ik netjes onder de bundel-limiet gebleven en er leek dus geen vuiltje aan de lucht.
Tot mijn verbazing zag ik na thuiskomst dat er toch extra kosten berekend werden voor data buiten de bundel. Navraag bij Youfone leerde mij dat het ingestelde dataplafond NIET werkte buiten Nederland. Ondertussen stond dit ook duidelijk op de site vermeld. Op dezelfde site staat dat je in het buitenland je dataverbruik in de gaten moet houden via MyYoufone. Navraag bij Youfone leerde mij dat dit overzicht bij buitenlands datagebruik niet up-to-date is en je dus helemaal niet je recente dataverbruik kan zien.
Youfone neemt geen enkele verantwoordelijkheid op zich betreffende de onvolledige en zelfs foutieve informatie en wijst mijn verzoek tot (gedeeltelijke) creditering van de hand.
Dit is dus de manier van handelen en communiceren van YOUFONE!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Roaming Youfone: dataplafond werkt niet in het buitenland
Re: Roaming Youfone: dataplafond werkt niet in het buitenland
Je bent niet de enige met problemen over Roaming bij Youfone: viewtopic.php?f=25&t=175053
Ook wat Youfone hier doet, mag niet. Maak een melding bij ACM.
Ook wat Youfone hier doet, mag niet. Maak een melding bij ACM.