LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung Galaxy S en de Telfort ELLENDE

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
tomv

Samsung Galaxy S en de Telfort ELLENDE

Ongelezen bericht door tomv »

Vier maanden na aanschaf van een Samsung Galaxy S bij Telfort doet het toestel het nog steeds niet. Het verhaal wordt een Telfort klucht, en het is tijd om andere mensen te waarschuwen.

1 - 27 juli koop ik het toestel per Internet en krijg het de volgende dag
2 - de SGS is complex, dus ik heb niet meteen door dat het alles doet...behalve 3G
3 - op vakantie - daar wordt al duidelijk dat het toestel het alleen doet als 3G niet aanstaat, dus "GSM only"
4 - thuis, we wonen in gebied met slechte 3G dekking van KPN... dus wellicht is dat het probleem
5 - probeer Telfort herhaaldelijk te bellen, 3x in de wacht, 2x verbinding verbroken en 1x zelf opgegeven
6 - email form van de Telfort website doet het niet
7 - voor mijn werk naar het buitenland, week later terug, direct van Schiphol naar de Telfort winkel Utrecht..
8 - "tja mijnheer u bent te laat om het toestel om te ruilen... we kunnen het opsturen maar dat duurt 3-6 weken..."
9 - zelf maar eens geprobeerd andere firmware erop te zetten. Geen verschil.
10 - weer naar een Telfort winkerl, weer 30 km heen en terug rijden, andere medewerker: "tja, ik begrijp het, zie in database dat u al vanaf dag 1 probeert te verbinden/instellingen te wijzigen. Als ik een toestel in voorraad had, zou u hem krijgen"
11 - een week later: weer naar de Telfort winkel; andere medewerker "ja we hebben de toestellen in voorraad, en nee u krijgt geen toestel, mag niet, mijn collega sprak buiten zijn boekje" " ik stuur hem voor u op ter reparatie"

- in tussen goed boos, je begrijpt het

12 - Ik hou de reparatie - TF66964 - goed in de gaten...
13 - begin oktober krijg ik het toestel terug. Er is een chip vervangen: de "Power IC Amp" - en ja het toestel werkt....
14 - ...voor drie dagen. :(
15 - bellen met Telfort, krijg medewerker aan de lijn (heb intussen een lange lijst met namen" - "Tja vervelend. Ja, als u hem weer opstuurt zal Teleplan hem weer repareren ne ja, dan zal hij na drie dagen wel weer stuk zijn...maar zeker weten doen we het niet" Ik vraag om nieuw toestel, dat is logisch lijkt me. De medewerker begrijpt het en belooft binnen 5 werkdagen bericht.
16 - na bijna twee weken bericht (Telfort medewerkers werken niet 5 dagen per week, hoeveel minder ben ik nog aan het uitzoeken) - Email: "vervelend mijnheer: stuur hem maar weer op ter reparatie."
17 - Ik heb voor de zekerheid Android 2.2 er nog even op gezet, maar ook daarmee verbreekt alle verbinding als ik "3G (WCDMA)" of "Auto" aanzet. Het is en blijft een 2G toestel. Ja, de rest doet het nog prima...

We leven nu 20 oktober en sinds Juli ellende en van Telfort niets anders dan "stuur hem maar weer op".

Ik begrijp Telfort wel: hoe minder 3G gebruik van de klanten, hoe meer winst. Maar ik wordt er hopeloos van. Weer 3-6 weken het toestel kwijt; met nauwelijks kans op succes lijkt me zo.

Gelukkig heeft mijn rechtsbijstand verzekering aangeveven het proces te willen oppakken (de SGS is meer dan €500, dus da's mazzel).

Wie-o-wie heeft een idee wat nu te doen?

wini25

Re: Samsung Galaxy S en de Telfort ELLENDE

Ongelezen bericht door wini25 »

Het is goed dat je het bij de rechtsbijstandverzekering hebt gelegd. Het is echter wel zo dat Telfort wettelijk gezien 3 maal het recht heeft om het toestel te mogen repareren. Mocht dit uiteindelijk nog steeds niet naar behoren werken moet je een nieuw toestel krijgen of zelfs het recht hebben om het contract te ontbinden omdat de geboden diensten en de betaalde diensten niet waargemaakt kunnen worden de door hun geleverde hardware. Ik ga er echter van uit dat een andere Galaxy S of misschien wel een ander 3G toestel gewoon netjes functioneert. Ik zou dus een nieuw toestel afdwingen via de rechtsbijstand indien de derde maal ook geen zoden aan de dijk zet.

Telfort webcare
verified

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@tomv,

Graag bekijk ik voor u wat er aan de hand is. In een privébericht kunt u uw naw-gegevens, e-mailadres en het 06-nummer van Telfort aan mij kenbaar maken.

Daphne

tomv

Tja en toen werd mijn bericht doorgestuurd naar de "Klantenservice"... bij die afdeling ben ik al 3 maanden zoet... Het cirkeltje draait nog even door ... :?

Maar we houden de moed erin, je weet nooit: wellicht wel een andere medewerker of een manager die er eens naar kijkt en toch wel inziet dat weer repareren echt niet gaat helpen? Dat Telfort dit trouwens niet gewoon op het bord van Samsung legt is me een raadsel. Twee keer zelfde chip kapot in een toestel is een interessant gegeven voor een elektronica-ontwikkel-bedrijf: die willen het toestel waarschijnlijk graag terug om eens goed door te meten en uit te zoeken waarom het toestel zelf na drie dagen een chip kapot maakt...

Er zijn nu volgens mijn eigen inschatting ca. 15 mensen met het probleem bezig geweest. Wordt vervolgd...

tomv

Zojuist een mevrouw van Telfort aan de lijn gehad. WAARDELOOS. Las haar standaard scriptje op. En als ze niets wist te zeggen, dan nog maar een keer het zelfde scriptje. :evil:

- De Samsung Galaxy S moet weer worden opgestuurd
- ik ben het weer wekenlang kwijt
- geen mogelijkheid om het toestel te vervangen
- geen mogelijkheid om de reparatie procedure te versnellen zoals bijvoorbeeld onderdelen van te voren bestellen
- Telfort verwijst naar Teleplan als reparateur....onzin natuurlijk, Telfort is contract partij, niet Teleplan

Sinds 27 juli geen 3G verbinding... Vierde maand en counting... Nu 16 mensen van Telfort mee zoet geweest. Effin, ga maar eens op alle forums informeren om te kijken of er Telfort ooit buiten haar interne procedures kan en hoe we dit breder kunnen aanpakken.

Telfort kan beter een bandje aanzetten. Deze mevrouw kost vast heel weinig, maar een bandje is nog goedkoper: "Nee, dat kan niet. Dat zijn niet onze procedure. U moet een formulier invullen.". :cry:

Gesloten