LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung Galaxy Xcover 3 Barst in scherm binnen een maand.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
WillemvBennekum

Samsung Galaxy Xcover 3 Barst in scherm binnen een maand.

Ongelezen bericht door WillemvBennekum »

Hallo

Ik heb op 14-03-2016 een samsung galaxy xcover 3 gekocht. Hier is helaas zaterdag 28-03-2016 een barst ingekomen. Nu ben ik 29-03-2016 bij telfort geweest waar ze hem wel wilde opsturen met dat het geld gaat kosten om het te laten repair. Hier heb ik voor nee gekozen.

Mijn vraag is als je nieuw telefoonbeeldscherm een barst binnen 1 maand kapot gaat niet door vallen of ander manier van lomp omgaan. Wat zijn mijn rechten?

De barst zit Boven in me beeldscherm van links boven in naar recht boven 1 cm naar beneden.

Groeten Willem van Bennekum

aspera

Re: Samsung Galaxy Xcover 3 Barst in scherm binnen een maand.

Ongelezen bericht door aspera »

Lees eens door wat de Consuwijzer over garantie meldt: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... Kun je aantonen dat die barst ontstaan is doordat het toestel ondeugdelijk is? Als ze bij bosjes terugkomen kun je het aannemelijk maken, maar het lijkt er toch echt op dat die barst ontstaan is door verkeerd gebruik.

In dat geval zul je toch echt zelf de reparatiekosten moeten betalen.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

witte angora schreef:Nou... Kun je aantonen dat die barst ontstaan is doordat het toestel ondeugdelijk is? Als ze bij bosjes terugkomen kun je het aannemelijk maken, maar het lijkt er toch echt op dat die barst ontstaan is door verkeerd gebruik.

In dat geval zul je toch echt zelf de reparatiekosten moeten betalen.
TS hoeft dit niet aan te tonen. Bij een defect binnen 6 maanden na aanschaf gaat de wetgever ervan uit dat deze al aanwezig was in het product ten tijde van levering. Het is aan verkoper het tegendeel te bewijzen en die moet van goede huizen komen om dat te bewijzen. Er moet dan expertise onderzoek plaatsvinden van een onafhankelijke onderzoeker.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

De xcover serie is bovendien een serie die speciaal gemaakt is om ruige omstandigheden te overleven. Een kleine valpartij moet geen enkel probleem zijn. Samsung adverteert dat ook zo.

Tony20

Ongelezen bericht door Tony20 »

Ook bij mijn Sony Xperia Z5 ontstond na 4 maanden normaal gebruik spontaan een enkele barst diagonaal over het scherm. Sony laat reparaties uitvoeren door Dynafix uit Nuth. Volgens Dynafix is de schade echter ontstaan door val-stoot of drukschade. Wat is nog de zin van garantie als een zogenaamde onafhankelijke partij dergelijke garantieclaims afwijst? Dan kun je wel wijzen op de wettelijke termijn van 6 maanden waarbinnen de bewijslast voor schade bij de fabrikant ligt, maar als het "bewijs" discutabel is, sta je als consument toch behoorlijk machteloos. Een vrijwel nieuw toestel niet laten repareren is ook geen optie, maar een wrange smaak geeft het wel, deze gang van zaken.

Gesloten