fonsflons schreef: ↑24 mei 2021 08:54
Natuurlijk heb ik er geen weet van. TS ook niet. Daarom is TS de koper en Samsung de verkoper. Samsung verkoopt iets, maar levert niet. Terwijl hetzelfde product overal ruim verkrijgbaar is.
Dus als de bananen bij Jumbo in de aanbieding zijn en op zijn moeten zij die bij de AH gaan halen en weer in hun schappen leggen? Via de site van Samsung zijn diverse buds live gewoon niet leverbaar. Niemand van ons weet ook hoeveel er daadwerkelijk nog van de minder courante kleuren op voorraad liggen en niemand van ons weet hoeveel er toegezegd zijn.
fonsflons schreef: ↑24 mei 2021 08:54
Nu zal dat logistieke en technische verhaal uiteraard volledig waar zijn, maar daar heeft TS niets aan. Zie daarom ook mijn voorbeeld van de bakker eerder. Als ik een gratis vlaai beloofd krijg, die wil gaan ophalen maar niet meekrijg omdat ze er niet zijn, echter precies dezelfde wel voor 20 euro kan kopen....dan wordt ik daar niet blij van. Zeker niet als de bakker mij 4x laat terugkomen, iedere keer een identieke situatie en uiteindelijk gewoon niet reageert. Een beetje bakker geeft mij die vlaai, en laat zijn administratie dat oplossen.
Uw vergelijking zou pas kloppen als de buurman diezelfde vlaaien heeft liggen die de bakker niet kan leveren. Want in de etalage liggen kersenvlaaien terwijl je toch echt een appelkruimel zou krijgen.
fonsflons schreef: ↑24 mei 2021 08:54
Vooral jongeren kopen bij een mobieltje draadloze oordopjes. Voor mij persoonlijk zou dat een leuk extraatje zijn, voor velen echter een belangrijk onderdeel van het geheel.Vooral als je veelvuldig muziek luistert terwijl je op pad bent.
En dat extraatje komt echt wel.
fonsflons schreef: ↑24 mei 2021 08:54
Als je als bedrijf meerdere keren je toezeggingen niet na kunt komen wordt het misschien tijd om over een andere oplossing na te denken. Dat kan al heel simpel met de eerder genoemde duidelijke communicatie. Blijf je in gebreke? Dan lever je uit voorraad en regelt het intern anders (lastiger gedaan dan gezegd, maar he...als je slim genoeg bent om marktleider met een wereldwijd netwerk te worden, kun je niet bij een probleem je handen in lucht gooien en roepen...huh, weeniehoe)
Doe je niks van dat alles, dan heeft de klant mogelijkheden om actie af te dwingen.
Dan zal je wel eigen voorraad moeten hebben. Zo lang die er niet is kan je dus niet uit eigen voorraad leveren. En duidelijke communicatie? Knap dat u weet wat er in die 4 berichten stond die Samsung gestuurd heeft. En ja, als al je voorraad nagenoeg op is, je geen onderscheid wil of kan maken tussen je klanten en je met heel je personeel zit te wachten op die container, dan sta je met je rug tegen de muur. Hoe zou het dan nog opgelost kunnen worden?
fonsflons schreef: ↑24 mei 2021 08:54
Waar het om gaat is dat de problemen nu simpelweg bij de klant gelegd worden onder het motto overmacht (Corona, Suez.) Niemand ontkent corona en daarop volgende problemen. Maar als jij een jaar na de start van corona een actie bedenkt kun je corona niet als excuus gebruiken voor overmacht. Dat schip zorgt voor veel problemen, niemand ontkent dat. Maar als je schappen gewoon vol liggen volstaat het niet om te zeggen: jamaar, die zijn voor betalende klanten bedoelt.
Schappen vol?
Het door jou gekozen product is op dit moment helaas niet op voorraad. Vul hieronder je e-mailadres in, dan krijg je automatisch een e-mailbericht op het moment dat het product beschikbaar is.
Het logistieke probleem waar wij nu inzitten is een gevolg die niemand heeft kunnen voorspellen of heeft kunnen voorzien. Levertijden worden op dit moment overal gigantisch overschreden. Dat is geen excuus, dat is de realiteit.
fonsflons schreef: ↑24 mei 2021 08:54
Samsung maakt een belofte, en komt deze (volgens TS) keer op keer niet na. Dan is het aan Samsung om met een oplossing te komen, niet aan TS om maar te blijven wachten.
Dan nogmaals de vraag, hoe kan het opgelost worden? Samsung heeft weinig tot geen voorraad. Moet de ene klant voorgetrokken worden op een ander? Moet iemand met een kano de zee op om de container te onderscheppen?
Overigens heeft Samsung geen belofte gedaan, maar een waarschijnlijke levertermijn gegeven.