Mijn ervaring met de samsung mobile helpdesk.
Wie heeft net zulke ervaringen?
In september kocht ik een samsung omnia II. Dezelfde dag nog heb ik het apparaat geregistreerd bij samsung mobile nl en ben meteen lid geworden van hun clubje.
Bij het apparaat zat een flyer, waarop vermeldt dat ik in aanmerking kwam voor de nieuwste windows mobile versie 6.5. Ik zou er bericht van krijgen. Dus ik maar wachten. Vorige week was ik het zat, aangezien de versie al sinds 6 october gelanceerd is. Ik nam via het contactformulier contact op met samsung nl. Meteen de volgende dag kreeg ik antwoord dat ik wm 6.5 kon downloaden, een link zat bij de mail.
Op de site zag ik dat ik, om updates te verkrijgen, ik het programma Samsung New PC Studio moest downloaden en installeren (xp en vista versie). Zo gezegd zo gedaan. Na de installatie werkte het programma, maar hoe vaak ik mijn gsm ook aansloot m.b.v. de usb kabel, mijn gsm werd niet herkend (kan toestel niet initialiseren).
Dus dé-installatie, alles wat ook maar samsung heette verwijderd op de pc.
Programma opnieuw geïnstalleerd. Zelfde probleem.
Mail naar support: antwoord: op you tube staat een filmpje hoe het moet!
Weer mail naar support: "Ik weet hoe het moet, maar mijn programma werkt niet korrekt: antwoord: geen antwoord.
In totaal 3 maal gebeld en 4 maal gemaild met de samsung helpdesk.
Standaard antwoorden als: zie you tube filmpje, opnieuw installeren, virusscanner uitzetten en IK_WEET HET OOK_NIET, sorry.
Het programma heb ik geïnstalleerd op een windows-xp, op een windows-vista en op een windows 7 machine. Overal hetzelfde probleem.
Conclusie: Kan mijn telefoonsoftware niet updaten, kan windows niet updaten.
Voor mij NOOIT meer een samsung product.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Samsung mobile helpdesk
Samsung mobile helpdesk
Laatst gewijzigd door borro_lei op 30 okt 2009 16:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Samsung mobile helpdesk
Heb je alles wel geïnstalleerd? Op de bijgeleverde cd staat ook een USB driver die al geïnstalleerd? ik lees dat nergens in je antwoord anders werkt je verbinding niet bij mij werkt alles prima,en ik heb net ook nog het programma geüpdatet. Op de bijgeleverde cd rom staan alle programma's die je moet installeren en die worden dan weer geupdate via internet.Tip alvorens te gaan bellen kijk eerst eens wat er voor programma's bijgeleverd worden en installeer die eerst.Conclusie: Kan mijn telefoonsoftware niet updaten, kan windows niet updaten.
Voor mij NOOIT meer een samsung product.
gr Henk
Ja, op de eerste dag van aankoop heb ik alles vanaf de bijgeleverde cd geïnstalleerd. Ook toen werkte het programma nps niet en heb het verwijderd omdat ik dacht het niet nodig te hebben. Windows mobile apparaatcentrum werkt wel met het apparaat, sychroniseren lukt zowel met usb als bluetooth.
En Tip
: ik lees alles altijd eerst aandachtig voordat ik ergens aan begin.
En Tip
Vandaag uit eigen beweging naar een samsung servicepunt gegaan en wat blijkt: ook daar lukte het niet om verbinding te maken met NPS. Ik werd er geweldig geholpen, men had alle tijd voor mij en luisterde aandachtig naar wat ik te melden had. Op hun advies heb ik het toestel achtergelaten ter reparatie.
Gisteren mijn apparaat (dus al na 2 werkdagen) volledig goed werkend terugontvangen zonder kosten.
Dat is een pluspunt voor de service.
Dat is een pluspunt voor de service.