LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung S6 Egde

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Ellen152

Samsung S6 Egde

Ongelezen bericht door Ellen152 »

Hoi,

Voor een twee jaar terug heb ik een nieuwe Samsung s6 Edge gekocht. Deze heb ik wel via marktplaats gekocht maar kreeg het garantiebewijs erbij.
Nu heeft de mobiel het twee jaar gedaan en ging kapot. Laat ik het nou weer hebben dat het net 7 dagen buiten de garantieperiode is. Op de factuur staat de datum van 7 mei 2015 en mijn mobiel ging kapot op 14 mei 2017.
Een dag later heb ik meteen contact gezocht met Samsung via de chat. Ze zeiden al meteen dat het buiten de garantieperiode valt. Zelf ben ik het daar niet helemaal mee eens, ik koop een dure mobiel en mag er toch vanuit gaan dat hij langer dan 2 jaar en 7 dagen meegaat.
Vandaag nog naar Samsung klantenservice besteld, die vertelde mij dat ik het via de berichten op Facebook kon afhandelen. Nogmaals een bericht naar Samsung gedaan, maar het enige wat ik krijg is dat het buiten de garantie valt en dat ze me wel met korting een nieuwe telefoon kunnen aanbieden.

Daarnaast is mijn mobiel stuk gegaan op het moederbord. Een kennis heeft namelijk de mobiel uit elkaar gehaald en er naar gekeken.
Dat de mobiel stuk is gegaan, ligt dus niet aan mijn eigen gebruik. Verder ziet de mobiel er nog goed uit. Geen krasje te bekennen.

Nu is mijn vraag, welke rechten heb ik als consument?
Laatst gewijzigd door Ellen152 op 31 mei 2017 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman

Re: Samsung S6 Egde

Ongelezen bericht door Moneyman »

De belangrijkste vraag is wie de verkoper was. Heb je je daar al gemeld? Tenzij dat Samsung was (wat ik me niet kan voorstellen) heb je niks met Samsung te maken. De verkoper moet je een deugdelijke product leveren en is verantwoordelijk, niet de fabrikant.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ellen152 schreef:Hoi,

Voor een twee jaar terug heb ik een nieuwe Samsung s6 Edge gekocht. Deze heb ik wel via marktplaats gekocht maar kreeg het garantiebewijs erbij.
Mooi, dan dien je te melden bij de verkoper...
Nu heeft de mobiel het twee jaar gedaan en ging kapot. Laat ik het nou weer hebben dat het net 7 dagen buiten de garantieperiode is. Op de factuur staat de datum van 7 mei 2015 en mijn mobiel ging kapot op 14 mei 2017.
Je hebt het hier over fabrieksgarantie. Die is inderdaad verlopen, en dus hoef je niks meer van de fabrikant te verwachten. Te laat is te laat...De fabrikant heeft geen contract met jouw, je hebt immers niet rechtstreeks bij hem gekocht.
Een dag later heb ik meteen contact gezocht met Samsung via de chat. Ze zeiden al meteen dat het buiten de garantieperiode valt. Zelf ben ik het daar niet helemaal mee eens, ik koop een dure mobiel en mag er toch vanuit gaan dat hij langer dan 2 jaar en 7 dagen meegaat.
Dat mag je inderdaad, maar daarvoor moet je bij de verkoper zijn. De fabrieksgarantie is verlopen en Samsung heeft verder geen verplichtingen mee rjegens jouw
Vandaag nog naar Samsung klantenservice besteld, die vertelde mij dat ik het via de berichten op Facebook kon afhandelen. Nogmaals een bericht naar Samsung gedaan, maar het enige wat ik krijg is dat het buiten de garantie valt en dat ze me wel met korting een nieuwe telefoon kunnen aanbieden. Mijn vertrouwen in Samsung is nu weg, dus ook met korting komt er geen nieuwe Samsung meer.
Dat is nog netjes. Hoeveel korting boden ze.
Daarnaast is mijn mobiel stuk gegaan op het moederbord. Een kennis heeft namelijk de mobiel uit elkaar gehaald en er naar gekeken.
Dat de mobiel stuk is gegaan, ligt dus niet aan mijn eigen gebruik. Verder ziet de mobiel er nog goed uit. Geen krasje te bekennen.
Nu kun je garantie helemaal wel vergeten. Iemand heeft er aan lopen prutsen en daarmee vervalt de garantie. Het moederboard stuk zegt niks over hoe dat is gekomen. Als je dat ding een dagje in een vissenkom hebt laten drijven is het moederboard ook stuk zonder dat er een kras op zit.
Nu is mijn vraag, welke rechten heb ik als consument?
Je hebt je rechten verspild door een vriend met je telefoon te laten prutsen. Je had dit niet moeten doen. Je had naar de verkoper moeten gaan en daar de garantie afhandelen.
Reacties zoals 'ik had het nooit via marktplaats gekocht', heb ik niks aan!
Jij bepaalt niet wat voor reacties je krijgt. Als je zo snel op je teentjes getrapt bent heb ik slechts 1 tip. Blijf weg van dit forum.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Ellen152 schreef:Een kennis heeft namelijk de mobiel uit elkaar gehaald en er naar gekeken.
En daarmee elke actie voorgoed tot kansloos bestempeld.

Verwijderd

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Ellen152 schreef: Nu is mijn vraag, welke rechten heb ik als consument?
Reacties zoals 'ik had het nooit via marktplaats gekocht', heb ik niks aan!
Ik vind het erg coulant van Samsung dat ze u met korting een nieuwe telefoon aanbieden. Dat hoeven ze niet te doen, dus ik zou dat aanbod met beide handen aangrijpen!

U krijgt 2 jaar garantie en ja, als het apparaat een dag na de garantieperiode kapot gaat dan heeft u pech. Daarnaast heeft u iemand die u kent de telefoon laten open schroeven. Dit zou normaal gesproken al voldoende kunnen zijn om uw garantie te verliezen, omdat het voor Samsung onmogelijk is om vast te stellen of de beschadiging wellicht door uw kennis veroorzaakt is.

Heeft u al een offerte aangevraagd hoe duur de reparatie zou zijn? Misschien dat dat nog meevalt? Ik zou dan voor reparatie gaan of die korting met beide handen aangrijpen!

lijfrente

Ongelezen bericht door lijfrente »

Moneyman schreef:De belangrijkste vraag is wie de verkoper was. Heb je je daar al gemeld? Tenzij dat Samsung was (wat ik me niet kan voorstellen) heb je niks met Samsung te maken. De verkoper moet je een deugdelijke product leveren en is verantwoordelijk, niet de fabrikant.
TS heeft het via MP gekocht, blijkbaar van particulier, dan is het over en uit!

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een nieuwe Samsung via Marktplaats gekocht? Alleen dat roept bij mij al vraagtekens op. U heeft de telefoon niet via de officiële kanalen gekocht, dus daar kunt u ook niet terecht voor garantie of coulance. Hier zijn al vaker vragen gesteld dat mensen zelfs in Rusland spullen kopen en denken hier de garantie te kunnen claimen. U kunt enkel claimen daar waar het gekocht is. Samsung heeft niets aan u verdiend, maar u verwacht wel dat zij kosten gaan maken voor u.

lijfrente

NeoDutchio schreef:Een nieuwe Samsung via Marktplaats gekocht? Alleen dat roept bij mij al vraagtekens op. U heeft de telefoon niet via de officiële kanalen gekocht, dus daar kunt u ook niet terecht voor garantie of coulance. Hier zijn al vaker vragen gesteld dat mensen zelfs in Rusland spullen kopen en denken hier de garantie te kunnen claimen. U kunt enkel claimen daar waar het gekocht is. Samsung heeft niets aan u verdiend, maar u verwacht wel dat zij kosten gaan maken voor u.
Een nieuwe telefoon egaal wat voor merk via MP te kopen, is niets bijzonders.

Veel mensen krijgen na afloop van hun contract een nieuwe telefoon, en gebruiken verder hun andere.

Natuurlijk is het belangrijk, om de rekening + garantie over te nemen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

lijfrente schreef:
Moneyman schreef:De belangrijkste vraag is wie de verkoper was. Heb je je daar al gemeld? Tenzij dat Samsung was (wat ik me niet kan voorstellen) heb je niks met Samsung te maken. De verkoper moet je een deugdelijke product leveren en is verantwoordelijk, niet de fabrikant.
IK lees nergens dat het een particulier was. Er is enorm veel zakelijke verkoop op MP. De telefoon was immers nieuw. De kans dat een particulier een nieuwe verkoopt, is veel kleiner dan dat een bedrijf dat doet. Vandaar mijn vraag.

Verwijderd

Ongelezen bericht door Verwijderd »

NeoDutchio schreef:Een nieuwe Samsung via Marktplaats gekocht? Alleen dat roept bij mij al vraagtekens op. U heeft de telefoon niet via de officiële kanalen gekocht, dus daar kunt u ook niet terecht voor garantie of coulance. Hier zijn al vaker vragen gesteld dat mensen zelfs in Rusland spullen kopen en denken hier de garantie te kunnen claimen. U kunt enkel claimen daar waar het gekocht is. Samsung heeft niets aan u verdiend, maar u verwacht wel dat zij kosten gaan maken voor u.
Is het hier ook niet zo dat je normaal gesproken een jaar garantie krijgt bij de plek waar je hem gekocht hebt, en daarnaast standaard 2 jaar fabrieksgarantie? Na dat ene jaar kun je dan bij de fabriek (in dit geval Samsung) terecht. Of dat voor smartphones ook geldt durf ik zo niet te zeggen.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

JohnTheBassist schreef:
Is het hier ook niet zo dat je normaal gesproken een jaar garantie krijgt bij de plek waar je hem gekocht hebt, en daarnaast standaard 2 jaar fabrieksgarantie? Na dat ene jaar kun je dan bij de fabriek (in dit geval Samsung) terecht. Of dat voor smartphones ook geldt durf ik zo niet te zeggen.
Het ligt er aan hoe en waar het gekocht is. Bij particuliere verkoop heb je totaal geen garantie. En de fabrieksgarantie is te claimen door de oorspronkelijke koper. De bon staat immers op zijn naam.

lijfrente

Moneyman schreef:
lijfrente schreef:
IK lees nergens dat het een particulier was. Er is enorm veel zakelijke verkoop op MP. De telefoon was immers nieuw. De kans dat een particulier een nieuwe verkoopt, is veel kleiner dan dat een bedrijf dat doet. Vandaar mijn vraag.

Als TS via een zakelijk bedrijf had gekocht, had hij/zij ook garantie gekregen.

Dit is niet het geval, dus van particulier gekocht.

Lees nog eens mijn bericht, waarom particulieren hun nieuwe telefoon verkopen.

Ellen152

Ongelezen bericht door Ellen152 »

Bedankt allemaal!,

Uit de reacties lees ik dat ik weinig recht heb met betrekking tot de garantie. Ik leg me daarom er ook maar bij neer.
Als laatste ga ik nog kijken hoeveel korting Samsung mij kan geven.
In ieder geval erg bedankt voor de reacties!

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Gesloten