| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Schandalige klantenservice Tele2
Schandalige klantenservice Tele2
Sinds januari van dit jaar heb ik een telefoonabonnement bij Tele2. In het begin leek het een mooie aanbieding maar na een half jaar kan wel gesteld worden dat schijn inderdaad bedriegt. In mei werd mijn verbinding afgesloten, dit omdat ik een factuur niet betaald zou hebben. Ik keek op de Tele2 applicatie die ik op mijn telefoon heb staan en hierin stond gewoon vermeld dat deze factuur betaald was. Vervolgens ben ik gaan kijken op de website. Toen ik hier inlogde op mijn account zag ik dat inderdaad de factuur van maart onbetaald was gebleven. Hierop ging ik zoeken op internet. Hier werd aangegeven dat, alvorens je verbinding wordt afgesloten, drie herinneringen worden verstuurd. Deze herinneringen heb ik echter nooit ontvangen. Ik besloot de klantenservice te bellen om navraag te doen naar de oplossing voor mijn probleem. Hier werd mij pas medegedeeld dat de informatie die in de applicatie wordt weergegeven kan verschillen van de informatie die op de website wordt weergegeven. Dit staat echter nergens in de applicatie aangegeven. Ook werd mij geadviseerd de rekening zo snel mogelijk te betalen en de automatische incasso van mijn laatste telefoonrekening af te wachten, hierna zou ik weer worden aangesloten. Dit opnieuw aansluiten zou echter drie dagen duren. Ik was hierover zeer ontevreden maar besloot hier toch maar genoegen mee te nemen gezien het feit dat de medewerker mij aangaf dat hier echt niets aan te doen was. Het heeft vervolgens 6(!) dagen geduurd voordat mijn verbinding hersteld werd en hierop besloot ik een klacht in te dienen over het voornoemde. Ik werd hierover binnen twee dagen teruggebeld door de klantenservice en zij gaven mij aan dat zij het voorval hadden onderzocht en van mening waren dat ik er inderdaad niets aan kon doen en dat ik op mijn volgende telefoonrekening een vergoeding van €5,- zou ontvangen. Toen ik vervolgens mijn telefoonrekening bekeek was er inderdaad een korting van € 5,- op de rekening in mindering gebracht. Tot mijn verbazing waren hier echter ook € 30,- heraansluitingskosten bij opgeteld, lekker korting geven is dat! Deze kosten werden overigens niet vermeld in het voorgaande telefoongesprek waarin mij de € 5,- korting werd toegezegd. Ik besloot hierop opnieuw een klacht in te dienen omtrent deze kosten. Ik werd door Tele2 hierover teruggebeld maar was niet in de gelegenheid om op te nemen. Hierop kreeg ik van Tele2 een sms met de tekst: ‘Beste klant, we hebben je een paar keer gebeld maar we krijgen je niet te pakken. Bel je ons?’ Kennelijk hebben ze bij Tele2 vaker last van het feit in de veronderstelling te zijn meermalen contact opgenomen te hebben terwijl dit niet het geval is. Toen ik vandaag de klantenservice belde kreeg ik van hen te horen dat zij er ook niets aan konden doen en dat het beslist was door de financiële afdeling. Met deze afdeling kon ik niet worden doorverbonden en ik kon hen tevens niet bellen. De kosten werden in rekening gebracht en daar moet ik het maar mee doen. Daar ik van Tele2 totaal geen medewerking krijg leg ik mijn klacht hier neer. Tele2 gaat namelijk op een schandalige manier om met zijn klanten en wanneer je er een klacht over wil indienen krijg je iemand aan de lijn die er ‘ook niets aan kan doen’. Dit zorgt er voor dat er geen andere opties meer over blijven dan een klacht op het internet te zetten
Re: Schandalige klantenservice Tele2
Als je van mening bent dat je in je recht staat kan je je klacht indienen bij de geschillencommissie telecom. Kost 50 euro, maar als je in je gelijk gesteld wordt, waar je zo te zien wel van uit gaat, krijg je die 50 euro weer terug.markr75 schreef:Sinds januari van dit jaar heb ik een telefoonabonnement bij Tele2. In het begin leek het een mooie aanbieding maar na een half jaar kan wel gesteld worden dat schijn inderdaad bedriegt. In mei werd mijn verbinding afgesloten, dit omdat ik een factuur niet betaald zou hebben. Ik keek op de Tele2 applicatie die ik op mijn telefoon heb staan en hierin stond gewoon vermeld dat deze factuur betaald was. Vervolgens ben ik gaan kijken op de website. Toen ik hier inlogde op mijn account zag ik dat inderdaad de factuur van maart onbetaald was gebleven. Hierop ging ik zoeken op internet. Hier werd aangegeven dat, alvorens je verbinding wordt afgesloten, drie herinneringen worden verstuurd. Deze herinneringen heb ik echter nooit ontvangen. Ik besloot de klantenservice te bellen om navraag te doen naar de oplossing voor mijn probleem. Hier werd mij pas medegedeeld dat de informatie die in de applicatie wordt weergegeven kan verschillen van de informatie die op de website wordt weergegeven. Dit staat echter nergens in de applicatie aangegeven. Ook werd mij geadviseerd de rekening zo snel mogelijk te betalen en de automatische incasso van mijn laatste telefoonrekening af te wachten, hierna zou ik weer worden aangesloten. Dit opnieuw aansluiten zou echter drie dagen duren. Ik was hierover zeer ontevreden maar besloot hier toch maar genoegen mee te nemen gezien het feit dat de medewerker mij aangaf dat hier echt niets aan te doen was. Het heeft vervolgens 6(!) dagen geduurd voordat mijn verbinding hersteld werd en hierop besloot ik een klacht in te dienen over het voornoemde. Ik werd hierover binnen twee dagen teruggebeld door de klantenservice en zij gaven mij aan dat zij het voorval hadden onderzocht en van mening waren dat ik er inderdaad niets aan kon doen en dat ik op mijn volgende telefoonrekening een vergoeding van €5,- zou ontvangen. Toen ik vervolgens mijn telefoonrekening bekeek was er inderdaad een korting van € 5,- op de rekening in mindering gebracht. Tot mijn verbazing waren hier echter ook € 30,- heraansluitingskosten bij opgeteld, lekker korting geven is dat! Deze kosten werden overigens niet vermeld in het voorgaande telefoongesprek waarin mij de € 5,- korting werd toegezegd. Ik besloot hierop opnieuw een klacht in te dienen omtrent deze kosten. Ik werd door Tele2 hierover teruggebeld maar was niet in de gelegenheid om op te nemen. Hierop kreeg ik van Tele2 een sms met de tekst: ‘Beste klant, we hebben je een paar keer gebeld maar we krijgen je niet te pakken. Bel je ons?’ Kennelijk hebben ze bij Tele2 vaker last van het feit in de veronderstelling te zijn meermalen contact opgenomen te hebben terwijl dit niet het geval is. Toen ik vandaag de klantenservice belde kreeg ik van hen te horen dat zij er ook niets aan konden doen en dat het beslist was door de financiële afdeling. Met deze afdeling kon ik niet worden doorverbonden en ik kon hen tevens niet bellen. De kosten werden in rekening gebracht en daar moet ik het maar mee doen. Daar ik van Tele2 totaal geen medewerking krijg leg ik mijn klacht hier neer. Tele2 gaat namelijk op een schandalige manier om met zijn klanten en wanneer je er een klacht over wil indienen krijg je iemand aan de lijn die er ‘ook niets aan kan doen’. Dit zorgt er voor dat er geen andere opties meer over blijven dan een klacht op het internet te zetten
Houdt wel in gedachten dat de kosten voor het heraansluiten niet zijn bepaald bij het gesprek over de 5 euro vergoeding, hoewel het wel netjes was geweest om te melden. Zoals ik het lees was de 5 euro vergoeding voor het feit dat het heraansluiten langer duurde dan 3 dagen. De heraansluitkosten zijn vanwege de afsluiting door wanbetaling.
-
Tele2 Webcare
Re: Schandalige klantenservice Tele2
Hallo markr75,
Ik vind het erg vervelend om te horen dat het contact niet naar wens is verlopen. Wanneer je word afgesloten, betaal je altijd heraansluitkosten. Ik snap natuurlijk wel dat dit erg vervelend is. Ik zou graag even met je mee willen kijken wat er exact is besproken. Zou je mij de onderstaande gegevens in een privébericht willen sturen?
-NAW-gegevens
- klantnummer
- telefoonnummer
Ik zie je gegevens graag tegemoet.
Groetjes,
Su Ling
Ik vind het erg vervelend om te horen dat het contact niet naar wens is verlopen. Wanneer je word afgesloten, betaal je altijd heraansluitkosten. Ik snap natuurlijk wel dat dit erg vervelend is. Ik zou graag even met je mee willen kijken wat er exact is besproken. Zou je mij de onderstaande gegevens in een privébericht willen sturen?
-NAW-gegevens
- klantnummer
- telefoonnummer
Ik zie je gegevens graag tegemoet.
Groetjes,
Su Ling