Vanaf 29 april 2005 heb ik een abonnement bij Orange. Recentelijk heb ik besloten om mijn abonnement op te zeggen en terug te gaan naar T-Mobile, een provider waar ik altijd tevreden over was.
Nu is mij bij het aangaan van het abonnement verteld dat ik, wanneer ik dat zou willen, mijn abonnement zou kunnen verlagen naar een lager tarief na eerst zes maanden het afgesproken tarief betaald te hebben. Mede doordat ik toch al wilde opzeggen had ik het idee om mijn abonnement te verlagen naar het laagste Orange abonnement.
Na een aantal maal contact gehad te hebben met de klantenservice werd mij duidelijk gemaakt dat ik slechts 1 bundel per 6 maanden omlaag mag gaan.Meerdere malen is gevraagd aan de betreffende Orange medewerk(st)er of hij/zij mij kon vertellen waar deze regel vermeld staat, zonder resultaat helaas...Na verder zoeken op de Orange website heb ik het volgende gevonden:
Ik bel elke maand minder dan mijn bundel. Kan ik mijn bundel verlagen?
Ja, dat kan. Bel de klantenservice, 1200 met je mobiele telefoon of 06 28 500 777 met een vaste telefoon en wij regelen het voor je, want je kunt bij ons een abonnementsadvies krijgen op basis van je belgedrag. Bel je langer dan 6 maanden met Orange, dan kunnen we je gratis overzetten naar een lagere bundel. Bel je minder dan 6 maanden met Orange, dan betaal je hiervoor een afkoopsom.
Nu ben ik van mening dat in deze tekst niet staat dat ik eens per 3 maanden, nadat de eerste 6 maanden van het contract verstreken zijn, mijn abonnement mag verlagen maar dat dit onbeperkt mag. Hierover is dan ook een brief gestuurd naar Orange en die sturen de volgende reactie terug:
"U geeft aan dat dit niet in de door u genoemde tekst vermeld staat. Er staat echter ook niet dat het contract met meerdere bundels verlaagd mag worden. U bent van mening dat door het weglaten van bovengenoemde toevoeging de tekst niet volledig op onze site staat. Wij respecteren uw mening in deze en zullen dit doorgeven aan de desbetreffende afdeling."
Mijn vraag nu is: mag dit zomaar? Er zijn geen andere voorwaarden die gelden (deze "service" is niet opgenomen in de AV van Orange)?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Service van Orange
Re: Service van Orange
Ja, dit mag. Het gaat hier om een coulancebeleid, wat niet is vastgelegd in welke voorwaarden dan ook. Dat wil dus ook zeggen dat ze het ieder gewenst moment kunnen wijzigen (wat ook wel eens gebeurt, trouwens).
Overigens staat er nergens in de tekst dat het onbeperkt zou mogen.
Overigens staat er nergens in de tekst dat het onbeperkt zou mogen.