LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Sim-kaart gekopieerd door vreemde die op mijn kosten belt!
Sim-kaart gekopieerd door vreemde die op mijn kosten belt!
Ik heb een mobiele telefoon met een abonnement bij Telfort. Nu is er onlangs door iemand een soort kopie van mijn sim-kaart is gemaakt en die iemand heeft dus op mijn kosten gebeld, sms-en gestuurd e.d. Ik kreeg een rekening van 1600,-- euro (!!) voor nog geen maand tijd.
Op het 53 pagina's tellende rekeningoverzicht stonden allemaal betaalde sms-jes en een nummer 6666. Vermoedelijk heb ik per ongeluk een duister telefoonnummer gebeld (wat ik me dus niet meer kan herinneren) en hebben ze op die manier mijn sim-kaart gekopieerd.
Graag zou ik willen weten of er meer mensen zijn die dit probleem hebben (gehad) en wat zij hebben gedaan.
Op het 53 pagina's tellende rekeningoverzicht stonden allemaal betaalde sms-jes en een nummer 6666. Vermoedelijk heb ik per ongeluk een duister telefoonnummer gebeld (wat ik me dus niet meer kan herinneren) en hebben ze op die manier mijn sim-kaart gekopieerd.
Graag zou ik willen weten of er meer mensen zijn die dit probleem hebben (gehad) en wat zij hebben gedaan.
Re: Sim-kaart gekopieerd door vreemde die op mijn kosten belt!
Beste Thamar,
Ik heb hier wel eens van gehoord. In Spanje is er een criminele bende die zich daar bezig mee houdt. Hoe dat nou kan dat jou simkaart wordt gekopieerd dat weet ik niet??? Mij is het niet gebeurd.
Heb je wel die torenhoge rekening moeten betalen???
Zou ik nooit doen! Ik zou proberen om in de uitzending te komen van RADAR, gewoon naar CONTACT gaan in het hoofdmenu. Weet je of er nu ook misbruik wordt gemaakt van jou sim kaart!!!
Veel succes met jou probleem!!!
Ik heb hier wel eens van gehoord. In Spanje is er een criminele bende die zich daar bezig mee houdt. Hoe dat nou kan dat jou simkaart wordt gekopieerd dat weet ik niet??? Mij is het niet gebeurd.
Heb je wel die torenhoge rekening moeten betalen???
Zou ik nooit doen! Ik zou proberen om in de uitzending te komen van RADAR, gewoon naar CONTACT gaan in het hoofdmenu. Weet je of er nu ook misbruik wordt gemaakt van jou sim kaart!!!
Veel succes met jou probleem!!!
HAHA!
Prachtig dat Paultje hier in trapt, met open ogen ...
Hint: er kloppen een aantal dingen niet in dit verhaal. Zoek de onjuistheden
Prachtig dat Paultje hier in trapt, met open ogen ...
Hint: er kloppen een aantal dingen niet in dit verhaal. Zoek de onjuistheden
Wat een onzin! Een simkaart kan gewoon niet gekopieerd worden door het bellen naar een duisternummer. Trouwens als er met twee simkaarten gebeld word op het telfort netwerk, blokkeerd het systeem van telfort automatisch de aansluiting. Telfort heeft ook geen duokaart in het assortiment, dus dit is gewoon onmogelijk. 1600 euro in nog geen maand??? je eerste rekening krijg je pas tussen de 4 en 6 weken nadat je je abonnement hebt aangeschaft, waarschijnlijk is dit gewoon iemand die het boeltje probeert op te naaien!
Er is helemaal niets verzonnen in dit verhaal. Er zijn meer mensen die de dupe zijn (geweest) van dit soort praktijken en ik wil hier graag aandacht aan laten besteden zodat dit tot op de bodem uitgezocht wordt.
Kan ook alleen maar met zo'n K*T provider als Telfort, bij andere providers zou ik willen zeggen dat het een broodje aap verhaal is, maar bij telvord kan ik me het voorstellen.
Beste SNIPKIP,
Telfort is met een F en niet met een V zoals jij schreef (telvort)
Telfort is met een F en niet met een V zoals jij schreef (telvort)
Waar staat nou dat Thamar met Telfort belt dit kan net zo goed ook ORANGE, KPN en de rest zijn. EN TELFORT IS MET F
En ook niet met een d aan het eind. telForT
Het is Belford. Niet meer en niet minder.
Ik kan het verhaal van Thalmar bevestigen want het is mij ook niet overkomen.
Geplaatst op 05 Oct 2003 17:53 door Pauline
--------------------------------------------------------------------------------
Allemaal Telfort gasten
JULLIE ZIJN NIET SLIM!!!!
TELFORT ZUIGT
ORANGE RULZZZZZ!!!
IK HOOP DAT DIT DOORDRINGT!!!
Ga maar bij NEderlanders een onderzoek voeren om te kijken wie beter is Orange of Telfort en dan zul je zien dat Orange er altijd beter uitkomt
--------------------------------------------------------------------------------
Allemaal Telfort gasten
JULLIE ZIJN NIET SLIM!!!!
TELFORT ZUIGT
ORANGE RULZZZZZ!!!
IK HOOP DAT DIT DOORDRINGT!!!
Ga maar bij NEderlanders een onderzoek voeren om te kijken wie beter is Orange of Telfort en dan zul je zien dat Orange er altijd beter uitkomt
Nee hoor, het is GeldVort ....
wat een geleuter zeg. met d of t of v of f.
Het is gewoon: tel het fort.
Het is gewoon: tel het fort.
En jij hebt niks beters te doen?
TELFORT
TELFORT
Euhm? In de eerste regel?!? DuhWaar staat nou dat Thamar met Telfort belt
Ik heb een mobiele telefoon met een abonnement bij Telfort
Het kopiëren van SIM-kaarten is niet mogelijk zonder het waarmerkings-algoritme van de gsm-aanbieder en een geldige IMSI met bijbehorende Ki (IMSI codering). De IMSI is eenvoudig te achterhalen via een kaartlezer. De Ki is niet via de SIM-kaart opvraagbaar. Hetzelfde geldt voor het algoritme (alleen bekend bij de aanbieder, SIM-kaart leveranciers en Authentication Servers). Bovendien zijn de SIM-kaarten beveiligd tegen Differential Power Analysis (het uitlezen via het elektrische veld.