LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Simkaart/telefoon problemen Telfort

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
boonhead

Simkaart/telefoon problemen Telfort

Ongelezen bericht door boonhead »

Ik ben sinds jaar en dag blije klant van Telfort Mobiel.. eigenlijk al vanaf het moment dat het nog O2 hete.. Ik heb/had namelijk tot twee weken terug nog steeds een O2 simkaart.. Zo'n eentje die op 5 volt schijnt te werken..

Nou lijk ik al meerdere telefoons gesloopt te hebben met dit simkaartje (op 5 volt) aangezien nieuwere toestellen (die ik bij mijn verlenging bij Telfort heb gekregen) hier niet goed mee om kunnen gaan en een nieuw simkaartje nodig hebben op 3 volt.. Telfort weet dat soort dingen, ik als klant weet dit niet.. Kom ik nu pas achter terwijl mijn huidige toestel al weer naar de ** is; hij blijft vaak in een reboot loop hangen en kan maar sporadisch bellen.. internetten gaat vaak al helemaal niet meer.. :(

Nu had ik 2 weken geleden dus een nieuw simkaartje aangevraagd, en ze waren zo goed om die gratis te geven.. die heb ik vrijdag de 6de van juli laten activeren.. Midden in het gesprek met de Telfort medewerker die hem ging activeren werd mijn oude simkaart en dus mijn active telefoon connectie meteen ongeldig.. al was dat helemaal niet erg want mijn nieuwe simkaart zou nu moeten werken.. dacht ik..

Helemaal niks..

Ik vorige week maandag (9 juli) gebeld, ze zouden het binnen 5 werkdagen voor mij oplossen..
We zijn nu 1 week verder, en dus de beloofde 5 werkdagen verder, en nog steeds geen oplossing..

Naast dat ik al maanden loop te **-en met telefoons die steeds stuk gaan, uitvallen en in reboot loops vast blijven hangen vanwege een simkaart die al lang en breedt vervangen had moeten worden voor een simkaart van een nieuwere generatie.. kan ik nu echt helemaal niks meer.. niet eens een bankbetaling..

Ik heb vandaag een paar keer met Telfort aan de lijn gehangen maar niemand daar wilt iets concreets (toe)zeggen.. Ze verdienen gehoorlijk goed aan mij.. (hoogste klasse) ..plus dat ze al maanden vangen voor mobiel internet dat ik niet eens kan gebruiken.. maar ik heb het gevoel dat ik als klant ergens helemaal achteraan de lijn sta bij ze.. geen prio.. zo lijkt het..
Helaas geen uitzicht op een oplossing.. :(

belkostenwijzer
Contacteer:

Re: Simkaart/telefoon problemen Telfort

Ongelezen bericht door belkostenwijzer »

Hallo boonhead,

Wat lastig om te horen dat je niet kan bellen omdat je simkaart niet geactiveerd word.

Er is wel een oplossing hiervoor. Er zijn een aantal telfort winkels versprijd over nederland. De dichts bijzijnde kan je makkelijk vinden!

Je kan dus daar langsgaan en direct laten uitproberen in de winkel. Zodat je weer bellend de winkel uit kan lopen, en natuurlijk dat je probleem opgelost is!

Ik hoop dat je er wat mee kan! Succes en ik hoop dat je weer snel bereikbaar bent!

Groet, Belkostenwijzer

Linoge

Ongelezen bericht door Linoge »

Leuke reclame voor je website steeds.

Tip:

Gebruik spellingcontrole.

Telfort webcare
verified
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@boonhead,

Vervelend dat de activatie van uw simkaart niet is gelukt, mijn excuses voor het ongemak. Graag ben ik u hierbij van dienst. Maak in een privébericht uw naam, adres, woonplaats, 06-nummer, simkaartnummer (nieuwe simkaart) en uw e-mailadres aan mij kenbaar.

Laïla

Inge79

Ongelezen bericht door Inge79 »

Bij mij dezelfde problematiek.
Op dinsdag 10 juli wilde ik mijn nieuwe simkaart bij telfort activeren. Ik heb al een hele tijd een contract bij telfort en mijn simkaart werd er niet beter op dus de nieuwe is ter vervanging. Ik heb dit aan de telefoniste medegedeeld en gevraagd of ik direct weer kon bellen. Dit kon! Na de activatie deden beide simkaarten het niet meer. Ik belde terug en vroeg waarom hij het niet deed. De vrouw vertelde dat er al sinds vrijdag 6 juli een storing was of mij dit niet medegedeeld was. Op mijn vraag en nu? Kwam er een antwoord dat ik mijn oude simkaart de volgende dag weer kon laten activeren via de technische dienst.
De volgende dag heb ik gebeld met de technische dienst. Deze zei dat het activeren van mijn oude simkaart niet kon en hoe ik erbij kwam dat dit wel kon. Volgens deze mevrouw had ik dit verhaal zelf verzonnen, want volgens haar waren alle medewerkers ervan op de hoogte dat dit niet kon. Niet dus...
Daarna nog een aantal keren gebeld met de klantenservice, maar niemand kan een ander antwoord geven dan ze zijn ermee bezig. Afgelopen maandag nogmaals gebeld en toen boden ze een compensatie aan. Die compensatie ben ik al lang kwijt met het bellen naar telfort a 0,10 cent per minuut.
Tot op heden heeft Telfort nog steeds geen contact met mij opgenomen, wat ik wel verwacht bij zo'n langdurige storing. Ik wilde een klacht indienen via het klachtenformulier op de website, maar dit is vanwege een technische storing ook niet mogelijk :lol:
Al met al krijg ik geen antwoord op mijn vragen en ik vind de manier waarop ik door de technische dienst behandeld ben ronduit treurig en schandalig.
Telfort vermeldt op haar eigen website niet eens dat er een storing is.
En ook op dit forum doet Telfort het voorkomen alsof het een losstaand probleem is.
Al met al zit ik nog steeds met een telefoon die het niet doet en krijg ik ook niet de mogelijkheid om mijn belminuten enz op te maken voordat mijn nieuwe abonnement in gaat.

Telfort webcare
verified
Contacteer:

@Inge79,

Allereerst mijn excuses voor het ervaren ongemak. Dat u niet vrolijk wordt van deze situatie is goed voor te stellen. Graag bekijk ik voor u waar het mis gaat. Hiervoor heb ik uw naam, adres, woonplaats, 06-nummer, simkaartnummer (nieuwe simkaart) en uw e-mailadres nodig. In een privébericht kunt u deze gegevens aan mij kenbaar maken.

Daphne

Saja01

Ongelezen bericht door Saja01 »

Hallo,

Ook hier hetzelfde probleem, nadat ik mijn telefoon kwijt geraakt was en na blokkering van de oude een nieuwe simkaart kreeg op 6 juli, lukte het niet om de kaart te registreren. Ik ben inmiddels 5 á 6 telefoontjes verder en nog steeds werkt de sim-kaart niet. Van de klantenservice hoor ik steeds hetzelfde verhaal, dat er een technisch probleem is (inderdaad, staat niks van op de website) en dat er een reeks sim-kaarten is waarvan de nummers handmatig geactiveerd moeten worden. Dat verhaal hoor ik nu al ruim twee weken! Ondertussen schiet het geen steek op, de klantenservice zegt dat ze het hebben doorgegeven aan de technische dienst en daarna ben je het zicht kwijt. Het advies dat je krijgt, is om af te wachten tot het werkt. Ik vindt het te gek voor woorden dat het nu al bijna 3 weken duurt om een sim-kaart werkend te krijgen. Ik ben al heel lang een tevreden klant bij Telfort, maar hier wordt je toch wel treurig van, die tevredenheid is momenteel ver te zoeken.

Telfort webcare
verified
Contacteer:

@Saja01,

Het is goed te begrijpen dat u baalt van deze situatie, mijn oprechte excuses voor het ongemak. Graag help ik u verder. Maak in een privébericht uw naam, adres, woonplaats, 06-nummer, simkaartnummer (nieuwe simkaart) en uw e-mailadres aan mij kenbaar.

Laïla

boonhead

Ongelezen bericht door boonhead »

Een deel van mijn probleem met Telfort was overigens binnen 1-2 dagen gefixed nadat Telfort webcare in sprong. Twee dingen vind ik alleen nog steeds jammer.

1) Dat je pas serieus wordt genomen wanneer je online publiekelijk klaagt. (Wat is dit nou voor een business-model? Da's toch schadelijk voor je naam als het zo ver moet komen?)
Vervolgens willen ze graag dat je je verdere evaluatie over hun bij hunzelf doet. (ik heb de enquete niet gedaan.. sorry..)

2) Ik zit nog steeds met een hardstikke stuk toestel. Ze claimen verder dat ik wel gebruik heb gemaakt van internet.. maar ze kijken niet naar hoevaak mijn telefoon opeens uit hun netwerk verdwijnt en zich opeens weer met een nieuwe sessie aanmeld. Ik kan zo'n beetje 30 seconden tot 2 minuten gebruik maken van GPRS en daarna kan ik minstens een uur mijn telefoon niet meer gebruiken. (en da's al een hele verbetering met m'n oude 5 volt SIM-kaart)

En zoals ik de vorige keer al schreef: Dit fijne bedrijf Telfort/KPN laat iedereen met oude 5 volt SIM-kaartjes rond lopen waar nieuwe toestellen (die alleen 3 volt SIM-kaartjes echt goed ondersteunen) eerder vroeger dan later kapot van gaan. Ik heb al meerdere toestellen gehad (soms zelfs van het zelfde type) die zijn overleden door dit geintje. Ik denk niet dat Telfort/KPN hun verantwoordelijkheid gaan nemen voor hun onkunde/makken in het verleden. De filosofie bij Telfort/KPN lijkt te zijn dat een nieuw 3 volt SIM-kaartje hun geld kost, waar meerdere nieuwe telefoons aanschaffen alleen mij geld kost. Ik vind het schandalig/nalatig. Wat Telfort/KPN wel voor je doet is jou als ontevreden klant in een onpersoonlijke geautomatiseerde evaluatieproces in gooien.
Nog een maandje en dan loopt mijn contract af..
Geen zin in deze shizzle.

Gesloten