LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Simkaartfraude blijven bij telfort of overstappen?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ikke19821982

Simkaartfraude blijven bij telfort of overstappen?

Ongelezen bericht door ikke19821982 »

Het is een lang verhaal maar probeer het even in het kort op te schrijven.

Afgelopen week is mijn simkaart telefonisch bij Telfort opnieuw aangevraagd door iemand die zich voor doet als mij (in juni is dit ook al gebeurd)

Zaterdag is mijn simkaart via de klantenservice geactiveerd nadat de persoon die m aangevraagd heeft deze hoogstwaarschijnlijk uit m'n brievenbus heeft gehengeld of de postbode heeft opgewacht. De eerste medewerker van telfort heeft de verbinding verbroken toen de persoon die de simkaart wilde activeren niet de controlevragen kon beantwoorden. De tweede medewerker vond blijkbaar dat die persoon dat wel deed en deze heeft dus de simkaart geactiveerd.

Vanaf dat moment deed mijn telefoon niets meer!! Hier kwam ik achter doordat ik een beveilings sms van ING ontving omdat er een nieuwe simkaart in gebruik genomen was. Aangezien dit niet het geval was heb ik direct ING gebeld. Zij konden niet precies zien wat er fout was maar gingen dit direct uitzoeken ik zou erover terug gebeld worden.

Ik ben naar de telfort winkel gegaan en ben tussen 11.08 en 14.43 onbereikbaar geweest. In de winkel werd mijn vermoeden bevestigd dat het ging om simkaartfraude. De medewerker heeft de simkaart van die andere persoon geblokkeerd en mij een nieuwe gegeven nadat ik mijn rijbewijs getoond had.

Nu mijn vraag!!!!

Ik mag vanaf 1/12 verlengen. Is het voldoende om een nieuw nummer te nemen of zouden jullie overstappen naar een andere provider???? (welke??) Ben wel tevreden met het netwerk maar vind wat er gebeurd erg vervelend!

bprosman

Re: Simkaartfraude blijven bij telfort of overstappen?

Ongelezen bericht door bprosman »

In principe zou een nieuwe SIM kaart al voldoende moeten zijn. Ik zou meer energie stoppen in de controle vragen om die zodanig te maken dat de andere persoon daar absoluut niet achter komt en geen nieuwe aan kan vragen.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Als de vragen bij de klantenservice niet gesteld worden, kan je nog niets.

Wat ik me alleen afvraag is hoe TS een sms kan ontvangen op een niet meer actief zijnde simkaart. TS kreeg immers een sms toen de nieuwe simkaart geactiveerd werd. Op dat moment wordt normaalgesproken de oude gedeactiveerd.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Op dat moment wordt normaalgesproken de oude gedeactiveerd.
Kan wel, meestal pas als je het toestel "uit" gehad hebt is het pas echt actief.

ikke19821982

Ongelezen bericht door ikke19821982 »

Ik heb inderdaad energie gestopt in de controlevragen bij de klantenservice. Ik heb een klantenservicewachtwoord afgesproken zonder dat dit wachtwoord goed beantwoord is mogen ze de persoon niet verder helpen. Helaas nadat ik dit afgesproken heb nog twee keer moeten bellen en beide keren werd het wachtwoord niet gevraagd.

Hierdoor dus ook mijn twijfel...

Telfort webcare
verified

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@ikke19821982,

Wat vervelend dat dit is gebeurd, mijn oprechte excuses voor het ongemak. Graag help ik je hier verder bij en laat ik dit verder voor jou uitzoeken. Maak in een privébericht jouw naam, adres, woonplaats, 06-nummer, simkaartnummer en e-mailadres aan mij kenbaar.

Laïla

Gesloten