LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] simlock vrij toestel niet simlock vrij

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
brigitte100

simlock vrij toestel niet simlock vrij

Ongelezen bericht door brigitte100 »

omdat ik komende maanden veel in het buitenland ben, en geen zin heb om steeds mijn simkaart te wisselen, besloten een 2e toestel aan te schaffen bij T-mobile.

contact gehad met t-mobile, en een simlock vrij toestel gekozen, tevens de garantie gekregen
dat deze 100% simlock vrij was, niet dus

tijdens mijn verblijf in het buitenland t-mobile gebeld, maar de reactie was ver beneden peil,
namelijk dat dit niet hun probleem is

nu weer even terug in Nederland en contact opgenomen met t-mobile, en dan krijg je
te horen dat het toestel niet simlock vrij is, dus all about the money, liegen om te verkopen,
eenmaal erin getrapt kan je geen kant meer op

2 opties voorgesteld, of toestel terug nemen of toestel simlock vrij maken,
en beide opties wordt niet aan meegewerkt, simlock vrij maken zijn kosten aan verbonden,
en gratis optie is om het toestel dan maar een jaar weg te leggen want over een jaar zijn er
geen kosten meer aan verbonden

andere optie is het toestel terug nemen, maar deze is niet kapot dus ze nemen
hem niet terug, wat kan ik doen ????

ben nu in het bezit van een waardeloos toestel wat ik niet kan gebruiken
ik heb het idee dat er ook een 2e probleem aanwezig is en dat is het volgende:

het toestel is voorzien van branded informatie, en dit moet je unbranden zie ook:

http://www.goeievraag.nl/vraag/elektron ... ded.339326

ik wil gewoon van dit toestel af, gewoon eerlijk zeggen sorry er zit een simlock op
dan is het aan mij de keuze wel of niet aanschaffen, maar niet lopen liegen puur om
te verkopen

witte angora

Re: simlock vrij toestel niet simlock vrij

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat je er nog weinig mee kan, eerlijk gezegd. Op één ding na: daar geen toestellen meer kopen. Zou ik sowieso niet online doen, maar in de winkel, daar uit de verpakking halen, toestel controleren, ook met de sim er in, en als het niet goed is, sja...

Dan heeft de winkel een probleem.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

door witte angora » 21 mei 2014 12:03

Ik denk dat je er nog weinig mee kan, eerlijk gezegd. Op één ding na: daar geen toestellen meer kopen. Zou ik sowieso niet online doen, maar in de winkel, daar uit de verpakking halen, toestel controleren, ook met de sim er in, en als het niet goed is, sja...

Dan heeft de winkel een probleem.
Precies gewoon naar een echte winkel heeft zo zijn voordelen
Ik sluit mijn abonnement al vele jaren bij een telecomwinkel af(zijnde een ander dan de aanbieder).
Alle toestellen die ik daarbij kreeg waren simlock vrij,toestel wordt meteen gebruiksklaar gemaakt
en bij een niet werkende Phone krijg je direct een nieuwe geen gezeik van eerst weer terug moeten sturen.
Veelal bij de merk winkels zoals T-Mobile Vodafone Telfort krijg je een gesimlockte Phone met allerlei provider gerelateerde software.
Waarom een 2e toestel kopen bij T-Mobile(hoog risico op lock) er zijn aanbieders genoeg met goedkope simlock vrije, ook tweede hands veel voor weinig als het maar voor een paar maanden is.

gr Henk

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

brigitte100 schreef:omdat ik komende maanden veel in het buitenland ben, en geen zin heb om steeds mijn simkaart te wisselen, besloten een 2e toestel aan te schaffen bij T-mobile.

contact gehad met t-mobile, en een simlock vrij toestel gekozen, tevens de garantie gekregen
dat deze 100% simlock vrij was, niet dus

tijdens mijn verblijf in het buitenland t-mobile gebeld, maar de reactie was ver beneden peil,
namelijk dat dit niet hun probleem is

nu weer even terug in Nederland en contact opgenomen met t-mobile, en dan krijg je
te horen dat het toestel niet simlock vrij is, dus all about the money, liegen om te verkopen,
eenmaal erin getrapt kan je geen kant meer op

2 opties voorgesteld, of toestel terug nemen of toestel simlock vrij maken,
en beide opties wordt niet aan meegewerkt, simlock vrij maken zijn kosten aan verbonden,
en gratis optie is om het toestel dan maar een jaar weg te leggen want over een jaar zijn er
geen kosten meer aan verbonden

andere optie is het toestel terug nemen, maar deze is niet kapot dus ze nemen
hem niet terug, wat kan ik doen ????

ben nu in het bezit van een waardeloos toestel wat ik niet kan gebruiken
ik heb het idee dat er ook een 2e probleem aanwezig is en dat is het volgende:

het toestel is voorzien van branded informatie, en dit moet je unbranden zie ook:

http://www.goeievraag.nl/vraag/elektron ... ded.339326

ik wil gewoon van dit toestel af, gewoon eerlijk zeggen sorry er zit een simlock op
dan is het aan mij de keuze wel of niet aanschaffen, maar niet lopen liegen puur om
te verkopen
Voor € 10,00 maakt een marktkramer het toestel in orde :wink:

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Gaat het om een prepaid toestel of een volledig los toestel? Dat kan ik uit uw verhaal nergens op maken. Hoorde namelijk onlangs dat alle losse oftewel abonnement toestellen al een jaar of wat simlockvrij zijn geleverd. Voor prepaid toestellen geldt dit vooralsnog niet.

Maar u heeft dus een toestel welke u wegens de simlock niet kon gebruiken maar toch defect is geraakt? Ze hebben zo te lezen aangeboden het toestel terug te nemen, maar als het toestel door uw toedoen defect is geraakt gaat dat natuurlijk niet op.

Hoezo zou u trouwens uw toestel moeten unbranden? Dit staat los van de simlock of iets dergelijks, en staat trouwens toch ook los van de problemen?

Gesloten