LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Simpel informeerde mij niet goed over belplafond

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mariellekoek

Simpel informeerde mij niet goed over belplafond

Ongelezen bericht door mariellekoek »

Ik heb een abonnement voor mijn zoontje. We kwamen bij Hollands nieuwe vandaan en daar was gewoon op = op. Nu blijkt bij Simpel dat er gewoon over de belbundel heen gegaan kan worden en dat dit wordt doorberekend. Ik kreeg nu ineens een mail dat er 50 euro betaald moet worden. Ik ben vooraf niet door Simpel geinformeerd over dit plafond. Ik vind dat ze hierin misleidend en ondoorzichtig handelen. De medewerker was wel bereid om de kosten te halveren, maar het gaat mij er ook echt om dat ze hierin de consument misleiden. Ik sluit niet voor niks voor een vast bedrag een abonnement af. Bij Hollands Nieuwe moet je dan zelf actief opwaarderen, dat is eerlijker en transparanter. Mijn zoontje dacht dat zijn nieuwe bundel was ingegaan en heeft dus steeds op 3G gezeten, met deze kosten van dien...

rvjapio

Re: Simpel informeerde mij niet goed over belplafond

Ongelezen bericht door rvjapio »

Bij elk abonnement van Simpel staat een i van informatie. Daar staat:

'Het Plafond kan na de activatie van de simkaart ingesteld worden via Mijn Simpel.'

Op de website staat heel groot: 'Klik op het I-symbool voor meer informatie.'

U bent dus heel goed geïnformeerd, maar u wilde die info blijkbaar niet lezen. Ze zijn ook niet misleidend of ondoorzichtig. In tegendeel.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Is ook geen waarschuwings SMS ontvangen?
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... e-telefoon

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

16again schreef:Is ook geen waarschuwings SMS ontvangen?
Conform je eigen link hoeft dit pas rond de € 50,00 wat zoals TS stelt ook bij hem netjes gebeurde.
TS heeft zichzelf niet goed laten informeren en heeft niet gekeken naar de voorwaarden rond de dienst die hij afneemt en nu is het Simpel die hem heeft misleid omdat hij het niet vooraf heeft gevraagd maar een aanname heeft gedaan.

Verwijderd

Ongelezen bericht door Verwijderd »

mariellekoek schreef:Ik heb een abonnement voor mijn zoontje. We kwamen bij Hollands nieuwe vandaan en daar was gewoon op = op. Nu blijkt bij Simpel dat er gewoon over de belbundel heen gegaan kan worden en dat dit wordt doorberekend. Ik kreeg nu ineens een mail dat er 50 euro betaald moet worden. Ik ben vooraf niet door Simpel geinformeerd over dit plafond. Ik vind dat ze hierin misleidend en ondoorzichtig handelen. De medewerker was wel bereid om de kosten te halveren, maar het gaat mij er ook echt om dat ze hierin de consument misleiden. Ik sluit niet voor niks voor een vast bedrag een abonnement af. Bij Hollands Nieuwe moet je dan zelf actief opwaarderen, dat is eerlijker en transparanter. Mijn zoontje dacht dat zijn nieuwe bundel was ingegaan en heeft dus steeds op 3G gezeten, met deze kosten van dien...
Een belbundel heeft niet zoveel met 3G te maken. Hij heeft te veel gebeld.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

mariellekoek schreef:Ik heb een abonnement voor mijn zoontje. We kwamen bij Hollands nieuwe vandaan en daar was gewoon op = op. Nu blijkt bij Simpel dat er gewoon over de belbundel heen gegaan kan worden en dat dit wordt doorberekend. Ik kreeg nu ineens een mail dat er 50 euro betaald moet worden. Ik ben vooraf niet door Simpel geinformeerd over dit plafond. Ik vind dat ze hierin misleidend en ondoorzichtig handelen. De medewerker was wel bereid om de kosten te halveren, maar het gaat mij er ook echt om dat ze hierin de consument misleiden. Ik sluit niet voor niks voor een vast bedrag een abonnement af. Bij Hollands Nieuwe moet je dan zelf actief opwaarderen, dat is eerlijker en transparanter. Mijn zoontje dacht dat zijn nieuwe bundel was ingegaan en heeft dus steeds op 3G gezeten, met deze kosten van dien...
Heel aardig van Simpel dat ze zo coulant zijn, terwijl u zelf niet goed heeft gekeken. Het belplafond moet je zelf via mijnSimpel instellen met een zelf te kiezen maximaal bedrag boven het abonnement.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

mariellekoek schreef:We kwamen bij Hollands nieuwe vandaan en daar was gewoon op = op.
Dus? Omdat A iets doet wil dat toch niet zeggen dat B dat ook doet? Dat is zo mooi van een vrije markt, waar ieder bedrijf een propositie kan maken om een bepaald deel van de markt te bereiken.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

sylvesterb schreef:
Conform je eigen link hoeft dit pas rond de € 50,00 wat zoals TS stelt ook bij hem netjes gebeurde.
In die link wordt ook verwezen naar "gedragscode Transparantie Mobiel Datagebruik" . volgens deze dient bij 80 of 100% van bundelgebruik al SMS gestuurd te worden

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Het kan goed zijn dat er wel een sms is verstuurd, maar dat de zoon die heeft genegeerd. Of gewoon door is gegaan, omdat hij dacht dat er misschien weer nieuw tegoed was gekocht.

sylvesterb

16again schreef:
sylvesterb schreef:
In die link wordt ook verwezen naar "gedragscode Transparantie Mobiel Datagebruik" . volgens deze dient bij 80 of 100% van bundelgebruik al SMS gestuurd te worden
TS heeft het nergens over data, maar over de belbundel. En voor bellen geld de waarschuwing niet conform je eigen link.

Het grote gevaar van dit forum is mensen die aannames doen terwijl ze de informatie niet hebben.

Verwijderd

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Misschien tijd voor een titelfix? "Ik heb mij niet goed geïnformeerd over het belplafond van Simpel".

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Te meldt dat de zoon 3g bleef gebruiken, dan gaat het dus over datagebruik uit de belbundel.

sylvesterb

kweenie schreef:Te meldt dat de zoon 3g bleef gebruiken, dan gaat het dus over datagebruik uit de belbundel.
Gezien TS na het maken van het topic nooit meer online is gekomen is de vraag of zij datagebruik hiermee bedoeld of iets anders.

Gesloten