LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Simyo actie - simonly abonnement met telefoon

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
CeCeEs

Simyo actie - simonly abonnement met telefoon

Ongelezen bericht door CeCeEs »

In februari had Simyo een actie, waarbij je bij het afsluiten van een simonly abonnement een gratis telefoon kreeg.
Voor mijn zoon heb ik dit abonnement afgesloten, in de veronderstelling dat ik een simlockvrije telefoon zou ontvangen en deze zelf kon gebruiken, gezien t feit dat mijn zoon tevreden is met de telefoon die hij heeft.

In de actievoorwaarden werd nergens aangegeven dat het om een telefoon met een simlock zou gaan, wat mij ook niet logisch leek, een telefoon met simlock bij een sim only abonnement.

De telefoon blijkt dus wel voorzien van een simlock en ligt nu ongebruikt hier in de kast, omdat mijn zoon hem niet wil en ik hem niet kan gebruiken.
De reactie van de klantenservice is kort: u heeft deze telefoon van simyo gekregen en dus zit er een jaar lang een simlock op. Reuze goede service...

berndv

Re: Simyo actie - simonly abonnement met telefoon

Ongelezen bericht door berndv »

Juist bij een simonly abonnement lijkt het me meer dan logisch dat het een gesimlockte telefoon zal zijn. Anyway, je kan hier waarschijnlijk niets mee. Ook al krijg je het bij een simonly wil niet zeggen simlockvrij.

Als ik die redenering doortrek zou je bij een regulier abonnement, waar je meer voor betaald juist een gesimlockte moeten krijgen? En bij prepaid, waar je relatief minder voor kan betalen, afhankelijk van je gebruik, zou je ook simlockvrij moeten ontvangen.

Voor zover ik weet hoeven ze ook niet er bij te vermelden dat er een simlock op zit. Je krijgt de telefoon bij je abonnement, in de veronderstelling dat je deze bij je abonnement gaat gebruiken.

Heb je ook vooraf cntact opgenomen om dit vooraf na te vragen?

Mousy

Ongelezen bericht door Mousy »

Dit is heel normaal ze willen dat je eerst een jaar belt via hun en die telefoon en dan pas zullen ze hem simlock vrij maken, alsd hun genoeg verdient hebben.
Anders even naar een winkeltje gaan waar ze het kunnen kost vaak rond de 10 euro.

pima

Ongelezen bericht door pima »

ff googlen op tel.: merk type en simlock

Dominque

Ongelezen bericht door Dominque »

Het is inderdaad logisch dat je telefoon niet simlockvrij is, daar zit voor hun een reden achter, welke hier al op t forum is verteld.. Ik persoonlijk heb niet zo heel veel met de voor mijn gevoel 'B-merken'.. Ik heb laatst een sim only abonnement afgesloten bij KPN en ben hier persoonlijk heel erg tevreden over.

Mvg Dominique

Gesloten