Meer dan 2 maanden geleden heb ik een KPN mobiel abonnement afgesloten (SIM only) in een KPN winkel. Met name, omdat ik had vernomen van mijn man dat de klantenservice van KPN tezamen met zijn stelling dat het KPN mobiele netwerk kwalitatief beter is dan de meeste andere provider netwerken. Zijn kennis is gebaseerd op 'van horen zeggen' en de laatste tijd is hij daar, door eigen ervaring, ook van terug gekomen.
Nadat mijn 1e bezoek aan de KPN winkel, wat ook al niet vlekkeloos verliep, zou ik binnen 4 weken een brief thuisgestuurd krijgen met een simkaart en verdere activatiecode. Na 4 weken maar naar de KPN klantenservice om te bellen. Daar verwijzen zij mij door naar de winkel. De winkel zegt dat alles okay is met de aanvraag en het papierwerk, etc., etc. Kortom na 3x winkelbezoek en 3x telefoonavonturen wordt ik weer naar de winkel gestuurd!
En zorgen enige uitleg over sorry; erg onredelijk en onfatsoenlijk. Misschien zijn ze niet meer de kwaliteitsleverancier waar men vroeger van sprak... Zoekende op het internet en deze forum leert dat er veeeele mensen klachten hebben over slechte klantenpraktijken en gebrek aan overzicht en coördinatie. Best jammer eigenlijk, maar misschien is de klant bij hen geen koning meer. Ach ja, gelukkig is er genoeg andere keus voor de consument.
Als ik binnenkort niets van ze hoor, dan zullen mijn man en ik beiden onze abonnementen opzeggen en naar een concurrent gaan. Vrienden van ons hebben dezelfde klacht, dus misschien gaan we hen wel naar dezelfde (toekomstige) concurrent van KPN sturen.