LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte behandeling door SMARTCARE

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Jeroeng87

Slechte behandeling door SMARTCARE

Ongelezen bericht door Jeroeng87 »

In de maand januari 2013 heb ik een reparatie laten uitvoeren door smartcare.
Deze reparatie was nodig aan mijn mobiele telefoon (HTC One) vanwege een kapot beeldscherm.
Ik heb deze reparatie laten uitvoeren omdat ik in het bezit ben van een lease toestel van HI.
De rekening voor deze reparatie was € 218 euro.

Eind mei 2013 zag ik dat mijn beeldscherm los kwam van de behuizing van het toestel.
Ik heb hierop gelijk contact opgenomen met HI, deze verbonden mij door naar smartcare.
Smartcare gaf aan dat dit mankement onder de garantie termijn viel en dat ik mijn toestel de volgende dag zou worden opgehaald.

Nadat de koerier het de eerste keer lief afweten werd mijn toestel de tweede keer wel opgehaald. Ik ontving van de koerier een leentoestel (samsung mini) dit toestel loopt steeds vast en op dit moment kan ik alleen bellen.
Vanaf dat moment heb ik niks meer gehoord van smartcare, echter kreeg ik na een verloop van tijd een prijsopgave in mijn mailbox.
In deze prijsopgave stond dat mijn toestel in/ uitschakel problemen had en dat de diagnose van smartcare was valschade.
Dit leek mij vreemd omdat ik mijn toestel niks markeerde (behalve dat het beeldscherm los kwam) toen ik hem opstuurde.
Ik heb daarom contact opgenomen met smartcare en gevraagd waarom ik een prijsopgave kreeg, het antwoord was "u heeft uw toestel laten vallen, dus moet u gewoon betalen". Die zelfde de dag heb ik weer gebeld en kreeg ik als antwoord: "u heeft allemaal krassen op u beeldscherm zitten en u moet gewoon betalen". Hierop volgend heb ik nog een keer gebeld en toen was het antwoord: "uw garantie termijn is verlopen, u moet gewoon betalen".

Hierop volgend heb ik een klacht ingediend bij HI, binnen 2 dagen werd ik teruggebeld door iemand van smartcare afdeling klachten en escalaties. Deze mevrouw belde op dat moment niet gelegen waarop ik heb gevraagd of ze misschien een andere dag terug kon bellen. Vanaf dat moment was het stil, daarom belde ik zelf naar smartcare met de vraag hoe nu verder.

Op 12 juni 2013 kreeg ik een vriendelijke mevrouw aan de lijn die mij vertelde dat ze het ging oplossen. Nadat ik ongeveer 16 min in de wacht had gestaan kwam ze met een oplossing "u krijgt van ons een nieuw toestel". Mijn collega neemt morgen contact op met een HI winkel bij u in de buurt om te vragen of het toestel op voorraad is, zo ja kunt u hem daar ophalen. Morgen 13 juni wordt u gebeld en krijgt u een mail over de verder afhandeling. Op het moment dat ik dit te horen kreeg was ik zo blij als een klein kind.

Zoals gebruikelijk werd het stil aan de kant van smartcare.
Tot dat ik zelf ging bellen:

13 juni gebeld met smartcare antwoord: u wordt morgen terug gebeld.
14 juni gebeld met smartcare antwoord: u wordt morgen terug gebeld.
17 juni gebeld met smartcare antwoord: u wordt morgen terug gebeld.
18 juni gebeld met smartcare antwoord: deze persoon is vanaf 12 uur in dienst hij beld u als eerste terug.
18 juni gebeld met smartcare (16:30uur) antwoord: Tussen 18:00uur en 19:00uur wordt u terug gebeld door Danny dit beloof ik u.
18 juni gebeld met smartcare (19:00uur) antwoord: Danny heeft dienst tot 21:00uur hij belt u voor die tijd terug.
18 juni gebeld met smartcare (20:55uur) antwoord: sorry Danny is al naar huis, wij bellen u morgen terug.
19 juni gebeld met smarcare antwoord: nee sorry u wordt morgen terug gebeld.

Op dit moment weet ik niet meer wat ik kan doen.
Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd, ik heb een leentoestel gekregen van HI alleen deze functioneert niet naar behoren (ik kan alleen bellen).

Heeft iemand een idee wat ik kan doen?

https://forum.www.hi.nl/reparatie-and-d ... #post82587

devious

Re: Slechte behandeling door SMARTCARE

Ongelezen bericht door devious »

een shovel huren en dan heerlijk door de winkel rossen. "En morgen komt er iemand om het allemaal in orde te maken"...

Hi-Webcare

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Hi Jeroen,

Dat je telefoon kapot is gegaan is natuurlijk enorm vervelend . Daarbij worden er afspraken met jou gemaakt die niet na zijn gekomen. Dit is niet netjes en zeker niet de bedoeling. Het spijt mij heel erg dat dit zo is verlopen.

Samen met mijn collega's heb ik dit besproken. Uit dit gesprek bleek dat mijn collega Tarik al voor jou bezig is via het Hi Forum. Hij zal zijn best doen om dit zo netjes mogelijk voor je op te lossen.

Groetjes,

Christy
Hi Webcare
Je kunt je vraag ook stellen op hi.nl/forum

Jeroeng87

Ongelezen bericht door Jeroeng87 »

Ik snap dat het jullie heel veel spijt, alleen schiet ik hier niks mee op.
Dit duurt nu al een tijd dat ik steeds het initiatief moet nemen alleen heeft smartcare een oplossing aangedragen.

Daarnaast kreeg ik vandaag te horen dat ik de prijsopgave (€216 euro) gewoon moet betalen anders zou ik geen nieuwe telefoon krijgen. Ik krijg het gevoel dat smartcare zijn afspraken niet wilt nakomen.
De ene dag bevestigen medewerkers van smartcare dat de reeds gemaakte afspraak bestaat en de dag erna weet niemand ergens van af.

Ik vind het jammer dat dit zo moet gaan, ik ben een trouwe klant van hi.
Alleen weet ik op dit moment nog niet of ik dat nog blijf.
Ik raad dan ook een ieder aan om nog een abonnement af te sluiten bij HI.nl en dit alleen vanwege het feit dat jullie zaken doen met smartcare.

devious

Tarik?

kss

Ongelezen bericht door kss »

is een hi Moderator
6.248 Reacties
Hi Jeroen,

Dat is zeker goed nieuws. Ik kan me voorstellen dat je graag zo snel mogelijk een nieuwe telefoon wilt. Ik heb contact opgenomen met SmartCare om na te vragen wat er nu gaat gebeuren. Ik begrijp dat je vandaag gebeld hebt en bent doorverbonden met SmartCare. Je wordt vandaag teruggebeld door een medewerker van SmartCare die je meer kan vertellen over deze situatie. Ik heb ook begrepen dat je een nieuwe HTC One gaat krijgen, maar het is niet duidelijk wanneer dit je deze krijgt. Daarvoor wod je vandaag nog gebeld. Ik hoop zo snel mogelijk natuurlijk. Laat je me het weten als je de nieuwe HTC One hebt ontvangen?

Groetjes,
Tarik
als je verplichtingen hebt, kun je die tot die tijd opschorten (schriftelijk laten weten en tot de waarde van het toestel) of als ze het niet 1 maand leveren of binnen 2 maanden de waarde vergoeden, vorderen via een incassoburo.

devious

Ja, dat begrijp ik.

Ik ken echter ook een Tarik en die werkt ook bij HI...ben benieuwd of dat dezelfde is...

kss

Ongelezen bericht door kss »

geen idee, misschien werkt die nu wel bij de LO(O), onkruid wieden in het bos, nadat ie de LAAN is uitgestuurd door zijn ongeoorloofde bevestiging.

:mrgreen:

devious

daS NT te hopen voorem... :mrgreen:

Gesloten