LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte service van T-Mobile en BelCompany

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Met een K

Slechte service van T-Mobile en BelCompany

Ongelezen bericht door Met een K »

Ik heb 3 weken geleden een T-Mobile abbonnement afgesloten met een nieuw nummer. Het chipkaartje is terplekke bij de BelCompany in de telefoon geplaatst en gaf toen een melding van een leesfout van de chipkaart, hoewel daarna toch contact met het netwerk werd gevonden was alles in orde volgens de verkoper van de BelCompany.
De volgende dag zat het me toch niet lekker en ben terug gegaan, waarna ze nogmaals hebben gekeken en bij het aanzetten van de telefoon bleef de meldingsfout van de kaart verschijnen, hoewel er daarna toch gewoon mee gebeld kon worden. Dus niets aan de hand en nu 3 weken later blijft de meldingsfout in het scherm staan en ik kan nu helemaal niet meer bellen met de telefoon.
BelCompany verwijst me door naar T-Mobile en als ik T-Mobile bel dan zeggen ze dat ik een nieuwe chipkaart nodig heb en brengen hiervoor € 15,- in rekening en dit geintje duurt weer weken voordat ik 'm binnen heb. Intussen kan ik niet bellen terwijl de rekening nog doorloopt ook. Ik krijg geen service niets! Ik kan de rekening nog betalen OOK!
Als ik de hele situatie voorleg en probeer uit te leggen hoe de vork in de steel zit, trekt T-Mobile gewoon de schouders op en zegt dat dat de enige manier is nadat ze tot 3 keer toe de telefoon erop hebben gegooid. De schoften!! Ook van BelCompany vind ik dit te schofterig voor woorden dat ze deze problemen gewoon bij de klant in de schoenen schuiven.
IJSsssssssskoude douche voor beide bedrijven.
Juridische klachten zijn in aantocht, want dit laat ik niet over m'n kant gaan.

Info

Re: Slechte service van T-Mobile en BelCompany

Ongelezen bericht door Info »

Hallo Met een K,

Ik zou je aanraden even een andere SIM in het toestel te proberen en jouw simkaart even in een ander toestel te stoppen. Aan een SIM kaart die kontakt maakt met het netwerk kan namelijk niks mis zijn, ik vermoed dat het hier om een toestel probleem gaat.
Het is logisch dat T-Mobile een nieuwe sim in rekening brengt als deze eerder gewoon functioneerde. SIM kaarten groeien namelijk niet aan de boom en kosten nu eenmaal geld.( Veel meer trouwens dan de 15,- euro die ze u ervoor rekenen)Daarom het advies:
Ga even langs de winkel, laat een kruistest uitvoeren en als blijkt dat het toch aan de SIM ligt, vraag een nieuwe aan. Kost 15,- en 6 werkdagen, maar dan ben je in ieder geval weer in de lucht. Ligt het aan het toestel, dan moet je de reparatieprocedure in.
Mvg.
Info

Simon

Ongelezen bericht door Simon »

Ik weet niet of het aan T-Mobile ligt of aan Bel Company, (of beide) maar bij Vodafone City Point kreeg ik onlangs bij een niet-functionerende sim-kaart direct a la minute een nieuwe sim kaart. Direct klaar voor gebruik, niet moeilijk doen. De kosten? Geheel gratis.

info

Ongelezen bericht door info »

Bij T-Mobile wordt een DOA (Defecte SIM bij aankoop) ook natuurlijk kostenloos vervangen. Als een SIM kaart het eenmaal gedaan heeft (aangemeld is geweest op het netwerk)komen die kosten pas. Het komt namelijk niet voor dat een SIM er uitzichzelf mee ophoudt, dit komt altijd door beschadiging van de SIM. ( Door de klant of door het toestel)Laat dus ALTIJD het toestel checken als een SIM er mee stopt, het kan zijn dat het toestel deze 'opblaast'.

Scummie

Ongelezen bericht door Scummie »

Gaat het om een Siemens S55 of C55??

Als dat het geval is. Siemens is bezig met oplossing hiervoor.

Onzin

Ongelezen bericht door Onzin »

Wanneer je simkaart niet goed is, een fout dus van T-Mobile moetje dat nietop de winkel afreageren.
Wanneer de telefoon kapot is, wat je dus kunt testen door de sim in een andere telefoon te stoppen, weet je zeker wat er aan de hand is en zal de winkel waarschijnlijk wel willen en kunnen helpen.

En als het echt aan de sim ligt kun je een klachtenbrief naar T-Mobile sturen en zullen ze je waarschijnlijk wel tegemoet komen. Het is hun fout NIET die van BelCompany.

Onzin

Ongelezen bericht door Onzin »

Wanneer je simkaart niet goed is, een fout dus van T-Mobile moetje dat nietop de winkel afreageren.
Wanneer de telefoon kapot is, wat je dus kunt testen door de sim in een andere telefoon te stoppen, weet je zeker wat er aan de hand is en zal de winkel waarschijnlijk wel willen en kunnen helpen.

En als het echt aan de sim ligt kun je een klachtenbrief naar T-Mobile sturen en zullen ze je waarschijnlijk wel tegemoet komen. Het is hun fout NIET die van BelCompany.

Simon

In een grijs verleden was ik nog klant van Bel Company. Ik had per ongeluk mijn SIM kaart in mijn telefoon laten zitten toen deze ter reparatie werd opgestuurd. Mijn fout, ik wist dat die eruit moest. Bij terugkomst SIM kaart dus pleitte. Nu kent (kende) men bij Bel Company één servicegerichte medewerker, die mijn zonder meer een nieuwe (gratis) SIM kaart ter beschikking stelde.
Het kan dus wel.

Bovendien is BC de tussenhandel en kunnen ook ZIJ contact opnemen met T-Mobile om een nieuwe sim kaart te mogen leveren (kosteloos). Ze verdienen immers genoeg op al de 1 en 2 jarige contracten. Dan mag men ook wel wat service verlenen.

Scummie

Nogmaals "Met een K" Als het om een siemens gaat S55 of C55.. Kan T-mobile en BC er niets aan doen..

Het is al bekend bij Siemens en ze zullen dit verhelpen met bv. een software update.

aan Simon

Ongelezen bericht door aan Simon »

Simon,

Een winkel kan natuurlijk NOOIT voor een klant een SIM kaart bestellen. Sim kaarten worden uit fraude overwegingen alleen verstuurd naar de adressen van klanten bekend bij de providers. De aanvraag kan natuurlijk ook NOOIT gedaan worden door een derde, zou toch mooi zijn als ik voor mijn buurman een simkaart aan kon vragen......en die naar mijzelf op kon laten sturen (!) Sim kaarten zijn ook alleen kostenloos als deze nooit gefunctioneerd hebben (zie mijn eerdere post) en de winkel kan hierin niet bemiddelen. De winkel komt alleen in dit verhaal naar voren als het toestel defect zou zijn en sim-lock vrij (geleverd door de winkel zelf en niet door de provider), dan moet de winkel het reparen. In ALLE andere gevallen moet de klant dit ZELF regelen met de provider. Een kruistest en een telefoontje naar de klantenservice lossen dit zo op...

Simon

Kennelijk zijn mijn ervaringen in deze dan toch anders. Misschien heeft e.e.a. wel te maken met hoeveel geld je maandelijks aan vodafone e.a. betaald of je al dan niet kosteloos een SIM Kaart krijgt.

Alleen BEN heeft mij ooit bij een defect een SIM Kaart opgestuurd. Bij Vodafone heb ik zowel bij BC als bij het City Point meedermalen een nieuwe sim kaart a la minute gekregen. Men stuurt dan een fax naar Vodafone dat ze een nieuwe sim kaart hebben verstrekt enz.

Het lijkt me dat ik hier met iemand uit de branche te maken heb. Je zult dan wel gelijk hebben, en is het de normale gang van zaken dat je bij een defecte SIM kaart de klantenservice belt, en dat je forse kosten betaald en dagen moet wachten op een nieuwe SIM.
Mijn ervaring is alleen iets anders. O en het ging niet om bestellen maar om direct in orde maken; toch iets anders.

Gr. Simon

info

Hai Simon,
Zoals ik in mijn eerdere post al zei, is het inderdaad normale procedure dat een SIM kaart door de klant zelf aangevraagd moet worden. Hoe ze het bij Vodafone doen weet ik niet, maar het lijkt me uit fraude oogpunt niet wenselijk dat dealers simkaarten voor klanten aan kunnen vragen. Dealers zijn namelijk helaas ook niet altijd helemaal zuiver, maar het zou kunnen omdat Vodafone eigen winkels heeft, en T-Mobile niet. Dit zie je dan inderdaad weer terug in de abo. kosten. Zoals ik ookal gezegd heb is het zo dat SIMkaarten er niet zomaar mee ophouden, maar dit gebeurt meestal door toedoen van de klant. Er zit geen garantie op een sim en net als bij ieder ander product zonder garantie en wat kapot gaat door eigen toedoen moet men zelf de kosten dragen. T-Mobile biedt naar mijn weten wel de service aan zakelijke klanten met meerdere aansluitingen om blanco SIMS opvoorraad te hebben waarbij dan bij een gestolen of defecte sim de nrs aangekoppelt kunnen worden. Dit is dan inderdaad een service vershcil als Vodafone dat voor alle klanten doet, maar dat is dan wederom een kwestie van duurdere abo's.

Mvg.
Info

Simon

Het is duidelijk dat er verschillend word omgegaan met het aanvragen van SIM kaarten in verschillende situaties en aanbieders.

Ik hoor van iedereen dan T-mobile zo goedkoop is, je schrijft het ook in je bericht.
Ik heb eens de tarieven vergeleken.
Ik heb nu 180 belminuten en 75 smsjes
Daarvoor betaal ik per minuut: € 0,16
Per SMS: € 0,11

Als ik naar T-Mobile over zou stappen (150 belminuten abonement en 80 smsjes) betaal ik:
Per minuut: € 0,15
Per SMS: € 0,10

Ik betaal per maand meer: € 2,55.

€ 2,55 heb ik wel over per maand voor een kwalitatief veel beter product. o.a. heeft Vodafone WEL landelijk bereik.

Ieder natuurlijk zijn eigen keuze welke provider die kiest. Ik ben gelukkig met Vodafone, en het prijsverschil blijkt nogal klein. In ieder geval bedankt voor je reacties.

Gr. Simon

?

Ongelezen bericht door ? »

Simon,

1> je vergelijking klopt niet helemaal. Een Vodafone 180 abo kost Eur 29,50 + 30 cent voor extra belminuten (vodafone mobiel 20 cent per minuut). Een T-Mobile 150 kost Eur 22,50 plus 15 cent per minuut extra. Het verschil is dus ook afhankelijk van je belgedrag

2> Alle netwerken hebben landelijke dekking. En allemaal hebben ze hun dekkingsgaten: van Vodafone kan ik er zo minimaal 3 opnoemen.

a-ha

Ongelezen bericht door a-ha »

de enige die alleen via klantenservice werkt is naar mijn weten T-mobile. Kpn gaat via MOL, vodafone via Distributiesupport,O2 via simswap formulier en Orange gaat ook via winkel (en form). niet te vergeten Debitel neemt order ook via winkel aan.

Simon

1> daar heb je gelijk in. Ik kokm echter niet vaak/bijna nooit boven 180 minuten uit

2> Landelijke dekking bestaat voor mij uit meer dan een minimaal aantal spreepjes op her display.
Inderdaad, als je per trein van Utrecht naar Amersfoort gaat heb je midden in de bossen heel even geen bereik meer.

Ook op de veluwe zijn plekken zonder bereik.

Met ben was het (in ieder geval in 2000) niet mogelijk om
- In mijdrecht te bellen
- Op de lowlands terreinen te bellen
- In Almere Buiten te bellen

?

Ongelezen bericht door ? »

Simon,

Landelijke dekking is officieel, dus voor het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, 95% demografisch outdoor. In normaal Nederlands: 95 procent van de bevolking moet thuis _buitenshuis_ kunnen bellen. Overigens heeft Ben / T-Mobile in de loop van 2000 een enorme inhaalslag gemaakt. Het netwerk is nu sterk verbeterd ten opzichte van 1999 en begin 2000.

Altijd en overal dekking, dus 100,0 procent, is onmogelijk. Niet alleen vanwege commerciele overwegingen (een netwerk is gruwelijk duur), maar ook vanwege technische overwegingen. Het kan gewoon niet.

Scummie

Zelfs KPN heeft geen 100% dekking en Vodafone ook niet.
Het eerste mobiele netwerk wat 100% dekking heeft, moet nog uitgevonden worden.

Veluwe geen dekking.. Lijkt me logisch. Zoals ? al aangaf is een netwerk erg duur en op de veluwe is niet echt winst te behalen, tenzij de herten en vossen kunnen bellen...

Ook is het zo dat eerst dichtbevolk gebied prioriteit heeft boven een stuk heide gebied.

Simon

De test is dit weekend als ik met een groep op vakantie ga in de duinen.

Ik durf er nu al op in te zetten dat de Ben-ners en dutchtoners geen of geen goed bereik hebben.

We hebben het dan over het gebied tussen haarlem en zandvoort, redelijk dichtbevolkt dus.

Maandag volgt hier de uitslag van de grote test. Voor het laatst uitgevoerd in aug. 2001. Ben en dutchtone lieten het ernstig afweten in het zelfde gebied.

info

Hallo Simon,

Sorry, maar dit is echt te treurig voor woorden....Ten eerste: Natuurlijk kan je altijd wel ergens slecht bereik vinden. Ik kan ook in een bunker 20 meter onder de grond, hartje amsterdam, gaan kamperen en dan gaan zeuren dat ik niet kon bellen...En ten tweede: Wat is er in vredesnaam zo belangrijk dat jij er op je vakantie in de duinen en op de heide in de Veluwe ervoor bereikbaar moet zijn ? Laat dat ding gewoon lekker thuis en geniet van je vakantie, dan hoef je je er ook niet druk over te maken...

Mvg.
Info

Gesloten