Beste forumgenoten.
Ik heb op 22 februari een Blackberry Bold 9900 gekocht via used products purmerend. De eerste weken deed hij t redelijk, los van de meldingen dat hij zichzeld elk half uur opnieuw wilde opstarten i.v.m werkgeheugen en hij binnen 3 uur leeg was. Nadat mijn garantie van een maand(met 3 dagen) over is stopt mijn toestel er mee, werkt hij zonder lader zolang ik hem niet aanraak, maar als ik bel/ping/wapp is hij binnen 10 minuten leeg. De dag dat dit voor t eerst gebeurde meteen terug gegaan richting used products(leiden, omdat ik toevallig in de buurt was). Probleem uitgelegt maar word nieteens naar mijn telefoon gekeken en meneer zegt 'klinkt als een probleem met de accu, waarop wij geen garantie bieden maar u kan wel naar uw provider gaan'. Ik bel mijn provider(waar ik een abbo met ander toestel bij heb) die zegt mij dat onderzoek minimaal 50 euro gaat kosten en dan komen reparatie kosten er nog bij. Eergister toch naar langs een expert geweest die letterlijk 30 seconde naar mijn toestel keek en zei dat het een gevaar was om die batterij nog langer te gebruiken en/of op te laden. Gister used products purmerens weer gebeld die mij verteld dat mijn toestel door hun test is gekomen, en hun sowieso geen garantie op accu's bieden en mijn garantie van een maand over is. Ik een nieuwe accu en oplader moet kopen(omdat ik een samsung oplader bij een blackberry kreeg wat volgens de used products medewerker het ook kan veroorzaken terwijl ze me zelf de oplader bij de telefoon hebben geleverd)... waarop ik een beetje research gedaan heb en zie dat bij veel mensen het probleem niet verholpen is met een nieuwe accu maar bij opsturen naar de provider het toestek zelf vaak defect bleek te zijn. Dus ik wil gewoon niet nog meer investeren in deze telefoon zonder de garantie dat hij het dan wel doet. Gisteravond nog met een andere used products medewerker gewhatsappt(wie een vriend van mij) En hij zegt me dat hij het lullig vind, met zijn baas gepraat heeft, het toestel getest is voor verkoop en dit ongelukkig voor mij is, waarop ik zeg als dit jullie norm van testen is denk ik dat ik hem terug op fabrieksinstellingen zet en hem terug brengt naar een ander filiaal met n smoes, waarop ik als antwoord krijg dat ik hem beter op marktplaats kan zetten omdat ik daar meer geld terugkrijg voor mijn toestel waarop ik weer zeg maar dan zou ik mensen gelijk geven als binnen een week mijn ramen ingegooit worden.
Samenvatting: Koop telefoon voor 1/3 duurder dan marktplaats zodat ik service verwacht en verwacht dat mijn toestel getest/gebruiksklaar is, 3 dagen na het aflopen van mijn garantie stopt het toestel ermee, vervolgens meld used products me dat het kan komen door het gebruik van verkeerde lader(die ze zelf hebben bijgeleverd en dat ik een nieuwe accu/oplader moet kopen)
Hun staan in hun gelijk want mijn garantie was 3 dagen over tijd toen het toestel ermee stopte maar de rede dat ik bij hun heb gekocht voor een achterlijk bedrag is omdat er met grote letters staat dat elk toestel getest is maar dit toestek ver van zijn verwachtingen doet... Wat zijn nu mijn opties? Moet ik hem op fabrieksinstellingen zetten doen alsof mijn neus bloed en hem voor 40-60 euro terugverkopen aan used products of is er een andere manier waarop ik dit op kan lossen zonder gelijk €115 in de min te staan.
Groet Leroy.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slechte service van used products.
Re: Slechte service van used products.
nou
Klopt in mijn ogen geen barst van. Ik zou er niet eens iets kopen. Zelfs de Action is op deze manier een kwaliteitswinkel...algemene voorwaarden schreef:GARANTIE BEPALINGEN
U heeft (uitsluitend op vertoon van de aankoopbon) een maand garantie op uw aangekochte product. Dit houdt in dat indien het product niet goed functioneert, onze technische dienst dit zal trachten te verhelpen. Lukt dit niet dan kunt u het ruilen tegen een vergelijkbaar product, of ontvangt u een tegoedbon.
Op Cd’s, Dvd’s, Games, computersoftware, speakers, (brom)fietsen, mobiele telefoons en accu’s geven wij geen garantie. Deze producten kunnen uiteraard uitvoerig in onze winkels beoordeeld worden.
Dit zijn standaard bepalingen; per winkel kunnen er enige verschillen zijn.
Re: Slechte service van used products.
Inderdaad het staat er mooi maar ze komen het niet na, mijn vriendin heeft weleens een telefoon ingelevert(samsung galaxy 1 +sd kaart en samsung lader) 17.50 voor gehad en hij deed hem aan en daarna vroeg ie wat we ervoor wilde hebben dus als hij op de zelfde manier dees weer terug neemt is het lullig voorde volgende maar zie ik in ieder geval een klein deel van wat ik betaald heb voor deze telefoon terug.