LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] sluwe praktijken

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jklaassen

sluwe praktijken

Ongelezen bericht door jklaassen »

Ook mijn ouders kennen inmiddels de organisatie Pritell.
Mijn vader heeft door de gladde "peptalk" van een sluwe (deur)verkoper een handtekening gezet voor een abonnement.
Er werd geen afschrift van ondertekening of andere papieren achtergelaten waarop gereageerd kon worden. Mijn vader wist alleen te vertellen dat het iemand van KPN was. Niet dus ! Het reageren binnen 8 dagen was dus onmogelijk.
Nadat de schriftelijke bevestiging van het pritell abonnement ontvangen was, heb ik direct een brief gezonden met opzegging van het betreffende abonnement en met de mededeling geen enkel bedrag aan kosten te willen betalen.
Kreeg vervolgens binnen één dag een schriftelijke reactie dat abonnement was beeindigd. De kosten van voortijdige opzegging dienen volgens de brief wel betaald te worden.
Waar ik nog kwader van werd was de mededeling dat het abonnement per direct (datum schrijven brief) beëindigd was en dat mijn ouders vervolgens niet meer zelf konden bellen (wel gebled worden!).
Er moest eerst een 0800 nummer gebeld te worden om weer over te schakelen op KPN.
Mijn ouders wisten niet meer wat te doen !?
Is er nu geen enkele consumenten organisatie die dit bedrijf kan laten stoppen met deze a-sociale praktijken ?

Ron58

Re: sluwe praktijken

Ongelezen bericht door Ron58 »

Is er nu geen enkele consumenten organisatie die dit bedrijf kan laten stoppen met deze a-sociale praktijken ?
Nee.

Niet zolang de overheid dit monsterlijke systeem blijft verdedigen.
Vrij marktwerking heet dit, ze hadden het beter vogelvrij kunnen noemen.
Ze kunnen maar een portie aankl....en.

Ik heb mijn ouders gewaarschuwd altijd het standaard antwoord te geven niets aan de huidige situatie te willen veranderen en verder het gesprek niet aan te gaan.

bodejosm43

Re: sluwe praktijken

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Oh jawel hoor. Consumentenbond en Stichting de Ombudsman willen je best helpen. Telefoonnummer 070 445 45 45, of 035 6 722 722

Radar en Kassa zijn met zomer-verlof.

Gesloten