Ongevraagde , zeer ongewenste SMS-spam ontvang ik als Telfort abonnee. SMS-code: 6625012 voor een datingservice 0909-0400 284. (Towercell).
Ik zou graag willen dat Telfort wat zuiniger is op z'n abonnees.
Is dit uberhaupt juridisch te bestrijden ?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] SMS-spam via Telfort(abonnement)
-
maarten152
Re: SMS-spam via Telfort(abonnement)
lees net op Planet een ANP bericht namens Telfort:
"Telfort overweegt juridische stappen, maar heeft daarvoor nog maar heel weinig wapens in handen."
Waarom kan/mag Telfort de afzender niet "blocken"?
Allemaal klagen zou ik zeggen!
"Telfort overweegt juridische stappen, maar heeft daarvoor nog maar heel weinig wapens in handen."
Waarom kan/mag Telfort de afzender niet "blocken"?
Allemaal klagen zou ik zeggen!
-
Gast
Ook ik heb last van de spam, en ik heb telfort hierover gebeld, ze adviseren om niet op de sms in te gaan (wat heel logisch is) en ze noteren je mobiele nummer en het nummer van de afzender, en dat nummer van de afzender nemen ze mee in de juridische procedures, die ze willen beginnen. Tenminste dit is mij afgelopen zaterdag door een medewerkster verteld.
Dus klagen heeft denk ik wel zin, want hoe meer mensen klagen des te eerder gaan ze er mee bezig
Dus klagen heeft denk ik wel zin, want hoe meer mensen klagen des te eerder gaan ze er mee bezig
-
Victor
Ik heb ook last van spam op de mobiele telefoon. Ik vind dit niet kunnen van Telfort heb nu al 2 smsjes gekregen van het nummer 6625012. Het eerste smsje heb ik ontvangen op 4-01-2004 en er stond het volgende" iemand die je kenmt probeert in contact te komen via onze datingserive. Wil je weten wie, bel nu 09090400285. En het laatste smsje dateert van 09-01-2004 hier stond het volgende in: Een sms-dating bericht wacht op je. Bel binnen 24 uur anders wordt het verwijderd 09090400284. Normaal ontvang ik ook wel smsjes van telfort daar heb ik geen moeite mee, maar wel met deze smsjes ik vind dit niet zomaar kunnen, ik zie dat al twee andere mensen er last van hebben,wie nog meer? Ik zou zeggen Telfort doe er wat aan.
-
Eline
Ook ik heb hier last van. En ben pas net 5 dagen abbonee...
Las ook het volgende nieuwsbericht op Fok!
Sinds begin januari worden met name klanten van Telfort massaal met spam SMS berichten op hun mobieltje bestookt. De berichten bevatten teksten waarbij het de bedoeling is dat de ontvanger een 0900 nummer belt of een bepaalde website bezoekt.
Met teksten als "Iemand die je kent probeert in contact te komen via onze dating service." of "Je kunt 500 euro winnen" worden ontvangers van SMS-berichten overgehaald tot het bellen van een duur telefoonnummer waarbij het er slechts om draait telefoonnummers van bekenden los te krijgen die dan ook weer gespamd kunnen worden. Zodoende kan iemand die zelf niet van die domme dingen uithaalt ook het slachtoffer worden door iemand die erin getrapt is.
In de berichten word ook verwezen naar bepaalde websites. Deze websites, o.a. smsstop.net, NoSMS.com en GSPUK.org pretenderen de mogelijkheid te bieden door het mobiele nummer in te voeren beschermd te worden tegen ongewenste SMS reclame berichten.
Echter in werkelijkheid zijn deze sites het eigendom van het bedrijf Towercell, een berucht spammer, die op deze manier gegevens verzamelt. Wie zijn telefoonnummer aldus opgeeft, wordt juist bekend als doelwit voor volgende acties.
Het forum van de legitieme nederlandse service smsafzeggen.nl staat vol met berichten van verontwaardigde Telfort klanten die hun gal spuien over deze inbreuk op hun privacy.
Gebruikers blijken zich niet te kunnen verweren tegen deze dienst die hen ongevraagd wordt opgedrongen. Omdat het geen betaalde service is waarvoor men zich heeft aangemeld, kan men zich ook niet afmelden. Het wordt dus aangeraden niet op deze sms'jes te reageren, en vooral niet naar dure 0900-nummers te bellen en ongevraagd andermans telefoonnummers in te voeren.
Las ook het volgende nieuwsbericht op Fok!
Sinds begin januari worden met name klanten van Telfort massaal met spam SMS berichten op hun mobieltje bestookt. De berichten bevatten teksten waarbij het de bedoeling is dat de ontvanger een 0900 nummer belt of een bepaalde website bezoekt.
Met teksten als "Iemand die je kent probeert in contact te komen via onze dating service." of "Je kunt 500 euro winnen" worden ontvangers van SMS-berichten overgehaald tot het bellen van een duur telefoonnummer waarbij het er slechts om draait telefoonnummers van bekenden los te krijgen die dan ook weer gespamd kunnen worden. Zodoende kan iemand die zelf niet van die domme dingen uithaalt ook het slachtoffer worden door iemand die erin getrapt is.
In de berichten word ook verwezen naar bepaalde websites. Deze websites, o.a. smsstop.net, NoSMS.com en GSPUK.org pretenderen de mogelijkheid te bieden door het mobiele nummer in te voeren beschermd te worden tegen ongewenste SMS reclame berichten.
Echter in werkelijkheid zijn deze sites het eigendom van het bedrijf Towercell, een berucht spammer, die op deze manier gegevens verzamelt. Wie zijn telefoonnummer aldus opgeeft, wordt juist bekend als doelwit voor volgende acties.
Het forum van de legitieme nederlandse service smsafzeggen.nl staat vol met berichten van verontwaardigde Telfort klanten die hun gal spuien over deze inbreuk op hun privacy.
Gebruikers blijken zich niet te kunnen verweren tegen deze dienst die hen ongevraagd wordt opgedrongen. Omdat het geen betaalde service is waarvoor men zich heeft aangemeld, kan men zich ook niet afmelden. Het wordt dus aangeraden niet op deze sms'jes te reageren, en vooral niet naar dure 0900-nummers te bellen en ongevraagd andermans telefoonnummers in te voeren.