Aan iedereen met een mobiel abonnement:
PAS OP met het aanmelden bij allerlei SMS diensten, door jezelf of door iemand anders. Het kost veel geld en het is zeer moeilijk om ervan af te komen. Ook al is de telefoon geblokkeerd en al weken uitgezet de kosten voor verzinden (nog niet eens ontvangen) berichten gaan geoon door. Reken maar dat de telefoonmaatschappijen zeer goed georganiseerd zijn om alle kosten te verhalen, tot de laatste cent.
Van dichtbij meegemaakt dat iemand méér dan 2600 euro kwijt is aan SMS diensten waarvan hij zelf niet op de hoogte was!! (toestel was door T-mobile geblokkeerd, dus men dacht dat de kosten veilig waren, DIT IS NIET HET GEVAL!!)
Een oproep aan de providers: Maximaliseer de SMS kosten op een of andere manier, zoals ook de gesprekskosten worden begrenst. MAak een mogelijkheid om centraal per telefoonnummer SMS diensten te blokkeren. Zorg voor enige bescherming tegen misbruik van SMS diensten!!!
STOP DEZE PROBLEMEN!!!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] smsleed
Re: smsleed
De consumentenbond is hier al druk mee bezig.
Daarnaast komt er waarschijnlijk, naast de gedragsregels, een wet voor deze sms diensten.
Groter voorbeeld:
KPN recycled nummers.
Wanneer een nummer een bepaalde tijd uit de lucht is geweest, geeft KPN deze aan een andere klant.
Heeft de voorgaande klant zich ooit aangemeld, krijgt de nieuwe klant ineens ongewenste smsjes. Terwijl deze zich nooit heeft aangemeld of wat dan ook!
Daarnaast komt er waarschijnlijk, naast de gedragsregels, een wet voor deze sms diensten.
Groter voorbeeld:
KPN recycled nummers.
Wanneer een nummer een bepaalde tijd uit de lucht is geweest, geeft KPN deze aan een andere klant.
Heeft de voorgaande klant zich ooit aangemeld, krijgt de nieuwe klant ineens ongewenste smsjes. Terwijl deze zich nooit heeft aangemeld of wat dan ook!