Hallo Allemaal,
Ik heb een S500i van Sony Ericsson, deze mobiele telefoon heb ik met een abonnement gekocht.
Het toestel werkt prima, echter binnen een week waren meer dan de helft van de toetsen gebroken. Ik heb het toestel bij de winkel ter reparatie aangeboden, en na een week of 3 kreeg ik deze weer terug. Het probleem was verholpen.
Een week later, zelfde verhaal, weer de knopjes kapot, nogmaals het apparaat laten opsturen naar Sony Ericsson, na 3 weken was eindelijk het toestel weer gereed, echter kom ik op de terugweg naar huis erachter dat het niet mijn eigen toestel is (smsjes van andere mensen e.d.) Dus weer terug, foutje, sony heeft mn toestel omgeruild. Een goede week later kreeg ik alsnog mijn eigen toestel terug met de toetsen gemaakt.
En je raad het al, een week later breken weer de toetsen, erg vervelend en vooral omdat ik een abonnement heb van 2 jaar, dus voorlopig geen nieuw toestel mag uitzoeken.
Nu las ik wel op internet dat er meerdere mensen zijn die dit probleem hebben met het toestel, graag zou ik tips krijgen hoe te handelen, het liefst heb ik natuurlijk een toestel dat niet stuk gaat, maar een ander gelijkwaardig toestel als vervanging is evt ook een optie.
Meer mensen met dit probleem en/of ervaringen hieromtrend ?
Zie ook:
http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/5225
Alvast bedankt!
Met vr. groet,
Een meisje met een s500i met defecte toetsen
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Sony Ericsson S500i Defecte toetsen
-
Pieter Romein
Re: Sony Ericsson S500i Defecte toetsen
Een seriematige ontwerp- / produktiefout, die vanzelfsprekend opgelost moet worden conform het Burgerlijk Wetboek. Na 2 keer herstel van hetzelfde euvel lijkt mij dat er een nieuwe zonder dat lattent aanwezige gebrek ter beschikking gesteld moet worden. (Al was het maar uit coulance)
Pas op voor afwimpelaars, zie de waarschuwing op dit forum.
Pas op voor afwimpelaars, zie de waarschuwing op dit forum.
Het probleem Pieter Romein (als je de post überhaupt gelezen had, had je dat geweten), is dat het een erg veel voorkomend probleem is bij dit toestel. Grote kans dus dat een nieuwe dezelfde problemen geeft.
Ik denk dat het misschien een idee is om een keer contact op te nemen met Sony Ericsson zelf. Ze hebben een goed bereikbare klantenservice en zijn bekend met het probleem. Misschien vertellen ze je dat bij een volgende lading S500i's de toetsen van ander materiaal zijn gemaakt. Misschien hebben ze wel een andere oplossing, maar dat ze met iets moeten komen, lijkt me duidelijk.
Succes.
Ik denk dat het misschien een idee is om een keer contact op te nemen met Sony Ericsson zelf. Ze hebben een goed bereikbare klantenservice en zijn bekend met het probleem. Misschien vertellen ze je dat bij een volgende lading S500i's de toetsen van ander materiaal zijn gemaakt. Misschien hebben ze wel een andere oplossing, maar dat ze met iets moeten komen, lijkt me duidelijk.
Succes.
-
Pieter Romein
Dat is hetzelfde als wat jij zegt, maar in andere bewoording.een nieuwe zonder dat lattent aanwezige gebrek
Zie het onderwerp: oplossing telefonie: Klachten in behandeling nemen
-
lovefifteen
Succes.
Sony Ericsson wil van niks weten. Ik zelf kreeg een erg onbehulpzame medewerker aan de telefoon die alleen met de tip 'laat hem repareren' kwam. Op de vraag of ze niet een andere telefoon konden leveren was het antwoord duidelijk 'nee'. Je kan praten wat je wilt maar je komt er simpelweg niet doorheen.
Mijn Sony Ericsson S500i heeft nog slecht 1 keer een gebroken toets gehad.
Echter, mijn grote probleem ligt bij het telefoneren zelf. Tijdens het bellen ben ik niet te horen, ik hoor degene aan de andere kant van de lijn zelf wel, maar zij horen mij dus niet.
Dit probleem deed zich al voor in september, 2 weken na aankoop.
Nu, op 30 januari heb ik mijn telefoon voor de DERDE keer ter reparatie opgestuurd naar Dynafix.
Het repareren zelf nam de voorgaande 2 keren meer dan 3 weken in beslag. Maar elke keer levert het dus weinig op, omdat keer op keer hetzelfde probleem zich voor doet.
De telefoon heb ik gekocht op GSMbestellen.nl.
Toen mijn telefoon voor de tweede keer kapot ging, heb ik gebeld met de website. Hier kreeg ik een medewerker aan de lijn die mij duidelijk maakte dat een nieuwe telefoon er niet in zat.
Ik zei dat als ik de telefoon bij een 'gewone' winkel had gekocht, ze me allang een nieuwe zouden hebben gegeven. Hierop werd doodleuk geantwoord: "Dan had u hem maar bij een gewone winkel moeten kopen".
Toen heb ik een klachtenbrief gestuurd naar hen, waarop ik tot de dag van vandaag nog geen woord op terug gekregen heb.
Ik heb gezocht naar meer informatie over het bedrijf en kwam uit bij Nedconcepts, die de website in handen heeft. Hen opgebeld, maar het verhaal is dat je pas een nieuwe telefoon krijgt als je tot 3 maal toe je telefoon voor reparatie hebt opgestuurd en als het dan nog niet goed is.
Erg frustrerend.
Kortom; koop nooit een Sony Ericsson S500i, want je blijft bezig met reparaties.
En koop NOOIT bij gsmbestellen.nl!!!!
Vervelende situatie natuurlijk, maar ook bij een "gewone" winkel krijg je pas na drie reparaties een vervangend toestel.Erg frustrerend.
Kortom; koop nooit een Sony Ericsson S500i, want je blijft bezig met reparaties.
En koop NOOIT bij gsmbestellen.nl!!!!
Succes.
-
lovefifteen
Ik heb van een aantal andere Sony Ericsson S500i gebruikers gehoord dat zij bij de winkel waar ze de telefoon gekocht hadden, wél een nieuwe telefoon kregen. Zonder 3 reparaties zelfsVervelende situatie natuurlijk, maar ook bij een "gewone" winkel krijg je pas na drie reparaties een vervangend toestel.
Succes.