LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T for Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
rgoossens

T for Telecom

Ongelezen bericht door rgoossens »

Op 24-12-2004 heeft mijn schoonmoeder bij T for Telecom in Almelo een beltegoed bon voor haar mobiele telefoon gekocht.
Omdat zij weinig verstand heeft van mobiele telefoons heeft zij de mobiele telefoon meegenomen die zij ook daar pas geleden gekocht heeft. De verkoper had de telefoon bekeken en heeft een beltegoedbon voor haar uitgedraaid.
Thuisgekomen bleek al snel dat deze kaart niet voor het Orange netwerk was, maar voor T-Mobile.
Wij zijn dus 27-12-2004 terug geweest naar deze winkel en hebben dit probleem gemeld.
De verkoper maakte ons duidelijk dat zij nooit van dit soort fouten zouden maken en dat ze niet van plan waren het geld terug te geven. Daarop hebben wij hem gevraagd om deze bon over te zetten naar het Orange netwerk. Hij deelde ons mee dat dat wel kon, maar dat deze geen €10,- maar €20,- zou gaan kosten. Wij zijn hiermee accoord gegaan.
Toen vroeg de verkoper naar de kassabon van deze kaart. Deze bon had mij schoonmoeder nooit gekregen (de beltegoedbon is tenslotte een kassabon) .
Op deze bon staat de aankoopdatum en het bedrijf waar het gekocht is, en ook nog eens wat het gekost heeft.
Voor het oog van vele klanten werden wij uitgemaakt voor mensen die niets snappen.
Wij zoen toen de winkel uitgelopen en hebben bij Belcompany een Orange belkaart gekocht.
Thuisgekomen heb ik een e-mail gestuurd naar T for Telecom met dit bericht. (zie hieronder)

Geachte heer,mevr.

Op 24-12-2004 hebben wij bij uw winkel in Almelo een beltegoedbon
gekocht van €10, voor Orange.
Bij het opwarderen bleek dat deze bon niet goed was i.v.m. de predaid
code.
Daarop zijn wij vandaag 27-12-2004 retour gegaan met deze bon.
Deze bleek verkocht te zijn voor het T-Mobile netwerk en niet voor
Orange.
Tot onze grote verbazing werd ons medegedeeld dat dit onze eigen
schuld was (terwel wij de telefoon meegenomen hebben naar de winkel).
De verkoper in die zaak weigerde ons het geld terug te geven of een
bon te verkopen voor Orange die €10,- duurder was.
Wij hadden tenslotte geen kassabon ontvangen en hij zei dat deze bon
waarschijnlijk niet van hen afkwam, (terwijl hun zaak en aankoopdatum
op de bon staat!!)
Wij werden daar maar voor het oog van een aantal klanten uitgemaakt
voor een stel domme boeren die helemaal niets snappen.
De verkoper heeft ons medegedeeld dat hun nooit zo`n fout zouden
maken. ("de perfecte verkoper") (Moet je zuinig op zijn, dan hou je
geen klant meer over)
Ik noem dit puur diefstal.

Toch hopen wij dat dit probleem opgelost gaat worden, zodat wij in de
toekomst weer rustig zaken kunnen doen.

In afwachting van uw antwoord.

Hier kregen wij al snel antwoord op. (binnen een uur zie hieronder)

--------------------------------------------------------------------------------
Bedankt voor het bezoeken van onze website. Je hebt via onze website een
klacht geuit over een van onze winkels.

t for telecom heeft klanttevredenheid hoog in het vaandel staan en werkt
dagelijks aan het verbeteren van haar service. Jouw klacht wordt uiterst
serieus genomen en je e-mail is doorgezet naar de afdeling Customer Care.
Je krijgt binnen drie dagen een persoonlijke reactie van Customer Care.

Onze excuses voor het ontstane ongemak.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice t for telecom

---------------------------------------------------------------------------------
Na meer dan een week niets meer gehoord te hebben heb ik maar weer eens een email verstuurd naar T for Telecom.

2 dagen later kreeg ik bericht met een excuus dat het zo druk was met het beantwoorden van email dat ze niet in staat waren geweest binnen 3 dagen mijn klacht te beantwoorden.
Er stond in dat deze klacht naar de verantwoordelijke werd gestuurd van deze winkel in Almelo.
Ook stond er in dat de bonnen die hun uigeven froudegevoelig waren en dat het niet mogelijk was deze te ruilen.
--------------------------------------------------------------------------------
Daar konden wij het mee doen.

Ik heb een email verzonden dat dit puur diefstal was en dat wij ons geld terug eissten.

Bijna weer een week terug en ik heb weer niets gehoord.

Ik vind het zeer onbeschoft behandelen van klanten, en dat voor maar €10,-

Meerkoet

Re: T for Telecom

Ongelezen bericht door Meerkoet »

De beweegredenen van deze verkoper waren de juiste, het is inderdaad niet toegestaan deze bonnen te ruilen, omdat, in navolging van de reactie van T for Telecom, dit zeer fraudegevoelig is. Het is wel een fout van zowel de klant als de verkoper om de verkeerde opwaardeerbon mee te geven. Maar een ding moet duidelijk zijn: Zelfs bij een opwaardeerkaart mag de klant altijd vragen om een (afreken)bon. Deze kunnen gewoon uitgedraaid worden.
Deze fout zal wel door T for Telecom ongedaan worden gemaakt. Waarschijnlijk kunt u alsnog een andere bon van Orange komen ophalenbij de reeds eerder genoemde filiaal van T for Telecom, en wie weet nog een extra excuus.

Gesloten