LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile abonnement te vroeg om, sluit je af, herstelt niet

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
icu07900

T-Mobile abonnement te vroeg om, sluit je af, herstelt niet

Ongelezen bericht door icu07900 »

T-Mobile zet abonnement te vroeg om, sluit oude aansluiting af en wilt niet herstellen.

Ik ben al jaren klant bij T-Mobile, een foutje kan worden gemaakt, maar ben nu helemaal klaar met T-Mobile, want zo een ervaring gaat je niet in je koude kleren zitten.

Begin vorige maand heb ik een nieuw abonnement aangevraagd met ingangsdatum en omzettingsdatum per 30 september 2011 van mijn bestaande (Prepaid)nummer. Ik heb gebruik gemaakt van de mogelijkheid om het abonnement op een later moment in te laten gaan. De nieuwe aansluiting had ik pas later nodig en ik ging eerst op vakantie. Op alle bevestigingen van het abonnement die ik heb gekregen was keurig 30 september nummerbehoud en ingangsdatum nieuwe aansluiting vermeld.

Maar wat doet T-Mobile? Midden in mijn vakantie geen bereik meer. T-Mobile had mijn oude aansluiting afgesloten en en activeerden het nieuwe abonnement al op 24 augustus! Een maand te vroeg. Ik had geen andere telefoon en sim mee op vakantie, dus onbereikbaar voor directe familie in het buitenland. Het heeft me heel wat veel geld gekost om vanuit het buitenland met T-Mobile te bellen, zonder succes. Nee, de dienstverlening van T-Mobile werd toen alleen maar slechter toen ik pogingen deed hen uit te leggen dat er een fout is gemaakt en ik graag weer mobiel bereikbaar wilde zijn.

"Klantenservice" van T-Mobile bleef alleen maar zeggen dat ik een fout heb gemaakt, omdat in HUN systeem 24 augustus stond vermeld. Ik een fout gemaakt? Ze zeiden dat ze geen inzage hebben in de contracten en gingen dat ook niet navragen bij een andere afdeling, ze wilden niets voor me doen omdat het zo eenmaal in het systeem stond. En toen hingen ze de telefoon op! Schandalig! Heeft T-Mobile geen enig besef dat ze een klant onbereikbaar hebben gemaakt, in het buitenland staat, naar een oplossing vraagt en gewoon ophangen? Ik weer een paar keer gebeld, bleek mijn prepaid tegoed ook niet meer te bestaan, weg saldo, weer gevraagd om een oplossing/terugdraaien van de situatie, vragen naar een andere afdeling die het kan nakijken of doorverbinden. Ze bleven erbij dat ze niks voor me konden doen en dat ik zelf bewijzen moest aanleveren via een klacht. Daarna werd weer de telefoon abrupt opgehangen. Wat een slechte ervaring met de helpdesk. Voelde me net als Youp. Toen weer kosten maken bij een internetcafe om een klacht in te dienen. Toen bleek op de T-Mobile site ook dat ik niet meer op de site kon inloggen onder mijn id. Ook afgesloten. Toen een Tweet gestuurd, in de hoop dat T-Mobile webcare dat zou oppakken, maar geen reactie. Een verloren vakantiedag. 'bedankt' T-Mobile.

Later heb ik ze een e-mail gestuurd met de bevestigingen van mijn aanvraag en het getekende contract. Waarin glashelder de goede omzettingsdatum staat.

De bijlagen worden genegeerd door T-Mobile.

De reactie is "T-Mobile heeft een aanvraag voor 24 augustus ontvangen en daarom op deze datum het nummerbehoud laten plaatsvinden, zodat op deze datum ook het abonnement is geactiveeerd. Het is technisch onmogelijk om het nummer weer op de prepaidkaart te zetten en het abonnement weer in de ijskast tot 30 september."

Ze weigeren hun fout toe te geven, ondanks het op papier staat. En de techniek staat ze schijnbaar in de weg. Als ze situatie technisch niet kunnen terugdraaien, kunnen ze toch wel het abonnement administratief uitstellen tot 30 september zoals contractueel staat afgesproken. Danwel de abonnementskosten over de periode tussen 24 augustus en 29 september te corrigeren naar nul?

Ik heb T-Mobile gemaild dat ik door de te vroege omzetting en activatie door T-Mobile waarschijnlijk eerder de abonnementkosten moeten betalen dan waar ik rekening mee heb gehouden (per 24 augustus in plaats van per 30 september) en de kosten pas in te laten gaan met de aansluiting per 30 september, want dan kan/wil ik de aansluiting gebruiken zoals contractueel afgesproken.

Hierop krijg ik geen reactie van T-Mobile. Ook niet na opnieuw indienen van mijn klacht. Na mijn laatste schrijven, wordt er zelfs niet meer gereageerd door T-Mobile!

Ik wil m'n prepaid tegoed terug, een abonnement dat ingaat op het afgesproken moment en excuses van T-Mobile.

Tot nu toe heb ik geen gebruik gemaakt/kunnen maken van het nieuwe abonnement, en dat lukt me voorlopig ook niet. Puur vanuit principe afspraak=afspraak, en vanwege de slechte behandeling door T-Mobile. De nieuwe telefoon stuur ik wat mij betref zo ongebruikt retour en als er meer ellende van komt, stuur ik m'n rechtsbijstandsverzekering ook naar T-Mobile.

Immers het lijkt me dat ik het contract kan ontbinden omdat T-Mobile zich niet aan de contractuele afspraak houdt, want ze hebben mijn oude aansluiting eerder gesloten en de nieuwe te vroeg geactiveerd, en geen oplossing aanbieden.

Carmen.

T-Mobile Webcare

Re: T-Mobile abonnement te vroeg om, sluit je af, herstelt niet

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

@icu07900
Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via [email protected], zodat ik kan bekijken hoe ik je verder kan helpen?

Graag de volgende gegevens in je e-mail vermelden: je naam, je adres, je geboortedatum en 06 nummer. Zou je een link naar jouw bericht willen meesturen, zodat ik je bericht terug kan vinden? In het onderwerp 't.a.v. Richard & Cindy ' vermelden.

Cindy
T-Mobile Webcare

icu07900

Re: T-Mobile abonnement te vroeg om, sluit je af, herstelt niet

Ongelezen bericht door icu07900 »

T-mobile mag trots zijn op Cindy van het webcare. Zij heeft wél een goede, snelle en persoonlijke benadering. En met prima service mij weer helemaal tevreden gekregen!

Carmen.

Gesloten