LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile: annulering nummerbehoud = annulering opzegging?!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
peterdenhaag

T-Mobile: annulering nummerbehoud = annulering opzegging?!

Ongelezen bericht door peterdenhaag »

T-Mobile: pas op met nummerbehoud en opzegging.

Ik had afgelopen jaar november mijn zakelijk abonnement Relax 400 opgezegd. Ik wist niet dat de opzegduur voor zakelijk 3 maanden duurde, dus nadat ik om nummerbehoud had gevraagd hoefde ik dit niet meer en ging ik mijn nieuwe nummer van mijn nieuwe provider gebruiken. Ik heb daarop nummerbehoud geannuleerd. Ik had zoals gezegd dus mijn abonnement bij T-Mobile opgezegd. 3 maanden geleden. Ik kreeg echter deze week een factuur van T-Mobile. Ik belde het callcenter. T-mobile had op basis van annulering van nummerbehoud besloten mijn opzegging te annuleren...??? Volgens de callcenter medewerker moest ik opnieuw gaan opzeggen. Ik moest dan weer 3 maanden abonnement betalen voor een nummer dat ik niet meer gebruik. Inmiddels heeft iedereen immers mijn nieuwe nummer. Absurd. 150+ euro voor niets. Dit riekt naar oplichting.

De callcenter medewerker kon niet aangeven in welke voorwaarden dit alles stond. Ik heb op de website van T-Mobile onder de link naar de voorwaarden pagina gekeken en in de algemene actuele voorwaarden voor zakelijk staat niets met betrekking tot voorgaande annulering nummerbehoud en daarmee ook annulering opzegging. Er staat in de algemene voorwaarden wel een verwijzing naar aanvullende voorwaarden voor nummerbehoud. Zie artikel 9.3 alegemene voorwaarden zakelijk "Nummerbehoud is een afzonderlijk overeen te komen dienst waarop aanvullende voorwaarden van toepassing zijn."
Deze aanvullende voorwaarden zijn niet te vinden op de website en specifiek op deze plek, namelijk onder voorwaarden. Ik heb nu maar andermaal opgezegd.

Het is rampzalig dit bedrijf. Tevens zei de callcenter medewerker dat ik de opzegging zowel telefonisch als via mail kon doen. Mail zijnde [email protected]. Deze blijkt te zijn opgeheven. Ik heb nu een aangetekende brief verstuurd naar het bezoekadres van de klantenservice in Den Haag. Ik verwacht nog een bevestiging. Ik heb eerder een keer telefonisch opgezegd , maar dat vertrouw ik niet meer. Ik wil alles zwart op wit en bevestigd.

peterdenhaag

Re: T-Mobile: annulering nummerbehoud = annulering opzegging?!

T-Mobile gaat niet in op mijn klacht. Via hun webcare zeggen ze dat de medewerker in het callcenter het had moeten weten van de voorwaarden. Toch heb ik nog steeds geen aanvullende voorwaarden met betrekking tot nummerbehoud gezien. Wie kent deze wel?

T-Mobile Webcare

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

@peterdenhaag:
Wat vervelend dat het allemaal zo moet lopen. Ik kan begrijpen dat, wanneer je een opzegging hebt gedaan en je wordt niet op de hoogte gesteld van annulering, dat je daar van baalt. Ik wil je graag verder helpen. Zou je een mail willen sturen naar [email protected] tav Kim van der Sluis met een link van je bericht op radar? Dan ga ik hier verder mee aan de slag.

Ik hoor het graag van je!

Kim
T-Mobile Webcare

peterdenhaag

Tav. Kim

Beste Kim, ik zag je oproep op Tros radar. Het betreft nr....... Ik heb inmiddels via een aangetekende brief opnieuw moeten opzeggen en om een bevestiging gevraagd van de opzegging. Deze zou worden gestuurd. Hiervan heb ik nog niets ontvangen.

Blijf ik toch zitten met de volgende punten:

1. In welke aanvullende voorwaarde tav. nummerbehoud zakelijk staat dat bij annulering nummerbehoud tevens annulering opzegging abonnement plaats heeft?

2. Aangezien er niets in de voorwaarden staat welke ik kon raadplegen op uw website van T-Mobile mbt. tot voorgaande punt is mijn verzoek om geen factuur meer te sturen. Ik kon immers op deze wijze niet weten dat er een voorwaarde bestaat welke bij annulering van nummerbehoud ook de opzegging annuleert. Dit staat nergens in de voorwaarden voor zakelijk op de website. Tenzij dit kan woren aangetoond dat ik er gewoon overheen heb gelezen. Maar ik kan het in ieder geval niet vinden tenzij het er nu opeens wel op gezet is. Afgelopen jaar november toen ik andermaal had opgezegd in ieder geval niet.

3. Verder vond ik het eigenaardig dat een callcenter medewerker mij adviseerde de opzegging naar [email protected] te sturen terwijl deze mail is opgeheven. Gelukkig echter kan ik nu toch communiceren via jullie webcare team. Dat vind ik al een hele verbetering. Dat mag ook gezegd worden.

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,

Peter

peterdenhaag

Nog steeds geen reactie van mevrouw Kim op mijn mail aan het webcare team. Jammer dat T-Mobile klanten zo laat zitten.

Nog steeds geen aanvullende voorwaarden gezien die uitleggen dat bij annulering nummerbehoud er tevens een annulering van je opzegging plaatsvindt en je zo als zakelijke klant weer 3 maanden extra abonnement moet betalen.

Dit blijft schandalig.

T-Mobile Webcare

@peterdenhaag

Excuses dat je nog geen reactie hebt ontvangen. Mijn collega Kim van der Sluis zal na 2e paasdag contact met je hierover opnemen. Onze excuses voor het ongemak!

Met vriendelijke groet,

Harvey
T-Mobile Webcare

T-Mobile Webcare

@peterdenhaag

Je hebt een mailtje van me ontvangen. Laat je even weten wat je van het voorstel vindt?

Kim
T-Mobile Webcare

Gesloten