LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-mobile contractontbinding

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
bernsolleveld

T-mobile contractontbinding

Ongelezen bericht door bernsolleveld »

Beste forumlezers,

na een aangetekende brief richting t-mobile betreft het 6e maal defect gaan van een telefoon binnen de garantie periode heb ik gepleit mijn contract te ontbinden en de aankoopsom terug te ontvangen van t-mobile.

Vanmiddag heb ik een telefoontje ontvangen met het voorstel het contract te ontbinden, de telefoon terug te sturen en het bedrag wat ik toendertijd heb betaald (€39,95) terug te ontvangen. Dit lijkt mij niet correct? Ik denk dat ik namelijk niet dit bedrag terug moet ontvangen, maar de aankoopsom die verweven is in het maandbedrag wat ik tot nu toe aan t-mobile heb betaald? Dit was volgens de t-mobile medewerker geen vaste procedure en zal mij hier over terug mailen.

Wie kan mij vertellen welke rechten ik heb en hoe ik t-mobile hier het beste op kan wijzen?

Alvast bedankt!

bernsolleveld

Re: T-mobile contractontbinding

Ongelezen bericht door bernsolleveld »

Email contact hieronder als aanvulling op topic onderwerp eerst mijn antwoord, onderin de oorspronkelijke mail.

Geachte heer,

u begrijpt hopelijk wel dat ik onmogelijk met de retourprocedure akkoord kan gaan, en wel om de volgende rede:

(de nieuwprijs van het toestel was ongeveer €700,- in mei 2010)

Het toestel is betaald middels een eenmalige BIJbetaling + een maandelijkse betaling (=ongeveer €700/24 maanden * 20 maanden = €583,- ). In totaal heb ik jullie dus momenteel ongeveer €618,- betaald voor alleen het toestel. Indien ik akkoord ga met de retourprocedure krijg ik amper 6% van het aankoopbedrag terug en moet ik mijn toestel nog terugsturen ook? Hier klopt helemaal niks van, aangezien ik T-mobile dan bijna €600,- betaal om een toestel te LENEN in de voorgestelde situatie. Dit betreft een garantiegeval, welke T-mobile niet kan oplossen voor mij en past er logischerwijs ook maar 1 oplossing: crediteren van het aankoopbedrag.

In mijn ogen zijn er twee opties mogelijk:

Het contract wordt ontbonden en ik ontvang mijn volledige aankoopbedrag terug, aangezien t-mobile mijn toestel niet binnen de garantieperiode kan repareren. De aankoopsom bestaat uit de nieuwprijs van het toestel (+- €700,- ) gedeeld door het aantal maanden van het huidige contract (= 24 maanden). Dit bedrag heb ik 20 maanden betaald en komt op €700/24 maanden * 20 maanden = €583,- plus de bijbetaling van €35,95. Dit maakt de aankoopsom momenteel ongeveer €618,-. Hiervoor zal ik het toestel volgens de procedure van T-mobile retourneren.

T-Mobile biedt mij een nieuw contract aan inclusief toestel met een korting van ongeveer €618,- of iets in soortgelijke strekking.

Indien jullie hiermee niet akkoord gaan of geen passende oplossing kunnen bieden zal ik rechterlijke hulp inschakelen om daadwerkelijk mijn rechten in deze situatie te bepalen en te behalen.

Tevens heb ik een aantal opmerkingen geplaatst welke zijn te vinden in uw email bericht onderstaand.

In afwachting van uw reactie verblijf ik,

Op 21 mei 2012, om 18:43 heeft Devid, Jeroen het volgende geschreven:

Geachte heer ,

Ik geef u hiermee een reactie op uw klachtenbrief en op ons daaruit voortgekomen telefonisch contact.

U zou uit meerdere reparaties en omruilen niet goedwerkende toestellen hebben ontvangen.
Uit coulance hebben wij u een vroegtijdige contractbeëindiging aangeboden d.m.v. een retourprocedure.
Bij de retourprocedure dient het toestel volgens onze aanwijzingen retour worden verzonden.
Na retourverwerking worden de oorspronkelijke bijbetaling die bij aanschaf heeft voldaan weer gecrediteerd en teruggestort.
In uw geval is het oorspronkelijke aankoopbedrag € 35,95.

U geeft aan dat bij het retour zenden van het toestel ook een gedeelte van de maandelijks betaalde bundelkosten, van de afgelopen contractperiode, retour wenst te ontvangen. Dit omdat een gedeelte van de maandelijkse bundelkosten een betaling voor de toestelkosten zou zijn.

Ik heb voor u navraag gedaan wat de mogelijkheden zijn.

Helaas is het volgens onze procedures en protocollen niet mogelijk niet om ook naast het oorspronkelijke aankoopbedrag € 35,95, (dit is niet het aankoopbedrag, maar een bijbetaling!! Wanneer het goedkoopste abonnement zou zijn afgesloten bij t-mobile, en ik €400 zou moeten bijbetalen zou ik dus meer geld terug krijgen? ) aanvullend bedragen terug te storten.
De retourprocedure is uit coulance aangeboden om een vroegtijdige contractbeëindiging mogelijk te maken. En niet bedoeld om de oorspronkelijke aankoop van het toestel ongedaan te maken.

Daarbij valt ook op te merken.
Er tussen de toestelvervangingen van februari 2011, juni 2011, en augustus september meerder maanden zijn verstreken.
Uw toestel valt nu ook al sinds 5 mei 2012 buiten garantietermijn.
Het toestel valt volledig binnen de garantie, aangezien in langer dan 4 weken niet heb kunnen beschikken over mijn toestel. Er is wettelijk bepaald dat deze periode bij de garantieperiode kan worden opgeteld.
Volgens onze gegevens is uw huidige toestel 012762006524475 bij de laatste omruil begin september 2011 door u ontvangen. En hebt u pas vanaf begin april 2012, ruim zeven maanden later heeft u weer contact opgenomen over uw klacht met de klantenservice.
= binnen garantie
Volgens onze gegevens is er pas op 10 april 2012 een geschreven (email) klacht via internet naar T-Mobile doorgezet. Daarbij wil ik wel opmerken dat hier tot mijn spijt geen (tijdige) reactie vanuit T-Mobile is gegeven.

De mogelijkheden,

Het oppakken van uw toestel klacht
Omdat u uw toestelklacht nog binnen de garantie termijn heeft doorgegeven, kunnen we nog wel naar uw oorspronkelijke toestel klacht kijken.
Daarbij is het dan van belang dat we met u gaan kijken of er naast een eventueel toestel defect er mogelijk nog andere oorzaken zijn die uw toestelklachten veroorzaken
U toestel zou nog een maal omgeruild kunnen worden met drie maanden werkplaats garantie.
Het toestel kan voor of na de omruil uiteindelijk voor onderzoek naar de toestelproblemen de omruil naar mij verzonden worden

Retourprocedure
Of u kunt gebruik maken van de eerder uit coulance aangeboden retour procedure
Contract beëindiging met of zonder nummerbehoud
Retour zenden van het toestel.
Terugstorting oorspronkelijke aankoopbedrag het oorspronkelijke aankoopbedrag € 35,95, na retour verwerking van het toestel.
Een retourprocedure moeten we eerst aanmelden, na controle van enkele gegevens. Vervolgens ontvangt u instructies om het toestel retour te zenden.

Het is van belang dat u een toestel niet zonder instructies vanuit T-Mobile en afspraak of aanmelding, retour stuurt. Dit om vermissing te voorkomen.

Ik vertrouw er op dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

olaf79

Re: T-mobile contractontbinding

Ongelezen bericht door olaf79 »

U heeft gelijk voor wat betreft het feit dat de 39 euro niet de oorspronkelijke prijs van de telefoon bedraagt. Het maandbedrag is hoger dan bij een simonly. U kunt die twee met elkaar vergelijken en kijken wat het verschil is. Dan weet u ongeveer hoeveel t-mobile voor het toestel rekent. Dat bedrag zou u dan kunnen terug vragen.

Overigens: coulance is hier niet aan de orde. Het gaat hier om een duidelijk ondeugdelijk product dat niet voldoet aan de overeenkomst. Eigenlijk is het omgekeerd. Doordat t-mobile u een ondeugdelijk product heeft geleverd heeft u weken niet kunnen bellen (maar wel uw bundel betaald), eigenlijk zou u die kosten ook nog vergoed moeten krijgen.

Gesloten