LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-mobile ellende: van zakelijk contract naar particulier

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Fred1977

T-mobile ellende: van zakelijk contract naar particulier

Ongelezen bericht door Fred1977 »

Na mijn hele verhaal op https://forum.t-mobile.nl/overige-produ ... post960246 te hebben gezet, wil ik het hier ook even kwijt.

Ik ben nu al bijna anderhalve maand de marionet van T-Mobile en probeer mijn zakelijke abonnement om te zetten naar particulier. Hiertoe heb ik netjes het aanvraagformulier van T-Mobile ingevuld en de bijbehorende stukken meegestuurd (ging de eerste keer niet helemaal goed, omdat ik de kopie bankpas vergeten was, dus nogmaals ingestuurd).

Resultaat tot dusver:
De ene medewerker bij T-Mobile ziet mijn kopie bankpas nu in het systeem staan, de andere medewerker bij T-Mobile beweert hem niet te zien.

In een brief van T-Mobile word ik "De heer/mevrouw UNKNOWN" genoemd;

Ik ontving een brief dat mijn zakelijke abonnement is omgezet naar zakelijk. Oftewel: er was niets omgezet;

Ik heb nu ineens een particulier, mij onbekend mobiel nummer en mijn huidige zakelijke mobiele nummer;

Ik ontving een brief dat het onbekende nummer nu is omgezet naar particulier;

Ik ontvang nu facturen voor beide nummers, over dezelfde periode, terwijl ik maar 1 SIM-kaart heb en maar 1 abonnement;

Medewerkers bij T-Mobile erkennen dat er fouten gemaakt zijn. Ze proberen dit op te lossen, maar dan meent een andere afdeling weer dat zaken niet in orde zijn. Die andere afdeling is alleen per post te bereiken. Of ik even een brief wil sturen.

Om gek van te worden!

MAXIEM

Re: T-mobile ellende: van zakelijk contract naar particulier

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Fred1977

Dit wordt echt nooit meer wat (denk aan de aktie van onze bekende Amsterdammer). Mijn advies is: gewoon de overeenkomst per direkt ontbinden en in elk geval geen enkele rekening betalen. Voorbeeld modelbrief:

Als je duidelijk kunt aantonen dat de provider niet levert of niet alles levert wat er is overeengekomen, dan kun je natuurlijk ook eerder de overeenkomst ontbinden en een eventuele schadevergoeding eisen. Je kunt daarbij de hier volgende modelbrief gebruiken.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

AAN :

naam en adres van (provider)......

VAN :

naam en adres van (jezelf)

KLANTNR. : vul hier uw klantnummer en kontraktnummer in

BETREFT : ontbinding overeenkomst per (datum noemen)

plaats, datum,

Geachte heer/mevrouw,

Middels deze brief zeg ik wegens aanhoudend wanpresteren uwerzijds (per direct/met ingang van …..) het contract (kontraktnummer noemen)
op, dat ik met u heb afgesloten met betrekking tot (produkt/produkten noemen). Inmiddels is het (XXX aantal) weken/maanden geleden dat ik het product heb gekregen. Het is u echter tot op heden niet gelukt om mij een goed en werkend product te leveren, terwijl u daartoe ruimschiks in de gelegenheid bent geweest.

(hierna puntsgewijs kort aangeven wat niet goed is)
(...)
(...)
(...)

Ik wens niet langer meer te wachten op een volledige levering van uw product.

Graag ontvang ik van u per omgaande, een bevestiging van ontvangst van deze brief en een bevestiging van de hier bovengenoemde opzegging van de overeenkomst per (datum noemen)

Met vriendelijke groet,

(handtekening)
(naam)

Verstuur de brief vervolgens aangetekend naar de provider. Kies het juiste adres en bewaar zelf een kopie.

Sukses, Maxiem.

(Bron: Alfatrion/Consuwijzer/Maxiem-ReadAC)

Note: Deze brief is ook te gebruiken bij slecht bereik:

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2067

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

MAXIEM schreef:

(Bron: Alfatrion/Consuwijzer/Maxiem-ReadAC)

Note: Deze brief is ook te gebruiken bij slecht bereik:

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2067
Waarom die bron met iemand anders zijn nickname erin !????

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Maxiem leest ook iet waar het Topic over gaat. Het gaat over een contractovername. TS heeft een goed werkend zakelijk product, dus ontbinden op basis van een niet werkend product is onzin. Daarnaast is er geen ingebrekestelling geweest, dus bij de rechter zal dit weinig kans maken op slagen.

Gesloten