| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] T-mobile en lindorff
T-mobile en lindorff
Goedenavond,
Ik heb een issue met T mobile en Lindorff.
Hier onder vind u de eerste brief die ik heb verzonden naar T mobile met uitleg van mijn probleem.
Geachte heer en/of mevrouw ,
Ik heb uw brief ontvangen over de ontbinding van mijn abonnementsovereenkomst. Kort daarna ontving ik een factuur ad. € 3476,29. Ik ben geschrokken over de grote van bedrag. Tevens vind ik het ook jammer dat het zo ver moest komen. Ik ben altijd tevreden geweest over de diensten van T mobile. De krediet crisis heeft iedereen geraakt ook mij. Niemand zit te wachten op langlopende incasso procedure. Vooral ik niet.
Ik heb niet eerder op bovenstaande brieven gereageerd, omdat ik contact had met Lindorff B.V.
Op omstreeks 24 november heb ik voor het eerst contact gezocht voor het treffen van een betalingsregeling. Ik werd verwijzen naar de website, daar moest ik mijn aanvraag indienen. Zo gezegd zo gedaan.
Op omstreeks 17 december nam ik contact op met de T-mobile klantenservice met een vraag over mijn opgestuurde BlackBerry. Toen vertelde een collega van u mij dat ik was omgezet naar pre paid bellen. Dat vond ik heel raar omdat ik nog op een reactie wachtte van mijn ingediende betalingsregelingaanvraag.
De zelfde dag nog heb ik weer contact gezocht met Lindorff B.V. voor een status update. Lindorff B.V. vertelde mij dat er geen aanvraag van mij was binnen gekomen. Lindorff B.V. heeft meteen mijn betalingsregeling aanvraag telefonisch opgenomen.
Twee weken later ontving ik een brief dat mijn aanvraag was afgewezen zonder enige reden.
Wat mij ook opviel is dat er een de brief wordt verwezen naar een kredietaanvraag en geen betalingsregeling.
U snapt dat ik niet te spreken ben over deze werkwijze en dat het daarom verder uit de hand is gelopen dan nodig.
Ik wil graag het volgende voorstellen voor het openstaande bedrag van €659,65.
Voor 15 januari 2010 zal ik € 200,00 overmaken op rekeningnummer 73.39.59.717.
Voor 31 januari 2010 zal ik weer een bedrag van € 200,00 overmaken op boven genoemd rekeningnummer. Voor 28 februari 2010 zal ik het resterende bedrag ad. € 259,65 inclusief de wettelijke rente overmaken.
Kunt u mij voor het verstrijken van de laatste termijn een specificatie sturen van de wettelijke rente mocht u hiermee akkoord gaan.
Ik hoop dat u hiermee akkoord zal gaan verblijf ik met,
Deze is gemaakt en verstuurd op 29 dec 2009
.
Ik ontving onderstaande reactie:
Wij hebben uw brief ontvangen en zullen uw vraag graag beantwoorden.
U vraagt T-Mobile om een betalingsregeling. Helaas kunnen wij u geen betalingsregeling meer bieden.
T-Mobile heeft de vordering op 7 januari 2010 overgedragen aan het incassobureau Lindorff
Hierdoor kan T-Mobile uw verzoek niet meer in behandeling nemen.
Voor vragen kunt u contact opnemen met:
Lindorff
Postbus 100
8000 AC ZWOLLE
Tel 038 – 426 86 46 ( maandag t/m vrijdag van 08.30 – 20.00 uur)
Fax: 038 – 497 39 50
e-mail: [email protected]
Daarop verstuur ik onderstaande mail naar Lindorff:
Geachte heer en/of mevrouw,
Allereerst wil ik meneer van bedanken voor zijn reactie op mijn brief daterende 29 december 2009.
Die verwijst mij naar uw organisatie Lindorff. De vordering is sinds 7 januari 2010 uithanden gegeven.
In de bijlage vindt u de brief die ik heb gestuurd naar T Mobile. De inhoud spreekt voor zich.
Ik ben het niet eens met het oordeel van t mobile, omdat zij de vordering op 7 januari uithanden hebben gegeven en ik op 29 december een betaling regeling heb aangevraagd bij t mobile.
Er zijn verschillende zaken verkeerd gelopen zoals mijn aanvraag voor een betalingsregeling en dat u mij een krediet probeerde aan te smeren i.p.v. een betalingsregeling.
Mijn vraag is dus hoe kunnen het onstane probleem nu oplossen?
Ik wil graag zo snel mogelijk mijn openstaande schuld van ad. €659,65 aflossen zodat ik gewoon weer gebruik kan maken van de diensten van T-Mobile.
Ik zal alvast de betalingen verrichten zoals ik die heb voorgesteld.
Ik hoop op een spoedige reactie uwerzijds.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Kreeg ik geen reactie op dus vervolgens stuurde ik volgende mail:
Op 13 en 14 januari heb ik de onderstaande mail naar Lindorff verstuurd. Hier heb ik echter geen reactie op ontvangen. In het verleden heb ik ook een aanvraag gedaan (wat in de brief staat) maar deze is ook niet in behandeling genomen. Dit is ook grotendeels de oorzaak van de malaise die nu is ontstaan.
Omdat ik dit zo snel mogelijk wil oplossen heb ik mij gehouden aan het voorstel wat ik heb gedaan. De eerste betaling richting T-Mobile is geschiet (zie bijlage Betalingsbewijs).
Nu heb ik een brief van Lindorff ontvangen dat ze de vordering hebben gekocht van t mobile. Het totale bedrag dat ik nu moet betalen bedraagt bijna 5000 euro.
Nu ben ik voornemens deze brief te sturen.
Kan iemand mij adviseren of het juist is wat ik wil. alvast bedankt voor jullie hulp.
Geachte heer, mevrouw,
Ik heb uw brief d.d. 11 januari 2010 ontvangen.
Ik betreur het dat het zo ver moest komen.Ik was graag klant gebleven
bij T-mobile.
Ondertussen heeft u mijn mails d.d. 13,14 en 15 januari ontvangen. U
zult nu al inhoudelijk op de hoogte zijn van mijn zaak.
De vordering die u heeft over gekocht van T-mobile is veel te groot.
Conform artikel 6:233 sub a BW is een beging in de algemene voorwaarden vernietigbaar, indien het onredelijk bezwarend is voor de wederpartij. In casu is het artikel 10 lid 2 van de algemene voorwaarden van T-mobile onredelijk bezwarend, omdat het een verbod tot tussentijdse opzegging door de klant van de in dit geval voor 24 maanden aangegane overeenkomst bevat. Dit verbod dient als onredelijk bezwarend conform art. 6:237 sub k. Dit betekent dat ik als cliënt ten alle tijd mocht opzeggen, met inachtneming van een redelijke termijn. Dit wil zeggen dat T-mobile niet uit mocht gaan op het uitdienen van het voor 24 maanden aangegane contract, zodat de overeengekomen duur daarvan ook niet als verantwoorde grondslag kan dienen bij het bepalen van de vervangende schadevergoeding. Dus de schadevergoeding die T-mobile vordert, is te hoog. De kanton rechter te Haarlem heeft in de zaak van 26 juni 2008 LJN BD6190 bepaalt dat een redelijke termijn 3 maanden bedraagt. T-mobile kan dus in casu 3 maanden abonnementskosten vorderen in de vorm van vervangende schadevergoeding.
Ik heb twee voorstellen voor u.
De eerste is genoemd in mijn eerdere mails. Ik betaal de vordering van
ad. €659,65 zoals voorgesteld waarvan de eerste termijn €207,35
inmiddels is voldaan.
En kan daarna weer gebruik maken van de diensten van T Mobile.
Factuurnummer 901098019918 is dubbel betaald. De eerste betaling
dateert 26-11-2009.
Mijn tweede voorstel is, ik betaal de gesprekskosten die ik heb
gemaakt en drie maanden abonnementgeld.
De factuur van december 2009 901100238189 bedroeg €70,00 die is
betaald op ..............
Uiteindelijk hoefde ik maar 13 eur te voldoen aangezien mijn
abonnement is ontbonden per 10-12-2009.
Dan kom ik op het volgende uit.
Factuur nummer Factuurdatum Openstaand bedrag
4000663356 30-9-2009 € 25,00
901093878603 7-9-2009 € 452,33
901095936262 6-10-2009 € 112,32
3 mnd abb.geld € 210,00
€ 799,65
incassokosten 15% € 119,95
901098019918 5-11-2009 € 70,00
abbo 03-12-09 t/m 10-12-09 7-12-2009 € 13,00
wettelijke rente
betalingen € 347,35
€ 655,25
Het saldo wat ik nog zou moeten voldoen exclusief wettelijke rente is €655,25.
Ik vermeen op zeer korte termijn wat uw besluit zal zijn in deze zaak.
Ik heb een issue met T mobile en Lindorff.
Hier onder vind u de eerste brief die ik heb verzonden naar T mobile met uitleg van mijn probleem.
Geachte heer en/of mevrouw ,
Ik heb uw brief ontvangen over de ontbinding van mijn abonnementsovereenkomst. Kort daarna ontving ik een factuur ad. € 3476,29. Ik ben geschrokken over de grote van bedrag. Tevens vind ik het ook jammer dat het zo ver moest komen. Ik ben altijd tevreden geweest over de diensten van T mobile. De krediet crisis heeft iedereen geraakt ook mij. Niemand zit te wachten op langlopende incasso procedure. Vooral ik niet.
Ik heb niet eerder op bovenstaande brieven gereageerd, omdat ik contact had met Lindorff B.V.
Op omstreeks 24 november heb ik voor het eerst contact gezocht voor het treffen van een betalingsregeling. Ik werd verwijzen naar de website, daar moest ik mijn aanvraag indienen. Zo gezegd zo gedaan.
Op omstreeks 17 december nam ik contact op met de T-mobile klantenservice met een vraag over mijn opgestuurde BlackBerry. Toen vertelde een collega van u mij dat ik was omgezet naar pre paid bellen. Dat vond ik heel raar omdat ik nog op een reactie wachtte van mijn ingediende betalingsregelingaanvraag.
De zelfde dag nog heb ik weer contact gezocht met Lindorff B.V. voor een status update. Lindorff B.V. vertelde mij dat er geen aanvraag van mij was binnen gekomen. Lindorff B.V. heeft meteen mijn betalingsregeling aanvraag telefonisch opgenomen.
Twee weken later ontving ik een brief dat mijn aanvraag was afgewezen zonder enige reden.
Wat mij ook opviel is dat er een de brief wordt verwezen naar een kredietaanvraag en geen betalingsregeling.
U snapt dat ik niet te spreken ben over deze werkwijze en dat het daarom verder uit de hand is gelopen dan nodig.
Ik wil graag het volgende voorstellen voor het openstaande bedrag van €659,65.
Voor 15 januari 2010 zal ik € 200,00 overmaken op rekeningnummer 73.39.59.717.
Voor 31 januari 2010 zal ik weer een bedrag van € 200,00 overmaken op boven genoemd rekeningnummer. Voor 28 februari 2010 zal ik het resterende bedrag ad. € 259,65 inclusief de wettelijke rente overmaken.
Kunt u mij voor het verstrijken van de laatste termijn een specificatie sturen van de wettelijke rente mocht u hiermee akkoord gaan.
Ik hoop dat u hiermee akkoord zal gaan verblijf ik met,
Deze is gemaakt en verstuurd op 29 dec 2009
.
Ik ontving onderstaande reactie:
Wij hebben uw brief ontvangen en zullen uw vraag graag beantwoorden.
U vraagt T-Mobile om een betalingsregeling. Helaas kunnen wij u geen betalingsregeling meer bieden.
T-Mobile heeft de vordering op 7 januari 2010 overgedragen aan het incassobureau Lindorff
Hierdoor kan T-Mobile uw verzoek niet meer in behandeling nemen.
Voor vragen kunt u contact opnemen met:
Lindorff
Postbus 100
8000 AC ZWOLLE
Tel 038 – 426 86 46 ( maandag t/m vrijdag van 08.30 – 20.00 uur)
Fax: 038 – 497 39 50
e-mail: [email protected]
Daarop verstuur ik onderstaande mail naar Lindorff:
Geachte heer en/of mevrouw,
Allereerst wil ik meneer van bedanken voor zijn reactie op mijn brief daterende 29 december 2009.
Die verwijst mij naar uw organisatie Lindorff. De vordering is sinds 7 januari 2010 uithanden gegeven.
In de bijlage vindt u de brief die ik heb gestuurd naar T Mobile. De inhoud spreekt voor zich.
Ik ben het niet eens met het oordeel van t mobile, omdat zij de vordering op 7 januari uithanden hebben gegeven en ik op 29 december een betaling regeling heb aangevraagd bij t mobile.
Er zijn verschillende zaken verkeerd gelopen zoals mijn aanvraag voor een betalingsregeling en dat u mij een krediet probeerde aan te smeren i.p.v. een betalingsregeling.
Mijn vraag is dus hoe kunnen het onstane probleem nu oplossen?
Ik wil graag zo snel mogelijk mijn openstaande schuld van ad. €659,65 aflossen zodat ik gewoon weer gebruik kan maken van de diensten van T-Mobile.
Ik zal alvast de betalingen verrichten zoals ik die heb voorgesteld.
Ik hoop op een spoedige reactie uwerzijds.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Kreeg ik geen reactie op dus vervolgens stuurde ik volgende mail:
Op 13 en 14 januari heb ik de onderstaande mail naar Lindorff verstuurd. Hier heb ik echter geen reactie op ontvangen. In het verleden heb ik ook een aanvraag gedaan (wat in de brief staat) maar deze is ook niet in behandeling genomen. Dit is ook grotendeels de oorzaak van de malaise die nu is ontstaan.
Omdat ik dit zo snel mogelijk wil oplossen heb ik mij gehouden aan het voorstel wat ik heb gedaan. De eerste betaling richting T-Mobile is geschiet (zie bijlage Betalingsbewijs).
Nu heb ik een brief van Lindorff ontvangen dat ze de vordering hebben gekocht van t mobile. Het totale bedrag dat ik nu moet betalen bedraagt bijna 5000 euro.
Nu ben ik voornemens deze brief te sturen.
Kan iemand mij adviseren of het juist is wat ik wil. alvast bedankt voor jullie hulp.
Geachte heer, mevrouw,
Ik heb uw brief d.d. 11 januari 2010 ontvangen.
Ik betreur het dat het zo ver moest komen.Ik was graag klant gebleven
bij T-mobile.
Ondertussen heeft u mijn mails d.d. 13,14 en 15 januari ontvangen. U
zult nu al inhoudelijk op de hoogte zijn van mijn zaak.
De vordering die u heeft over gekocht van T-mobile is veel te groot.
Conform artikel 6:233 sub a BW is een beging in de algemene voorwaarden vernietigbaar, indien het onredelijk bezwarend is voor de wederpartij. In casu is het artikel 10 lid 2 van de algemene voorwaarden van T-mobile onredelijk bezwarend, omdat het een verbod tot tussentijdse opzegging door de klant van de in dit geval voor 24 maanden aangegane overeenkomst bevat. Dit verbod dient als onredelijk bezwarend conform art. 6:237 sub k. Dit betekent dat ik als cliënt ten alle tijd mocht opzeggen, met inachtneming van een redelijke termijn. Dit wil zeggen dat T-mobile niet uit mocht gaan op het uitdienen van het voor 24 maanden aangegane contract, zodat de overeengekomen duur daarvan ook niet als verantwoorde grondslag kan dienen bij het bepalen van de vervangende schadevergoeding. Dus de schadevergoeding die T-mobile vordert, is te hoog. De kanton rechter te Haarlem heeft in de zaak van 26 juni 2008 LJN BD6190 bepaalt dat een redelijke termijn 3 maanden bedraagt. T-mobile kan dus in casu 3 maanden abonnementskosten vorderen in de vorm van vervangende schadevergoeding.
Ik heb twee voorstellen voor u.
De eerste is genoemd in mijn eerdere mails. Ik betaal de vordering van
ad. €659,65 zoals voorgesteld waarvan de eerste termijn €207,35
inmiddels is voldaan.
En kan daarna weer gebruik maken van de diensten van T Mobile.
Factuurnummer 901098019918 is dubbel betaald. De eerste betaling
dateert 26-11-2009.
Mijn tweede voorstel is, ik betaal de gesprekskosten die ik heb
gemaakt en drie maanden abonnementgeld.
De factuur van december 2009 901100238189 bedroeg €70,00 die is
betaald op ..............
Uiteindelijk hoefde ik maar 13 eur te voldoen aangezien mijn
abonnement is ontbonden per 10-12-2009.
Dan kom ik op het volgende uit.
Factuur nummer Factuurdatum Openstaand bedrag
4000663356 30-9-2009 € 25,00
901093878603 7-9-2009 € 452,33
901095936262 6-10-2009 € 112,32
3 mnd abb.geld € 210,00
€ 799,65
incassokosten 15% € 119,95
901098019918 5-11-2009 € 70,00
abbo 03-12-09 t/m 10-12-09 7-12-2009 € 13,00
wettelijke rente
betalingen € 347,35
€ 655,25
Het saldo wat ik nog zou moeten voldoen exclusief wettelijke rente is €655,25.
Ik vermeen op zeer korte termijn wat uw besluit zal zijn in deze zaak.
Re: T-mobile en lindorff
Wow hoe kan 655 euro nou 5000 euro worden. Dat is 900% verdubbeling dat mag wettelijk niet. Als je 655 euro niet kan betalen lijkt mij dat je 5000 euro helemaal niet kan betalen.
Welkom bij t-mobile club.
En jij het tenminste nog een reactie gehad.
Ik heb een brief en een aangetekende brief verzonden maar nog niets gehoord.
T-Mobile is geld aanhet incasseren. zou het zo slecht gaan daar?
Ik hoop het
En jij het tenminste nog een reactie gehad.
Ik heb een brief en een aangetekende brief verzonden maar nog niets gehoord.
T-Mobile is geld aanhet incasseren. zou het zo slecht gaan daar?
Ik hoop het
Misschien alle klachten eens gaan bundelen en tegen T-mobile iets ondernemen. Want het is een grote boef hoor.
-
Ik zeg T-Mobile op
Iinderdaad, welkom bij de groeiende groep benadeelden door T-mobile.
En je schrijft over de incasso, maar check ook even de BKR want T-Mobile heeft de gewoonte om bij het verkopen van de vordering aan Lindorff ook een negatieve BKR registratie voor de komende 5 jaar aan je broek te hangen.
In ieder geval zal je zonder rechtskundige bijstand niet ver komen, tenzij je bij het hoofd van T-Mobile's incassoafdeling thuis de ramen gaat wassen.
En wie nog niet in de problemen zit... nú T-Mobile opzeggen, voor het te laat is!
En je schrijft over de incasso, maar check ook even de BKR want T-Mobile heeft de gewoonte om bij het verkopen van de vordering aan Lindorff ook een negatieve BKR registratie voor de komende 5 jaar aan je broek te hangen.
In ieder geval zal je zonder rechtskundige bijstand niet ver komen, tenzij je bij het hoofd van T-Mobile's incassoafdeling thuis de ramen gaat wassen.
En wie nog niet in de problemen zit... nú T-Mobile opzeggen, voor het te laat is!
Ja ik ben geregistreerd (waar halen ze het lef vandaan)
Ja ik heb rechtsbijstand erop gezet (T-Mobile is niet netjes zegt deze)
Oh tros radar doe iets aan deze praktijken van T-mobile
Ze zijn echt zo erg
Ja ik heb rechtsbijstand erop gezet (T-Mobile is niet netjes zegt deze)
Oh tros radar doe iets aan deze praktijken van T-mobile
Ze zijn echt zo erg
Das rechtsbijstand is nog steeds in onderhandeling.
Lindorff reageerde beter dan Intrum Justitia.
Hopelijk dan Youp een mooie eindejaarsconference kan maken over dit soort praktijken.
Lindorff reageerde beter dan Intrum Justitia.
Hopelijk dan Youp een mooie eindejaarsconference kan maken over dit soort praktijken.
-
Ik zeg T-Mobile op
@macadamia
Zal ook nog wel een tijdje duren. T-Mobile besteedt alle lastige dingen uit, en verkoopt zelfs schulden van hun klanten (welke malloot heeft dat bedacht??) aan een incassobureau zodat ze zelf naar de aandeelhouders toe een schone lei hebben. Je bent de eerste fase nog niet door, nl. dat ze naar elkaar gaan verwijzen, terwijl jij incasso's krijgt. Allemaal ontmoedigingsbeleid, in de hoop dat je het gezeur zat toch gaat betalen.
Laat alles wat T-Mobile stellig beweert ook met bewijzen onderbouwen, dus als ze zeggen dat ze je een brief hebben gestuurd, direct vragen om het bewijs op welk adres het is afgegeven en de ontvangstcode van TNT (een 3S.... nummer). In de meeste gevallen haakt T-Mobile dan af, want die gegevens hebben ze niet.
Je zit alleen nog met een negatieve BKR registratie, en die vervalt vermoedelijk per 1-1-2011 als de telecomproviders geen deelnemer meer zijn van de BKR.
Zal ook nog wel een tijdje duren. T-Mobile besteedt alle lastige dingen uit, en verkoopt zelfs schulden van hun klanten (welke malloot heeft dat bedacht??) aan een incassobureau zodat ze zelf naar de aandeelhouders toe een schone lei hebben. Je bent de eerste fase nog niet door, nl. dat ze naar elkaar gaan verwijzen, terwijl jij incasso's krijgt. Allemaal ontmoedigingsbeleid, in de hoop dat je het gezeur zat toch gaat betalen.
Laat alles wat T-Mobile stellig beweert ook met bewijzen onderbouwen, dus als ze zeggen dat ze je een brief hebben gestuurd, direct vragen om het bewijs op welk adres het is afgegeven en de ontvangstcode van TNT (een 3S.... nummer). In de meeste gevallen haakt T-Mobile dan af, want die gegevens hebben ze niet.
Je zit alleen nog met een negatieve BKR registratie, en die vervalt vermoedelijk per 1-1-2011 als de telecomproviders geen deelnemer meer zijn van de BKR.
Je hebt helemaal gelijk wat t-mobile betreft
En die registratie daar zit in niet mee, want mijn salaris laat toch niet toe dat ik een lening of iets moet gaan afsluiten
En die registratie daar zit in niet mee, want mijn salaris laat toch niet toe dat ik een lening of iets moet gaan afsluiten