Onlangs een i150 abonnement bij T-Mobile afgesloten. Zélf € 99,95 voor de iPhone betaald, dit leek me de beste deal. Ik betaal nu 29,95 p/m voor 150 belminuten en 150 sms-jes, althans... dat dacht ik.
Het viel mij op dat ik na het ingaan van mijn abonnement minder dan de helft van mijn bel tegoed had ontvangen. Mijn contract ging in op 9 nov. Zou deze dag halverwege de factuurtermijn vallen dan had ik het nog begrepen maar het nieuwe tegoed werd pas op 26 november (17 dagen later) aangevuld. Nu zag ik op de T-Mobile website dat de online kostengegevens TWEE HELE DAGEN achterlopen.
Okee, dan zou mijn aanname van het initiële tegoed voor een halve maand alsnog kunnen kloppen maar deze zuinige beller had nog 21 belminuten over en die zijn, in tegenstelling tot wat beloofd wordt op de website, NIET meegenomen naar de nieuwe maand. Nu heb ik dus 150 belminuten i.p.v. 171.
Mijn SMS tegoed staat daarentegen ineens op 390 !!!??? Een week geleden steeg deze zonder reden ook al eens van 57 naar 104 en ik had er daarna nog zo'n 6 verbruikt dus dat zouden er nu maximaal 248 moeten zijn.
Ik ben enorm blij met de iPhone maar door dit gegoochel met bel- en sms tegoeden plus de achterstand in de online verbruiksgegevens begin ik toch al heel snel mijn vertrouwen in T-Mobile te verliezen.
Hieronder nog een aantal recente voorbeelden, direct van het T-Mobile gebruikersforum "geplukt"....
mijnnaamissaski dinsdag, 24 november 2009 15:03
ik heb een normale bundel van 150 sms per maand en deze vorige maanden elke keer volledig verbruikt. hoe kan het dan dat mijn teller nu opeens op ruim 270 staat? waar komen de die extra smsen vandaan?
13 Reacties
Speedooo dinsdag, 24 november 2009 15:56
Belstatus 200 sms te veel?
Goedendag,
Ik weet dat T-Mobile problemen heeft met zijn Belstatus, maar ik heb nu een raar probleem. Ik keek naar mijn factuur van deze maand en hier staat dat mijn totaal aantal smsjes voor deze maand 247 zijn.
Echter als ik kijk naar mijn Belstatus op de online T-Mobile website, dan staat er dat ik nog 416 smsjes over heb. Waarschijnlijk zal ik gewoon mijn factuur moeten vertrouwen, maar een Belstatus die er 160 smsjes naast zit?
Of heb ik misschien gratis smsjes gekregen!?
Zou iemand dit voor mij kunnen ophelderen?
Stephanie22 dinsdag, 24 november 2009 17:11
Hee, dat heb ik ook... ik heb een i-150, maar er staat dat ik nog 250 smsjes over heb .. wat echt nooit kan...
CVR90 dinsdag, 24 november 2009 17:45
Ik heb hetzelfde probleem. Hij zegt bij mij dat ik nog 576 (!) smsjes over heb en 253:33 bel minuten, terwijl ik een i-150 abonnement heb.
JohnnieJalan dinsdag, 24 november 2009 18:05
Same here... 150 sms en 150 belminuten dubbel...
Anne-Marie dinsdag, 24 november 2009 18:33moderator
Dit probleem is in onderzoek. Zodra hierover meer bekend is informeren wij jullie verder.
Bourn dinsdag, 24 november 2009 18:54
Jaa dat heb ik ook, alleen heb ik dubbele smsjes, maar teveel kosten omdat ik door me belminuten heen ben ( 0.25 cent per minuut als je over je abbo bent toch?)
SnelleHap dinsdag, 24 november 2009 20:19
Hoe weten we nu dan of we nog bel-minuten of sms'jes over hebben?
Tjuni dinsdag, 24 november 2009 22:25
ik heb het ook. vertrouwde het zoiezo niet dat het klopte
Speedooo gisteren, 25 november 2009 08:45
Ik denk dat dit inderdaad goed is te weten voor T-Mobile dat dit een grootschalig probleem is. Toch is dit erg verwarrend voor de klant, zeker omdat de belstatus al twee dagen achterloopt, heb je al een indicatie. Echter als je nu een een Belstatus hebt die 2 dagen achterloopt en te veel sms'jes laat zien, kan dit aan het einde van de maand nog weleens duur komen te staan...
Ik hoop op een spoedig antwoord.
Mvg,
iphone3gs gisteren, 25 november 2009 10:52
ik hoop ook snel op een antwoord, want snap het zo niet meer, heb ook i-150 abbonement en opeens heb ik de 2de dag dat mijn nieuwe bundels zijn ingegaan 273 smsjes en 10 euro overige kosten wat natuurlijk nooit kan, hoop dat t-mobile dit snel oplost want het begint nu wel erg vervelend te worden.
Lisax gisteren, 25 november 2009 19:37
Ik zit in ongeveer 12 dagen aan een overige kosten van 54,23 en 821 smsjes 'over'. Bij elk smsje komt er geld bij de overige kosten, en gaan er ook smsjes van die 821 'overige smsjes' af.
marie24 gisteren, 25 november 2009 22:52
Ik heb nu ook oppeens 250 smsjes staan, terwijl ik er normaal maar 50 per maand heb en deze altijd helemaal op maak. Nu heb ik afgelopen week mijn sms tegoed verhoogt naar sms maximaal (9,95 p.maand) maar nu vraag ik mij af, sms maximaal is toch 1000 smsjes per maand? ik kan dat namelijk nergens vinden hoe veel smsjes je daar nou eigenlijk voor krijgt. Een ding is zeker, die 250 smsjes zijn waarschijnlijk nog niet voor mij, aangezien die sms maxcimaal volgensmij pas volgende maand in gaat..
Maar als iemand mij kan vertellen hoe veel smsjes de sms bundel maximaal is? graag!
inky72 vandaag, 26 november 2009 00:20
nou ook al de smsjes zeg.moet niet gekker worden hoor.
en als je sms maximaal heb,klopt het dat je 1000 smsjes moet krijgen.
maar volgens mij heb je geen volledige maand.dus gaat het pas goed lopen als t-mobile bijgewerkt is.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] T-Mobile "Goochelt" met bel- en SMS tegoed...
-
paulcaravello
Re: T-Mobile "Goochelt" met bel- en SMS tegoed...
Ditzelfde overkomt mij ook.
Een dag kijk ik op mijn belstatus;staat er dat ik bijv 16 smsjes heb. Nu moet ik dus oppassen met met mijn smsgebruik. De volgende dag kijk ik dan staat er bijv dat ik ik 50 smsjes heb. Dus ga ik weer lekker verder smsen.
Dag erop keek ik weer en stond opeens 0 sms en 2.52 aan overige kosten.
Vandaag staat er 3.36 overige kosten. Ik heb geen idee waar tmobile mee bezig is en blijkbaar zij ook niet.
MVG
Een dag kijk ik op mijn belstatus;staat er dat ik bijv 16 smsjes heb. Nu moet ik dus oppassen met met mijn smsgebruik. De volgende dag kijk ik dan staat er bijv dat ik ik 50 smsjes heb. Dus ga ik weer lekker verder smsen.
Dag erop keek ik weer en stond opeens 0 sms en 2.52 aan overige kosten.
Vandaag staat er 3.36 overige kosten. Ik heb geen idee waar tmobile mee bezig is en blijkbaar zij ook niet.
MVG