Ik heb de volgende discussie met T-mobile:
Twee jaar geleden heb ik mijn t-mobile flex-abonnement verlengd met een nieuw toestel, Google G1. Er is mij toen gevraagd of ik er mobiel internet bij wilde hebben en dat aanbod het ik toen afgewezen. Op mijn contract staat ook vermeld dat ik geen gebruik wil maken van mobiel internet.
Als ik al internet gebruik, dan is dat via mijn eigen wifi-thuisnetwerk.
Nu merk ik al zeker 6 maanden dat op de facturen vermeld staat dat mijn telefoon, terwijl die thuis op tafel ligt, elke dag om 0.00 uur contact maakt met het t-mobile netwerk. Ik heb de instellingen van mijn toestel laten controleren door de T-mobile shop, op advies van een klantenservice medewerker, maar die vertelden dat de instellingen goed stonden en hij kon ook niet vertellen waarom er steeds kontakt was.
Er is dus maandelijks zo'n 7€ van het abonnement afgeschreven voor mobiel internet verkeer. Nadat ik dat via het T-mobile forum nog maar eens een keer had gemeld, kreeg ik een melding terug dat T-mobile het mobiel internet voor me kon blokkeren en dat dat eigenlijk 15€ kost, maar dat ze dit voor mij speciaal gratis wilde doen.
Toen gingen bij mij de alarmbellen rinkelen, want in mijn contract staat dat ik geen gebruik wil maken van mobiel internet, dus hadden zij dit bij aanvang van mijn contract al moeten doen. Ik heb toen aangegeven dat ik tenmiste 75% van de totaal gemaakte kosten voor mobiel internet van T-mobile wenste terug te ontvangen. T-mobile was tenslotte 'vergeten' mobiel internet te blokkeren.
Op deze manier 'steelt' T-mobile van haar abonnement-klanten maandelijks zo'n 5 á 6 euro, een dermate klein bedrag dat bijna niemand opvalt, terwijl zij dit dus op een simpele manier kunnen blokkeren.
Op mijn vraag om teruggave werd vrij snel geantwoord dat de kosten terecht waren en dat zij geen schuld hadden aan de hele situatie, omdat mobiel internet een van hun 'standaard'voorzieningen.
Toen ik daar niet mee akkoord ging en stelde dat het dan toch wel heeeel vreemd is dat ik eigenlijk €15,-- zou moeten betalen voor een dienst die ik volgens contract niet wil gebruiken, kreeg ik geen reactie van de betreffende moderator en toen ik vandaag via het t-mobile forum vroeg of zij wilde reageren op mijn prive-bericht, kreeg ik direct van een collega van haar te horen "dat ik niet akkoord was gegaan met haar voorstel. Een ander voorstel hebben we niet !"
Volgens mij hebben veel meer T-mobile klanten hier 'last' van en moet er misschien maar eens iets in de uitzending hierover gevraagd worden, want dit riekt volgens mij naar pure oplichting.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] T-mobile Kosten voor mobiel internet
Re: T-mobile Kosten voor mobiel internet
Toch nog gevraagd van T-mobile wat hun argument is, dat deze kosten terecht van het flex-tegoed waren afgetrokken.
Mijn argument is immers dat T-mobile het mobiel internet had moeten blokkeren.T-mobile antwoordt dat ze dat niet standaard doen omdat veel klanten van hen toch mobiel internet willen gebruiken, ondanks dat ze aangegeven hebben geen mobile internet te willen gebruiken.
Toen ik daarop antwoordde dat ik een persoonlijk kontrakt met T-mobile heb en dus niet met andere klanten van doen heb reageerde T-mobile door de discussie te sluiten met de mededeling dat ik Mobiel internet gebruikt heb, de kosten dus terecht zijn en dat ze op verdere vragen niet meer zullen reageren.
Een echt argument waarom T-mobile het mobiel internet niet heeft geblokkeerd krijg ik dus niet en dat is voor mij zeer frusterend, evenals de manier waarop T-mobile discussies af denkt te moeten kappen. Iets in de trand van:"Uw vraag is te lastig voor ons; U heeft van ons een antwoord ontvangen en daar moet U het als 'domme klant' maar mee doen. Discussie gesloten"
Nog even als laatste: T-mobile vindt dat het blokkeren van de dienst Mobiel Internet valt onder de dienst Gesprekblokkering en de standaard dienst Mobiel Internet is in hun dienstenoverzicht niet terug te vinden, evenals de mogelijkheid om deze dienst te blokkeren.
Mijn argument is immers dat T-mobile het mobiel internet had moeten blokkeren.T-mobile antwoordt dat ze dat niet standaard doen omdat veel klanten van hen toch mobiel internet willen gebruiken, ondanks dat ze aangegeven hebben geen mobile internet te willen gebruiken.
Toen ik daarop antwoordde dat ik een persoonlijk kontrakt met T-mobile heb en dus niet met andere klanten van doen heb reageerde T-mobile door de discussie te sluiten met de mededeling dat ik Mobiel internet gebruikt heb, de kosten dus terecht zijn en dat ze op verdere vragen niet meer zullen reageren.
Een echt argument waarom T-mobile het mobiel internet niet heeft geblokkeerd krijg ik dus niet en dat is voor mij zeer frusterend, evenals de manier waarop T-mobile discussies af denkt te moeten kappen. Iets in de trand van:"Uw vraag is te lastig voor ons; U heeft van ons een antwoord ontvangen en daar moet U het als 'domme klant' maar mee doen. Discussie gesloten"
Nog even als laatste: T-mobile vindt dat het blokkeren van de dienst Mobiel Internet valt onder de dienst Gesprekblokkering en de standaard dienst Mobiel Internet is in hun dienstenoverzicht niet terug te vinden, evenals de mogelijkheid om deze dienst te blokkeren.