LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] T-Mobile Unlimited 1.0 niet unlimited
-
T-Mobile Unlimited 1.0 niet unlimited
April 2017 heb ik het T-Mobile Unlimited (1.0) abonnement aangeschaft voor 2 jaar. Dit omvatte unlimited data binnenland en 60 dagen per jaar unlimited buitenland. Je krijgt 5 GB per dag en kunt dan ongelimiteerd 1GB erbij activeren via de app van T-Mobile.
Per Juni 2017 is dit abonnement niet meer verkrijgbaar en omgezet naar een versie 2.0 waarbij het buitenland verbruik niet meer 60 dagen unlimited is maar gelimiteerd is tot 10 GB per maand in het buitenland.
Ik ben lekker op vakantie gegaan en heb gemiddeld gezien 10GB per dag verbruikt. Dus de standaard 5GB en elke dag 5x 1GB erbij geactiveerd in de app.
Iets wat niet vreemd is aangezien dit abonnement als Unlimited geadverteerd wordt. Hier zijn dus geen limieten aan.
Gisteren een sms ontvangen van T-Mobile dat men onderzoek gaat doen naar oneigenlijk gebruik/misbruik en internet gaan blokkeren binnen 5 dagen.
Dit is de eerste keer dat ik gebruik heb gemaakt van het buitenland gebruik van T-Mobile en loop hier nu al tegenaan.
Meteen contact opgenomen met T-Mobile en geen medewerker kunnen spreken omdat deze afdeling overbelast was. Kennelijk was ik niet de enige die deze sms gekregen heeft.
Vandaag teruggebeld dat T-Mobile een onderzoek gaat starten en dat ik naar een GO 2.0 abonnement gezet wordt tot dat dit onderzoek is afgerond.
Ik ben het hier niet mee eens daar dit abonnement is verkocht als een Unlimited abonnement zonder limieten en hier ook goed voor betaald wordt.
Dit abonnement is 50 euro per maand waar 2 jaar lang een korting op verleend wordt van 15 euro. Ik betaal hiervoor daardoor gedurende 2 jaar 35 euro per maand.
Ik vind dat T-Mobile nu in gebreke blijft en men beroept zich op algemene voorwaarden. Welke ik niet kan vinden op de website.
De voorwaarden die wel gevonden kunnen worden spreken over de 2.0 variant die voor mij niet van toepassing is.
https://www.t-mobile.nl/Consumer/media/ ... ebruik.pdf
Zijn er anderen die hier ook tegenaan zijn gelopen bij T-Mobile?
Wellicht kan men hier een uitzending aan wijden, daar ik van mening ben dat Unlimited niet Unlimited is zoals verkocht.
Per Juni 2017 is dit abonnement niet meer verkrijgbaar en omgezet naar een versie 2.0 waarbij het buitenland verbruik niet meer 60 dagen unlimited is maar gelimiteerd is tot 10 GB per maand in het buitenland.
Ik ben lekker op vakantie gegaan en heb gemiddeld gezien 10GB per dag verbruikt. Dus de standaard 5GB en elke dag 5x 1GB erbij geactiveerd in de app.
Iets wat niet vreemd is aangezien dit abonnement als Unlimited geadverteerd wordt. Hier zijn dus geen limieten aan.
Gisteren een sms ontvangen van T-Mobile dat men onderzoek gaat doen naar oneigenlijk gebruik/misbruik en internet gaan blokkeren binnen 5 dagen.
Dit is de eerste keer dat ik gebruik heb gemaakt van het buitenland gebruik van T-Mobile en loop hier nu al tegenaan.
Meteen contact opgenomen met T-Mobile en geen medewerker kunnen spreken omdat deze afdeling overbelast was. Kennelijk was ik niet de enige die deze sms gekregen heeft.
Vandaag teruggebeld dat T-Mobile een onderzoek gaat starten en dat ik naar een GO 2.0 abonnement gezet wordt tot dat dit onderzoek is afgerond.
Ik ben het hier niet mee eens daar dit abonnement is verkocht als een Unlimited abonnement zonder limieten en hier ook goed voor betaald wordt.
Dit abonnement is 50 euro per maand waar 2 jaar lang een korting op verleend wordt van 15 euro. Ik betaal hiervoor daardoor gedurende 2 jaar 35 euro per maand.
Ik vind dat T-Mobile nu in gebreke blijft en men beroept zich op algemene voorwaarden. Welke ik niet kan vinden op de website.
De voorwaarden die wel gevonden kunnen worden spreken over de 2.0 variant die voor mij niet van toepassing is.
Wellicht kan men hier een uitzending aan wijden, daar ik van mening ben dat Unlimited niet Unlimited is zoals verkocht.
Re: T-Mobile Unlimited 1.0 niet unlimited
Even serieus... 10GB per dag (!!) aan mobiele data gebruiken...? Wat doe je dan in vredesnaam? Lijkt mij geen normaal gebruik zoals bedoeld in de Fair Use Policy. Ik snap dat onderzoek wel...wouter1971 schreef:April 2017 heb ik het T-Mobile Unlimited (1.0) abonnement aangeschaft voor 2 jaar. Dit omvatte unlimited data binnenland en 60 dagen per jaar unlimited buitenland. Je krijgt 5 GB per dag en kunt dan ongelimiteerd 1GB erbij activeren via de app van T-Mobile.
-
Unlimited = Unlimited en daar betaal ik ook voor.
Dat gebruik hoef ik niet te verklaren en daar adverteert T-Mobile zelf mee. Ga maar eens een paar films kijken of Youtube kijken zoals geadverteerd.
De fair use policy is overigens niet te vinden voor 1.0 alleen voor 2.0. Dit heb ik nagevraagd bij de helpdesk.
Maar na een zoveelste gesprek met de helpdesk blijkt de aap uit de mouw te komen. Men is geschrokken en is bezig om meerdere klanten om te zetten naar 2.0, maar dit mag niet zonder toestemming van de klant en geeft volgens mij recht op ontbinding.
Dat gebruik hoef ik niet te verklaren en daar adverteert T-Mobile zelf mee. Ga maar eens een paar films kijken of Youtube kijken zoals geadverteerd.
De fair use policy is overigens niet te vinden voor 1.0 alleen voor 2.0. Dit heb ik nagevraagd bij de helpdesk.
Maar na een zoveelste gesprek met de helpdesk blijkt de aap uit de mouw te komen. Men is geschrokken en is bezig om meerdere klanten om te zetten naar 2.0, maar dit mag niet zonder toestemming van de klant en geeft volgens mij recht op ontbinding.
Hier vindt je de oude algemene voorwaarden van je T-mobile abonnement
10GB per dag is natuurlijk exorbitant veel data. Het lijkt me stug dat je dit verbruik op alleen je mobiele telefoon of een tablet voor elkaar krijgt. Ik vermoed dus dat je een hotspot maakt en met andere apparaten van de verbinding gebruik maakt. Volgens de voorwaarden mag je alleen met een mobiele telefoon of tablet gebruik maken van de verbinding. Daarnaast is het ook niet toegestaan om de verbinding te delen met andere gebruikers.
Wat doe je met je verbinding dat je zoveel data verbruikt in het buitenland? Daarnaast is dit inderdaad een nadelige wijziging voor de consument, dus lijkt het mij dat je je abonnement kosteloos mag ontbinden. Maar dan rest de vraag, naar welke provider ga je dan? Bij Tele 2 ga je tegen hetzelfde probleem aan lopen...
10GB per dag is natuurlijk exorbitant veel data. Het lijkt me stug dat je dit verbruik op alleen je mobiele telefoon of een tablet voor elkaar krijgt. Ik vermoed dus dat je een hotspot maakt en met andere apparaten van de verbinding gebruik maakt. Volgens de voorwaarden mag je alleen met een mobiele telefoon of tablet gebruik maken van de verbinding. Daarnaast is het ook niet toegestaan om de verbinding te delen met andere gebruikers.
Wat doe je met je verbinding dat je zoveel data verbruikt in het buitenland? Daarnaast is dit inderdaad een nadelige wijziging voor de consument, dus lijkt het mij dat je je abonnement kosteloos mag ontbinden. Maar dan rest de vraag, naar welke provider ga je dan? Bij Tele 2 ga je tegen hetzelfde probleem aan lopen...
-
Bedankt voor de reacties, en bedankt voor het linkje naar de oude voorwaarden, maar een discussie over wat exorbitant is is naar mijn idee niet van toepassing. Dit is verkocht als een unlimited abonnement en dat is dus unlimited, alle reclames die T-Mobile hierover gemaakt hebben duiden ook op unlimited gebruik. Unlimited bellen, internet, alles (Slogan T-Mobile)
Hotspot gebruik is ook niet uitgesloten volgens de voorwaarden en dit geeft de helpdesk ook aan als toegestaan mits voor eigen gebruik.
Ter informatie: Als ik uit ga van 1080P/5Mbit/s video dan is het gebruik 2.25GB per uur.
Het gaat er mij om dat met iets met veel bombarie verkoopt als unlimited wat niet unlimited blijkt te zijn.
Wees daar dan eerlijk over! Wat is exorbitant gebruik, wat zijn je formules....dit is een volkomen grijs gebied.
Hotspot gebruik is ook niet uitgesloten volgens de voorwaarden en dit geeft de helpdesk ook aan als toegestaan mits voor eigen gebruik.
Ter informatie: Als ik uit ga van 1080P/5Mbit/s video dan is het gebruik 2.25GB per uur.
Het gaat er mij om dat met iets met veel bombarie verkoopt als unlimited wat niet unlimited blijkt te zijn.
Wees daar dan eerlijk over! Wat is exorbitant gebruik, wat zijn je formules....dit is een volkomen grijs gebied.
Kijk dan eens bij wat er momenteel speelt bij alle andere providers. "Onbeperkt" is nergens onbeperkt. Er is altijd zoiets als een Fair Use Policy, en die staat waarschijnlijk ergens diep in de algemene voorwaarden verborgen. Op zich heel logisch, al ben ik het zeker met u eens dat ze dat dan niet 'unlimited' moeten noemen.wouter1971 schreef:Bedankt voor de reacties, en bedankt voor het linkje naar de oude voorwaarden, maar een discussie over wat exorbitant is is naar mijn idee niet van toepassing. Dit is verkocht als een unlimited abonnement en dat is dus unlimited, alle reclames die T-Mobile hierover gemaakt hebben duiden ook op unlimited gebruik. Unlimited bellen, internet, alles (Slogan T-Mobile)
Dat gezegd hebbende: bij bijna alle providers speelt dit vraagstuk nu. Het blijkt dat elke provider na een aantal GB's de snelheid eruit gooit waardoor je nog maar op 64kbps kunt internetten op je mobiel, als je geluk hebt 120kbps. Een Fair Use Policy snap ik heel goed, en ik snap ook heel goed dat 10GB per dag (!) exorbitant veel is. Dan heb je bijna geen internetaansluiting thuis meer nodig. Je gebruikt dus 310GB per maand aan data! Daar kun je heel veel voor downloaden.
Hotspot gebruik is alleen toegestaan als je met een ander mobiel toestel of tablet verbinding maakt. Het is niet toegestaan om met een laptop of PC verbinding te maken met je hotspot. Dat staat letterlijk in punt 2 van de algemene voorwaarden.
Dat de informatie over de Fair Use Policy niet duidelijk beschikbaar is, ben ik met je eens. Maar 10GB per dag is belachelijk veel data. Ik heb zelf een 50GB bundel en maak geregeld gebruik van een hotspot voor mijn laptop, maar no way in hell dat ik aan dergelijk gebruik kan komen.
Het gaat je niet lukken om T-mobile op andere gedachten te brengen. Je opties zijn:
1. Accepteren
2. Ontbinden
3. Klacht indienen bij de Reclame code commissie.
Dat de informatie over de Fair Use Policy niet duidelijk beschikbaar is, ben ik met je eens. Maar 10GB per dag is belachelijk veel data. Ik heb zelf een 50GB bundel en maak geregeld gebruik van een hotspot voor mijn laptop, maar no way in hell dat ik aan dergelijk gebruik kan komen.
Het gaat je niet lukken om T-mobile op andere gedachten te brengen. Je opties zijn:
1. Accepteren
2. Ontbinden
3. Klacht indienen bij de Reclame code commissie.
-
Er is ook gebruik gemaakt van een fijne tablet. 10GB per dag is niet veel als je met vakantie bent en niet hoeft te werken, ik ben nou eenmaal een filmliefhebber
Maar unlimited blijft unlimited. Als men zo flink is reclame te maken voor een unlimited product moet men dit ook nakomen.
De 5GB per dag met aanvullers van 1GB per keer zijn ook bedoeld om misbruik en open verbinding tegen te gaan. Die aanvullers staan ook duidelijk als unlimited aanvullers aangegeven. Unlimited aanvullen staat er, maar in de praktijk dus niet.......
Mijn abonnement zal volgens T-Mobile na onderzoek worden teruggezet naar de 1.0 versie, maar hoe lang dit onderzoek duurt kan men niet aangegeven.
Tele2 is welliswaar minder qua buitenland gebruik maar daar staat een tarief van 10 euro per maand goedkoper tegenover.
Ik heb aangegeven dat ik mag ontbinden maar dat was volgens de medewerkster niet zo.....dit is onjuist.
Ik heb er sowieso een klacht van gemaakt bij T-Mobile. reclame code commissie lijkt mij ook wel een optie.
Maar unlimited blijft unlimited. Als men zo flink is reclame te maken voor een unlimited product moet men dit ook nakomen.
De 5GB per dag met aanvullers van 1GB per keer zijn ook bedoeld om misbruik en open verbinding tegen te gaan. Die aanvullers staan ook duidelijk als unlimited aanvullers aangegeven. Unlimited aanvullen staat er, maar in de praktijk dus niet.......
Mijn abonnement zal volgens T-Mobile na onderzoek worden teruggezet naar de 1.0 versie, maar hoe lang dit onderzoek duurt kan men niet aangegeven.
Tele2 is welliswaar minder qua buitenland gebruik maar daar staat een tarief van 10 euro per maand goedkoper tegenover.
Ik heb aangegeven dat ik mag ontbinden maar dat was volgens de medewerkster niet zo.....dit is onjuist.
Ik heb er sowieso een klacht van gemaakt bij T-Mobile. reclame code commissie lijkt mij ook wel een optie.
Dan heb ik het niet helemaal goed begrepen. Als je inderdaad tijdelijk wordt omgezet naar het 2.0 abonnement i.v.m. het lopende onderzoek, heb je inderdaad geen recht op ontbinding. Ik dacht dat ze alle 1.0 abonnementen gingen omzetten naar 2.0 abonnementen.
10GB per dag is, zoals gezegd, exorbitant veel data. Ik snap dat T-mobile dan even een onderzoek wilt instellen of je wel conform de voorwaarden handelt. Als ze je daarna weer terugzetten, is er geen enkel probleem lijkt me. De hoogte van je gebruik hoeft niet per definitie de reden te zijn van het onderzoek. Veel hotspotten kan daar ook een aanleiding voor zijn. Je mag de verbinding immers alleen delen met je eigen apparaten.
10GB per dag is, zoals gezegd, exorbitant veel data. Ik snap dat T-mobile dan even een onderzoek wilt instellen of je wel conform de voorwaarden handelt. Als ze je daarna weer terugzetten, is er geen enkel probleem lijkt me. De hoogte van je gebruik hoeft niet per definitie de reden te zijn van het onderzoek. Veel hotspotten kan daar ook een aanleiding voor zijn. Je mag de verbinding immers alleen delen met je eigen apparaten.
Heb je een linkje naar de Algemene Voorwaarden behorende bij jouw contract met T-Mobile? Daar moet wel iets in staan over Fair Use Policy.wouter1971 schreef:Er is ook gebruik gemaakt van een fijne tablet. 10GB per dag is niet veel als je met vakantie bent en niet hoeft te werken, ik ben nou eenmaal een filmliefhebber
Zo niet, dan nog heeft T-Mobile het recht om hun Algemene Voorwaarden aan te passen en een FUP in te stellen. U heeft dan vanwege deze verandering het recht uw abonnement kosteloos te ontbinden, dus wat de medewerker u probeert te vertellen klopt inderdaad niet.
Een stap naar de Reclame Code Commissie zou kunnen. Die hebben onlangs nog bij Youfone ingegrepen, maar meer dan een 'berisping' kunnen die ook niet uitdelen:
https://tweakers.net/nieuws/128219/youf ... sping.html
-
@Hatertje: Laat ik in je redenatie mee gaan, 10GB zou exorbitant zijn. Daar wordt dan ook een behoorlijk sim-only bedrag per maand voor betaald.
Maar waarom zijn de 1GB aanvullers dan unlimited? Standaard krijg je 5GB per dag, met unlimited 1GB aanvullers.
Is 5GB + 5 aanvullers dan exorbitant? Wees daar als T-Mobile dan duidelijk over wat de limieten zijn ipv iets verkopen als unlimited en toch bepaalde limieten aanhouden. Als men dit had gedaan en eerlijk vermeld dan kun je daar ook rekening mee houden en op basis daarvan de keuze tussen abonnementen maken.
Men levert niet zoals aangeboden daar blijf ik bij.
Maar waarom zijn de 1GB aanvullers dan unlimited? Standaard krijg je 5GB per dag, met unlimited 1GB aanvullers.
Is 5GB + 5 aanvullers dan exorbitant? Wees daar als T-Mobile dan duidelijk over wat de limieten zijn ipv iets verkopen als unlimited en toch bepaalde limieten aanhouden. Als men dit had gedaan en eerlijk vermeld dan kun je daar ook rekening mee houden en op basis daarvan de keuze tussen abonnementen maken.
Prima. Dan haak ik af.wouter1971 schreef:
-
@JohnTheBassist:
Hatertje heeft deze link gepost:
https://www.t-mobile.nl/Consumer/media/ ... an2017.pdf
@Hatertje, via welke pagina bent u op die voorwaarden terecht gekomen?
Hatertje heeft deze link gepost:
https://www.t-mobile.nl/Consumer/media/ ... an2017.pdf
@Hatertje, via welke pagina bent u op die voorwaarden terecht gekomen?
https://www.t-mobile.nl/voorwaarden
Onderaan de pagina kan je een item “Oude voorwaarden” openklappen.
Onderaan de pagina kan je een item “Oude voorwaarden” openklappen.
-
Ah ook gezien @Hatertje. Thanks!
Ik had vernomen dat vele andere klanten ook door T-Mobile benadert zijn, graag hoor ik ook van hen in deze topic.
Ik had vernomen dat vele andere klanten ook door T-Mobile benadert zijn, graag hoor ik ook van hen in deze topic.
Ik denk dat er weinig mensen Ijn die 10GB per dag gebruiken. Daarnaast betreft dit een individuele tijdelijke omzetting. Het was een ander verhaal als alle 1.0 abonnementen worden omgezet naar 2.0. Ik denk dat je weinig mensen gaat vinden op dit forum die in dezelfde situatie verkeren...
-
Over 2 jaar lachen we om 10GB. Overigens ging dit om buitenlandgebruik in vakantietijd.
De providers leveren op een max 4G snelheid van 20-30Mbyte/seconde. Dat is +/-1GB per minuut.
Kortom dit gaat nergens over.
Het heeft vermoedelijk gewoon te maken met de roamingtarieven tussen de EU providers en T-Mobile waardoor het Unlimited abonnement toch wat vervelend uitpakte voor T-mobile.
Daarom proberen ze het buitenlandgebruik wat te reguleren.
De providers leveren op een max 4G snelheid van 20-30Mbyte/seconde. Dat is +/-1GB per minuut.
Kortom dit gaat nergens over.
Het heeft vermoedelijk gewoon te maken met de roamingtarieven tussen de EU providers en T-Mobile waardoor het Unlimited abonnement toch wat vervelend uitpakte voor T-mobile.
Daarom proberen ze het buitenlandgebruik wat te reguleren.
Dit is gecommuniceerd dat dit vanaf juni inging. U had toen de kans om op te zeggen. Vrijwel elke aanbieder van telefoonabonnementen heeft rond 1 juni de voorwaarden moeten veranderen doordat de nieuwe EU-regels omtrent roaming daar reden toe gaven. Ook mijn abonnement is omgezet. Iedereen kreeg toen te horen dat men binnen een maand kon opzeggen of er voor kon kiezen het abonnement door te laten lopen met de nieuwe voorwaarden.
-
@Nijogeth:
Uw verhaal klopt helemaal niet. Dit abonnement "T-Mobile Go Unlimited 1.0" is afgesloten voor Juni en heeft niets van doen met verandering van voorwaarden en communicatie waar u het over heeft.
Dit abonnement is altijd Unlimited geweest en liep voor op EU regelgeving betreffende roaming tarieven. Van omzetting per Juni is geen sprake geweest.
Dit kunt u nalezen op:
https://www.t-mobile.nl/eu-regulering-g ... -meer-info
"Ik heb onbeperkt internet in Nederland. Kan ik ook onbeperkt internetten in de EU?"
Voor Go Unlimited blijven de voorwaarden hetzelfde:
Go Unlimited EU / Go Unlimited EU + USA (verkocht tot 1 mei 2017): Je kunt 60 dagen per jaar onbeperkt internetten in de EU (of USA), daarna 10 GB per maand.
Go Unlimited & 10 GB EU / Go Unlimited & 10 GB EU + USA (verkocht vanaf 1 mei 2017): Je kunt 10 GB per maand internetten in de EU.
Zijn je GB's in de EU op, dan kun je een GB-aanvuller kopen.
Uw verhaal klopt helemaal niet. Dit abonnement "T-Mobile Go Unlimited 1.0" is afgesloten voor Juni en heeft niets van doen met verandering van voorwaarden en communicatie waar u het over heeft.
Dit abonnement is altijd Unlimited geweest en liep voor op EU regelgeving betreffende roaming tarieven. Van omzetting per Juni is geen sprake geweest.
Dit kunt u nalezen op:
https://www.t-mobile.nl/eu-regulering-g ... -meer-info
"Ik heb onbeperkt internet in Nederland. Kan ik ook onbeperkt internetten in de EU?"
Voor Go Unlimited blijven de voorwaarden hetzelfde:
Go Unlimited EU / Go Unlimited EU + USA (verkocht tot 1 mei 2017): Je kunt 60 dagen per jaar onbeperkt internetten in de EU (of USA), daarna 10 GB per maand.
Go Unlimited & 10 GB EU / Go Unlimited & 10 GB EU + USA (verkocht vanaf 1 mei 2017): Je kunt 10 GB per maand internetten in de EU.
Zijn je GB's in de EU op, dan kun je een GB-aanvuller kopen.
Laatst gewijzigd door wouter1971 op 10 aug 2017 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Is er nou sprake van een structurele omzetting van alle abonnementen, of een individuele omzetting vanwege het onderzoek naar je datagebruik?